MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] zmiana wisco na zwykły wiatrak https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=40649 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | darus [ pt kwie 17, 2009 5:16 pm ] |
Tytuł: | [W123] zmiana wisco na zwykły wiatrak |
Mam pytanko, w 300D, czy wymiana wiatraka z wisco na zwykły wiatrak kryje jakieś wieksze niespodzianki. Na moje oko dłuższe śruby i wiatrak wraz zkółkiem pasowym (oczywiscie wszystko od 2.0 lub 2.4D) i powinno być ok. |
Autor: | jackie01 [ pt kwie 17, 2009 6:54 pm ] |
Tytuł: | |
No i niezbedny bedzie termowlacznik. |
Autor: | darus [ pt kwie 17, 2009 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
Musze Cie wyprowadzic z błędu kolego, ponieważ we wszystkich 123 oprócz 3.0D i 2.8B wiatrak napędzany jest na stałe od silnika i nie jest elektryczny. |
Autor: | marcin280e [ pt kwie 17, 2009 11:56 pm ] |
Tytuł: | |
darus pisze: Musze Cie wyprowadzic z błędu kolego, ponieważ we wszystkich 123 oprócz 3.0D i 2.8B wiatrak napędzany jest na stałe od silnika i nie jest elektryczny.
300D i 280 też jest napędzany od silnika w zasadzie stale.... |
Autor: | NIEBIESKI [ sob kwie 18, 2009 12:43 am ] |
Tytuł: | |
Zapomnieliście o M102 ![]() Tam napędzany jest przez sprzęgło sterowane czujnikiem temperatury. Przynajmniej w moim. Ale już kilka takich widziałem. Jak nie zapięte wiatrak obraca się luźno. Jak za ciepło łączy go na sztywno ![]() Co do Twojego 300D to jeśli koło pasowe pasuje (po zamontowaniu do pasek nadal będzie w jednej płaszczyźnie) to nie powinno być problemu. Najwyżej będzie głośniejszy od pracującego na stałe wiatraka ![]() U mnie (230ce) padł kiedyś czujnik od wentylatora i był zapięty na stałe. Zauważyłem, że oprócz większego hałasu pracującego silnika nieznacznie wzrosło zużycie paliwa (ok. 0,5-1 lita). Po naprawie o tyle samo spadło. Czyżby daremne mieszanie powietrza miało aż taki wpływ na opory i zużycie paliwa ![]() |
Autor: | Janfocus [ sob kwie 18, 2009 10:51 am ] |
Tytuł: | |
NIEBIESKI pisze: Czyżby daremne mieszanie powietrza miało aż taki wpływ na opory i zużycie paliwa ?
w końcu to całkiem ładne śmigło... ![]() |
Autor: | KamilKamil [ sob kwie 18, 2009 5:16 pm ] |
Tytuł: | |
wszystko to obciążenie alternatora... |
Autor: | Janfocus [ sob kwie 18, 2009 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: wszystko to obciążenie alternatora...
akurat altek nic tu nie ma do rzeczy... Wiatraki te nie są ani napędzane ani sterowane/załączane elektryką... |
Autor: | wsk125ccm [ sob kwie 18, 2009 7:36 pm ] |
Tytuł: | |
NIEBIESKI pisze: Czyżby daremne mieszanie powietrza miało aż taki wpływ na opory i zużycie paliwa
![]() Niedogrzany silnik ma większe opory (tarcie itp.) i się szybciej zużywa, szczególnie w dieslu, a w benzynie często zanim nagrzeje się silnik jest załączone ssanie, a wiadomo na ssaniu pali więcej. Nie znam dokładnie budowy twojego silnika, ale zapewne miało to jakiś wpływ na spalanie. |
Autor: | KamilKamil [ ndz kwie 19, 2009 1:07 am ] |
Tytuł: | |
No tak, przepraszam pomyliłem z poczciwym poldkiem ![]() |
Autor: | jackie01 [ pn kwie 20, 2009 12:09 am ] |
Tytuł: | |
darus dzieki za info ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |