MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 9:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 01, 2009 11:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Witam wszystkich i chciałbym się pochwalic moją naprawą pedału przyśpieszenia, Zdażyła się kiedyś taka sytuacja, żę pedał gazu poprostu się urwał na połączeniu elastycznym, ale dodatkowy problem był taki, żę miejsce mocowania w podłodze jest mocno skorodowane i nawet nie bardzo było jak się do tego przyczepic.:))

Problem dodatkowy był ponieważ jak jeździłem około roku czasu bez pedału to przy szybklim puszczeniu gazu spadało cięgno w komorzę silnika i nie było już jak jechac.
Po zrobieniu tego tzw. strzał pedałem gazu nie powoduje już spadania cięgien popychaczy od gazu.

Zapodaje zdjęcia jak mi się udało walka ze skorodowaną podłogą:))

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 11:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Bardzo doby pomysł [zlosnikz]
ja swój pedał wożę w bagażniku od początku a gaz mam typu "rurkowego" tak więc czas na zmianę i przypodobać pedałek do oryginalności ;)
Dzięki za pomysłowość - myślę,że nie jedna osoba skorzysta ze zdjęć.

ps. Może lepiej użyć śrubek z nakrętkami od spodu? Wydaje mi się,że użyłeś wkrętów do blachy....

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 12:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 21, 2009 6:47 pm
Posty: 96
Lokalizacja: POZNAŃ
dobre dobre:D napewno skorzeystam z tego patentu :)
dziekii :lol:

_________________
[url=http://4gifs.com][img]http://4gifs.com/gallery/d/133309-5/Red_dress_lifted.gif?[/img][/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 1:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Hehehe też woziłem pedał w bagażniku i tylko z samym prętem jeździłęm, ale jak mówie kiedyś trzeba było zrobi, trochę się załamałem bo nie było się do czego przyczepic, ale ten problem też rozwiązałem.

śruby trzeba by zabezpieczac przed samoistnym odkręceniem,a wkręty są wygodne i łatwe w montażu, jeżdże już tak ponad rok i jest wszystko ok.

Pozdrawiam

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 1:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
To czyli jest lepiej wkręty zastosować :)
Sprawdzone więc nie będę nic podważał [zlosnikz]

Jeszcze raz wielkie dzięki za radę i gratuluję pomysłowości !!!

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 7:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Nie no bajaaaa :o [szalone]

Nie lepiej dociąć blaszke, i przyspawać? Mniej pracy, i estetycznie.. A to to jakaś pomyłka..

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nie każdy ma dostęp do spawarki pod blokiem a płacić warsztatom za wspawanie blaszki nie warto (za 10zł na pewno nikt nie będzie rozkładał się ze sprzętem) a jeszcze może coś popalić...
Ja w każdym razie naprawię według pomysłu kolego karolkarol

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 9:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
mardan pisze:
(za 10zł na pewno nikt nie będzie rozkładał się ze sprzętem) a jeszcze może coś popalić...


Za 10 nie. Bo za darmo albo za 5. Przyjeżdżasz do blacharza, z wyczyszczona blachą i docietym kawałkiem blaski do pedału, on tylko cyknie 6 spawów i jazda. A popalić sie nie ma co... Chyba że ktoś spawa niezwykle "rozrzutnie". (nawet jeśli blacharz chciał by 20 zł, to przeliczająć wkręty zawias i blaszke zapłacimy z 15zł. A wygląda to wręcz śmiesznie. Polak "potrafi".. Krytykuje to, ponieważ później my( ci którzy remontują takie auta) musimy te patenty przywracać do oryginału. Co nie jest łatwe.

Ja np tak przymocowałem blaszke pedału gazu. Zajęło mi dorobienie jej z 10 minut. Przyspawanie z 30 sekudn. A efekt następujący.

Obrazek

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 9:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Hm.... W sumie masz rację.....efekt jest nieporównywalny.
No i jeszcze ta sprawa "Polak potrafi"....Faktycznie są kłopoty z doprowadzaniem (jeśli się da) do wyglądów pożądanych jeśli coś było dopasowywane na "szybciocha" lub "byle-było".
Tym bardziej,że od zakupu nie zauważyłem żadnej przeróbki czy kombinacji w mesiu i szkoda by było zacząć.
Zwracam honor !

Ale kolego karolkarol - pomysł Twój też jest okey (w sumie tego nie widać pod dywanikami) :)


ps. To srebrne to zabezpieczenie antykorozyjne? Co zastosowałeś? Pytam,bo u mnie nic nie ma - gołe blachy ale na szczęście jeszcze całe i zdrowe (ktoś kiedyś dbał i konserwował ale tylko od dołu chyba).

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
P.S Mercswir wstawiał nowa podłogę i musiał konserwowac:) a chwała bogu temu co konserwował od spodu bo od góry jak woda nie stoi to wystarczy zwykła konserwa z fabryki ale nie zaszkodzi oczyscic i zakonserwowac :) pozdrawiam :)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dzięki za radę. Mesio był przez ostatnie ponad pół roku u poprzednika jako auto do jazdy = nic nie robił w nim. Ale na szczęście ktoś przed nim cały spód konserwował nawet z dołami błotników tak,że wygląda naprawdę nieźle - ba - dobrze :) Tylko drzwi mi łapie pod szybami :(

A Wiecie jeszcze chłopaki może o jakimś patencie lub środku na przywrócenie czerni na klamkach i listwach ozdobnych (pod chromami) oraz na końcówki zderzaków?

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 10:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
To srebrne to aluminium w farbie :) Coś takiego co tam niby przylega do gołej blachy. Bajer. Na to położyłem jeszcze baranka, i mam gwarancje że korozja sie nie pojawi.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 1:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
MercSwir pisze:
mam gwarancje że korozja sie nie pojawi.


a założymy się? hehe :) prędzęj czy później zawsze się pojawia :)

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 12:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
To jest tzw. aluminium....
Koszt zrobienia takiej naprawy był to poświęcony na to czas.
A żęby zrobić tak profesjonalnie jak "~MercSwir" to trzeba zaangażować przynajmniej dwóch ludzi, znaleźć spawacza z migomatem,blache, wyciąć, zabezpieczyć itd.

Może i wygląda to lepiej, ale żęby przyspawać tą blaszke to trzeba mieć do czego, wymiana podłogi to zajmie więcej czasu....

MOżę prowizorka troszke, ale działa...:))

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Uli pisze:
a założymy się? hehe prędzęj czy później zawsze się pojawia


No za 5 lat coś tam sie pojawi. ALe póki co śpie spokojnie :)


karolkarol pisze:
ale żęby przyspawać tą blaszke to trzeba mieć do czego


No to racja. ALe nie zmienia to faktu że mi sie patent nie podoba ;P

Pozdro :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl