Znalezione w czelusciach internetu
"Opona oznaczana w latach 60/70-tych 165SR13 to dzisiejsza 165R13 82S, podobnie jak 185/70HR13 czy 205/60VR13 to dzisiejsze 185/70R13 86H oraz 205/60R13 86V. Po prostu jakieś 20 lat temu zaczęto dodawać indeks nośności i przy tej okazji indeks prędkości wyleciał z pozycji pomiędzy szerokością bieżnika a identyfikatorem konstrukcji wewnętrznej (R=radial czyli promieniowa) na koniec symbolu.
Opony 165R13 82S dostaniesz nadal w handlu, aczkolwiek nieco więcej jest bardzo zbliżonych 165/80R13 83T, które mają ciut wyższy indeks prędkości (190 km/h zamiast 180), nośności (975 kg na oś zamiast 950) i minimalnie mniejszą średnicę (statycznie 594mm zamiast 601mm), czyli praktycznie taką, jak owe 165SR13 po 15 tys. km przebiegu."