MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 08, 2009 10:51 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 01, 2009 9:41 pm
Posty: 3
Witam.

Posiadam Mercedesa W107 280 SLC, rocznik 1980, bez gazu. Mam taki problem, że silnik pracuje normalnie po odpaleniu - utrzymuje wolne obroty, ale gdy już się porządnie rozgrzeje, gdy tylko wrzucę bieg na luz, obroty spadają i gaśnie. Normalnie można cisnąć po garach i wszystko jest ok, ale na wolnych obrotach właśnie gaśnie i muszę trzymać trochę gaz, żeby nie zgasł. W czym może być problem? Z góry dzięki za odpowiedzi.

EDIT: Dodam, że wymieniłem filtr powietrza, świece i przewody do świec na nówki, ale nie rozwiązało to problemu.

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 10:56 pm przez marek2112, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 08, 2009 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprawdż czy silnik nie łapie gdzieś fałszywego powietrza, mój miał tak samo długo nie mogłem znaleźć przyczyny, aż w końcu okazało się, że mam pęknięty kolektor.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 08, 2009 11:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
po prostu trzeba ustawić wolne obroty

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 08, 2009 11:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
po prostu trzeba ustawić wolne obroty


Czyli jedz do warsztatu, chyba żeś mechanik amator :) to bierz długi gruby
śrubokręt płaski. Patrz z przodu silnika tak mniej więcej pod aparat zapłonowy z lewej strony. Na dole na kolektorze dolotowym sterczy w przód dość spora plastikowavśruba. Kręcenie nią pozwala na regulacje w jakimś stopniu wolnych, jeśli to robisz na pracującym silniku kręć z wyczuciem i czekaj na efekt, bo czasami zmiana obrotów następuje z lekkim "poślizgiem". Czyli porusz - poczekaj. Nic nie dało, znów pół obrotu.
Postaraj się zapamiętać ile kręcisz, żeby ewentualnie wrócić do położenia
wyjściowego.
Zagadka tylko dlaczego ci się to rozregulowało... Jakbyś miał gaz, to nie byłoby problemu. Widomo - wina gazu [zlosnik] a tak to trzeba kombinować [zlosnik]

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 11:54 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 01, 2009 9:41 pm
Posty: 3
Witam
Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.
Mieliście rację zrobiłem wszystko co poradziliście.
Silnik pracuje idealnie i nie gaśnie.
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl