MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] zmiana wisco na zwykły wiatrak
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=40649
Strona 1 z 1

Autor:  darus [ pt kwie 17, 2009 5:16 pm ]
Tytuł:  [W123] zmiana wisco na zwykły wiatrak

Mam pytanko, w 300D, czy wymiana wiatraka z wisco na zwykły wiatrak kryje jakieś wieksze niespodzianki. Na moje oko dłuższe śruby i wiatrak wraz zkółkiem pasowym (oczywiscie wszystko od 2.0 lub 2.4D) i powinno być ok.

Autor:  jackie01 [ pt kwie 17, 2009 6:54 pm ]
Tytuł: 

No i niezbedny bedzie termowlacznik.

Autor:  darus [ pt kwie 17, 2009 9:34 pm ]
Tytuł: 

Musze Cie wyprowadzic z błędu kolego, ponieważ we wszystkich 123 oprócz 3.0D i 2.8B wiatrak napędzany jest na stałe od silnika i nie jest elektryczny.

Autor:  marcin280e [ pt kwie 17, 2009 11:56 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
Musze Cie wyprowadzic z błędu kolego, ponieważ we wszystkich 123 oprócz 3.0D i 2.8B wiatrak napędzany jest na stałe od silnika i nie jest elektryczny.


300D i 280 też jest napędzany od silnika w zasadzie stale....

Autor:  NIEBIESKI [ sob kwie 18, 2009 12:43 am ]
Tytuł: 

Zapomnieliście o M102 ;)
Tam napędzany jest przez sprzęgło sterowane czujnikiem temperatury. Przynajmniej w moim. Ale już kilka takich widziałem.
Jak nie zapięte wiatrak obraca się luźno. Jak za ciepło łączy go na sztywno ;)

Co do Twojego 300D to jeśli koło pasowe pasuje (po zamontowaniu do pasek nadal będzie w jednej płaszczyźnie) to nie powinno być problemu. Najwyżej będzie głośniejszy od pracującego na stałe wiatraka [zlosnik]

U mnie (230ce) padł kiedyś czujnik od wentylatora i był zapięty na stałe. Zauważyłem, że oprócz większego hałasu pracującego silnika nieznacznie wzrosło zużycie paliwa (ok. 0,5-1 lita). Po naprawie o tyle samo spadło. Czyżby daremne mieszanie powietrza miało aż taki wpływ na opory i zużycie paliwa :o ?

Autor:  Janfocus [ sob kwie 18, 2009 10:51 am ]
Tytuł: 

NIEBIESKI pisze:
Czyżby daremne mieszanie powietrza miało aż taki wpływ na opory i zużycie paliwa ?

w końcu to całkiem ładne śmigło... [zlosnik]

Autor:  KamilKamil [ sob kwie 18, 2009 5:16 pm ]
Tytuł: 

wszystko to obciążenie alternatora...

Autor:  Janfocus [ sob kwie 18, 2009 5:40 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
wszystko to obciążenie alternatora...

akurat altek nic tu nie ma do rzeczy... Wiatraki te nie są ani napędzane ani sterowane/załączane elektryką...

Autor:  wsk125ccm [ sob kwie 18, 2009 7:36 pm ]
Tytuł: 

NIEBIESKI pisze:
Czyżby daremne mieszanie powietrza miało aż taki wpływ na opory i zużycie paliwa :o ?


Niedogrzany silnik ma większe opory (tarcie itp.) i się szybciej zużywa, szczególnie w dieslu, a w benzynie często zanim nagrzeje się silnik jest załączone ssanie, a wiadomo na ssaniu pali więcej. Nie znam dokładnie budowy twojego silnika, ale zapewne miało to jakiś wpływ na spalanie.

Autor:  KamilKamil [ ndz kwie 19, 2009 1:07 am ]
Tytuł: 

No tak, przepraszam pomyliłem z poczciwym poldkiem :)

Autor:  jackie01 [ pn kwie 20, 2009 12:09 am ]
Tytuł: 

darus dzieki za info :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/