MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 9:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 23, 2009 9:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Objawy pojawiły się z dnia na dzień:
1) Zaczęła drżeć wskazówka temperatury
2) Silnik jest trochę nagrzany i na wskaźniku widać powiedzmy więcej niż 50 stopni, skrzynia w pozycji P. Wciskam gaz i wraz ze wzrostem obrotów temperatura leci w dół. To samo jest podczas jazdy. Niskie obroty - 80 stopni, wciskam gaz, silnik wchodzi na wyższe obroty - wskazówka spada do zera.

Jakieś sugestie?

Poziom płynu chyba jest OK: LINK

Wiem że najlepiej wymienić na chwilę czujnik na sprawny z innego auta, ale niestety na dziś dzień pozostają mi rozważania teoretyczne...

Czy ktoś wskaże na kolejnych fotkach: Obrazek Obrazek
czujnik temperatury i sterownik wentylatora chłodnicy?
Wydaje mi się że ten czerwony to czujnik, dobrze mi się wydaje?

PS
Fotki można powiększyć klikając na nie ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 8:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
To wygląda na coś z prądami, ale to tylko moja intuicja. Posprawdzaj połączenia z masą. Zakładam, że poziom płynu i czujnik są dobre. U mnie przy niskim poziomie płynu wskazówka nie drżała, tylko ogrzewanie było słabsze. <br>Dodano po 10 godzinach. 10 minutach.:<br> Jeszcze jedna myśl : niech ktoś obserwuje wskażnik, a Ty poruszaj przewodami. Przede wszystkim tym do czujnika. Może jest złamany, lub polużniony. Może drążek gazu ociera o przewód. Na próbę możesz włączyć jakikolwiek czujnik i połączyć go z masą. Może błędnie wskazywać, ale chodzi o to, czy wskazówka nie będzie skakała. Na razie nic innego mi nie przychodzi do głowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 12:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Odłącz przewód od czujnika i zewrzyj do masy. Sprawdź, czy wtedy wskazówka też szaleje. Mi to wygląda na strzeloną masę w zegarach. Zegar jest wkręcony na trzy śrubki - połączenia w płytkę. Jedno z ich, to masa. Pociągnij do niego dodatkową masę z pojazdu i sprawdź działanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 8:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czerwony to czujnik temperatury cieczy, a ten drugi to czujnik regulujący wtryskiem dodatkowego paliwa w K-Jecie.

W mojej 115 skacząca wskazówka świadczyła o wadzie czujnika, ale nie miało to związku z prędkością obrotową silnika.

Polecam zrobić tak jak mówiłeś - zapodać pewny czujnik na chwilę.


Pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 5:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Czujnik temperatury-na pierwszym zdjęciu po prawej za dwoma przewodami spiętymi opaską.Jest on wkręcony poniżej dwóch pozostałych.Kol. Błażej opisał co zrobić.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 7:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Już się pogubiłem...

Wklejam jeszcze jedno dodatkowe foto i zadaję konkretne pytania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Są dwa "czujniki" obok siebie:
1 - czerwony z pojedynczym kablem
2 - "szary" z większą czarną wtyczką i wiązką przewodów biegnącą gdzieś w dół silnika

Oraz jeden niżej oddalony od tych dwóch, oznaczmy go jako 3.

Jakie role spełniają czujniki 1,2,3 ?

hruścik pisze:
Czujnik temperatury-na pierwszym zdjęciu po prawej za dwoma przewodami spiętymi opaską.Jest on wkręcony poniżej dwóch pozostałych

Czyli numer 3 to czujnik temperatury... Widać go na którymś foto?

chymon pisze:
Czerwony to czujnik temperatury cieczy, a ten drugi to czujnik regulujący wtryskiem dodatkowego paliwa w K-Jecie.


Czyli numer 2 to czujnik włączający dodatkowy wtryskiwacz, ale czerwony 1 to chyba jednak nie to samo co czujnik numer 3 ?

Jakaś nieścisłość się nam wkradła...

Czy któryś z nich nie jest sterownikiem wentylatora? <br>Dodano po 10 minutach.:<br> Według intercarsu tak wygląda Termowłącznik wentylatora chłodnicy:

Obrazek

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Obrazek

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 8:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Czerwony -załączający wentylator
3 widoczna na 2 foto -ten oddalony.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 28, 2009 9:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Problem zdiagnozowany: słabe połączenie elektryczne kabla z czujnikiem (tym co jest zasłonięty). Poruszyłem kablem i wypadł z czujnika...

Dzięki wszystkim za pomoc, sprawa prosta ale jednocześnie sporo nowego się nauczyłem :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 9:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
hruścik pisze:
Czerwony -załączający wentylator
3 widoczna na 2 foto -ten oddalony.


Może wrócę do tematu, nie włącza mi się wentylator chłodnicy (elektromagnes działa jak podłączę bezpośrednio zasilanie), czy dobrze zrozumiałem?

- czujnik czerwony - odpowiada za włączenie wentylatora przy 100 stopniach
- czujnik obok czerwonego, z wtyczką na 2 bolce - steruje wtryskiem rozruchowym
- czujnik poniżej tych dwóch to czujnik wskaźnika na liczniku

Jeżeli ktoś ma jeszcze numerki części bo ja tego w EPC nie mogę znaleść to byłbym wdzięczny.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 11:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
georem, Wszystko co napisałeś się zgadza :)

Jeśli chodzi o czujnik,to sa dwa różne - taki który włącza wiatrak przy 100 stopniach i taki ktory robi to samo przy 85 stopniach. Sam mam dylemat który wybrać.

Jeśli chodzi o EPC, to służę linkiem: ( numerek 98 )

http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 065&SGN=07

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 16, 2009 5:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
:)

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 16, 2009 5:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Styczu pisze:
:)


PW od 10 postów? :evil: żes się wysilił....

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 16, 2009 11:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Styczu pisze:
:)


Też tak myślę, dzieki za radę. ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 17, 2009 8:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
georem pisze:
- czujnik czerwony - odpowiada za włączenie wentylatora przy 100 stopniach

Jest to czujnik do załączania podstawowego wentylatora chłodnicy i jego podstawowa wersja załącza wentylator przy 105 stopniach celsjusza. Jest z jedną, i jest z dwoma nogami - to zależy od sposobu połączenia cewki wentylatora.
Nie mylić z
McCoy pisze:
Jeśli chodzi o czujnik,to sa dwa różne - taki który włącza wiatrak przy 100 stopniach i taki ktory robi to samo przy 85 stopniach.


gdyż tutaj chodzi o czujnik załączający wentylatory dodatkowe przed chłodnicą. I tutaj faktycznie jest wybór - nawet więcej niż dwa.

georem pisze:
- czujnik obok czerwonego, z wtyczką na 2 bolce - steruje wtryskiem rozruchowym

Nie do końca prawda. Ten czujnik to dwa niezależne czujniki (takie same) z których jeden podłączony do sterownika zapłonu, a drugi do układu wtryskowego. W nowszych motorach nie ma czujnika bezpośrednio wysterowywującego wtryskiwacz rozruchowym. Taki czujnik był we wcześniejszych wersjach motoru 102 (z układem wtryskowym bez elektroniki) i np. w motorze 110. Ten czujnik jest na powyższych zdjęciach (ten określony jako "szary")

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 18, 2009 9:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Gerri pisze:
Nie do końca prawda. Ten czujnik to dwa niezależne czujniki (takie same) z których jeden podłączony do sterownika zapłonu, a drugi do układu wtryskowego. W nowszych motorach nie ma czujnika bezpośrednio wysterowywującego wtryskiwacz rozruchowym. Taki czujnik był we wcześniejszych wersjach motoru 102 (z układem wtryskowym bez elektroniki) i np. w motorze 110. Ten czujnik jest na powyższych zdjęciach (ten określony jako "szary")


Dziękuję za rozjaśnienie sytuacji, czy ten czujnik podwójny może mieć wpływ na to kilkusekundowe "kulenie" silnika po odpaleniu przy ciepłym silniku? Jeszcze zdejmę wtyczkę tego wtrysku rozruchowego żeby sprawdzić czy mi go nie zalewa. Zobaczymy efekt.

Pozdrawiam!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl