MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Witam. Wpasowałem się w Saloon... Foto https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=40550 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | prendky [ wt kwie 14, 2009 1:02 am ] |
Tytuł: | [W123] Witam. Wpasowałem się w Saloon... Foto |
MB W123 1979r 240D 618 Mimosengelb 1976 - 1981 Skrzynia manual 4 Bez wspomagania ![]() Chlodnica oleum Witam. Jestem Paweł i pochodzę z małopolskiego - aktualnie na dłuższym wyjeździe... Krótka historia: Beczułkę kupiłem w październiku 2007. Poprzedni właściciel, domorosły zresztą bodyworker doprowadził ją do obecnego stanu, to jest wyspawał podłogę z przodu, jednak bez posiłkowania się gotowymi wytłoczkami, malował całą budę 4 lata temu, jednak bardzo delikatnie zaczyna gdzieniegdzie wychodzic rudi. Poza tym nie dobrał lakkieru z palety czy z numeru, tylko 'na oko' i teraz jest bardziej MIMOSEN niz GELB ![]() Zawieszenie ok i pod spodem nie wygląda tragicznie. Silnik suchy, podobno po remoncie glownym podobno w serwisie MB Kraków. Po ok 8000km dolalem 0.6L oleju, czyli chyba niema tragedii?? Przebieg z licznika ok 370000, ale na pewno nie oryginalny, ponieważ poprzednik wymieniał go. Z początku miał trudności z odpalaniem, zarówno na ciepłym jak i na zimnym, plus telepanie, plus po odpaleniu jakby jeden cylinder zaczynał pracę z kilkusekundowym opóźnieniem. Dodam, że lubię 'pogrzebać' przy pojazdach mechanicznych, więc bez oporu po sugestii znajomego ustawiłem mu zawory (dzięki Wam za to forum!!! ![]() Teraz bez problemu odpala - w zeszłym tygodniu po 7 (siedmiu) miesiącach stania odpalił po 3 sekundach kręcenia... Z tym sinikiem w ogóle dziwna sprawa, bo do poprzedniego tygodnia, kiedy to byłem w polsce, musiałem wciskać ostro gaz (3/4 głębokości) żeby autko chciało się jakoś toczyć.Spalał ok 12-15l/100km (400km na jednym baku) Filtry z przebiegiem paręset km. W trasie dostał w pędzel ok 130km/h i od tamtej pory śmiga rewelacja - rwie do przodu jak głupi, wystarczy że wciskam 1-1.5cm pedału przyspieszenia żeby utrzymać prędkość... Spalanie spadło - teraz 160-180km na ćwiartce baku. Modyfikacje / naprawy wykonane przeze mnie: - zmiana świec na szybkogrzejne - nie miałem zamiaru wydawania ok 200pln na używany moduł do świec, ponadto strasznie się dłużyło czekanie 1,5 minuty na zgaśnięcie kontrolki - więc najprostrzy przekaźnik od VW załatwił sprawę. Świece paluszki z grubym gwintem kupiłem bez problemu (już nie pamiętam jaka firma), instalacja elektr we własnym zakresie - koszt oprócz świec to ok 50pln i 5h pracy; - tapicerka na podłodze - poprzednia, szara, wyglądała jakby ją psy wyszarpały i ciągnęły przez krzaki malin... sztukowana zresztą była, wię podejrzewam że też nie oryginał. 2 dni cięcia i dopasowywania i wygląda przyzwoicie - nie oryginał ale też i nie goła blacha... przy okazji wysuszyłem wnętrze, bo trochę kapało do środka spod przedniej szyby - silikon szklarski na około uszczelki i już się cieszę suchym wnętrzem. Podłogę potraktowałem Hammerite'm. -oczywiście nowe filtry i olej, a także zaworek jednokierunkowy paliwa Mam nadzieję, że uda mi się go doprowadzić do stanu z którego moja druga połówka będzie bardziej zadowolona, chociaż nie nastawiam się na oryginalność, tylko na zadowolenie z wyglądu i eksploatacji niezawodnej Gwiazdy. PS. W ciągu ostatniego tygodnia zdobiłem ok 600km bez żadnej niespodzianki, pomijając płyn spryskiwacza szyby którego nie bylo w najbardziej potrzebnym momencie ![]() To na razie tyle, jeśli kogoś zanudziłem to przepraszam i zapraszam na przyjemniejszą część - foty. http://www.prendky.happyhost.org/ ps. sorki za linki ale moj hosting nie pozwala na hotlinki ![]() Przy okazji może ktoś mi powie co to za silnik, bo coś czuję że nie oryginalny... |
Autor: | LiveLetDie [ wt kwie 14, 2009 9:35 am ] |
Tytuł: | |
Masz inne zdjęcia środka? Jest brązowy? I co to za "drewno" na desce? |
Autor: | prendky [ wt kwie 14, 2009 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
Niestety czasu miałem mało podczas pobytu w polsce i tylko takie fotki udało mi się zrobić. 'Drewno' to jakaś okleina - pozostałość po poprzednim właścicielu... Nie wiem co miał na myśli... Środek to ogólnie 'mix' - tapicerka na drzwiach taka (schwarz) ![]() a fotele takie (moos) ![]() Myślałem żeby tą okleinę zastąpić drewienkiem albo oryginalnym czarnym paskiem, chyba był skóropodobny... |
Autor: | darus [ wt kwie 14, 2009 5:21 pm ] |
Tytuł: | |
Wygląda całkiem przyzwoicie, jak widać auto zachowało sie z oryginalnymi numerami,a wiec śmiało można likwidować patenty poprzedników (wykładzine i boczki powinieneś dostać). Co do szyby niestety, to słaby punkt beczek, W124 miały szyby wklejane, wiec problem wody nie istniał, tutaj, zeby nie wyglądało to druciarsko, albo nowa uszczelka, albo przynajmniej demontaż szyby, ocena stanu podszybia, i specjalna masa pod uszczelke. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |