MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pomiar szczelności silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4085 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Zielony [ pt paź 24, 2003 11:34 pm ] |
Tytuł: | Pomiar szczelności silnika |
Hej. Czy ktoś z Kolegów zna metodę pomiaru szczelności silnika (nie stopnia sprężania)? Na czym polega ta metoda? Jak interpretować wyniki? |
Autor: | laudan [ pt paź 24, 2003 11:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Pomiar szczelności silnika |
Zielony pisze: Hej. Czy ktoś z Kolegów zna metodę pomiaru szczelności silnika (nie stopnia sprężania)? Na czym polega ta metoda? Jak interpretować wyniki?
A co rozumierz pod szczelnoscia silnika? I jezeli silnik jest szczelny to co to ma oznaczac? |
Autor: | Zielony [ ndz paź 26, 2003 12:11 am ] |
Tytuł: | |
Już wyjaśniam. Z tego co udało mi się ustalić i zobaczyć wynika, że jest to metoda polegająca na wtłaczaniu do cylindra (nad tłok) poprzez specjalną dyszę instalowaną w miejscu świecy zapłonowej powietrza. Dalej jest jakiś układ pomiarowy badający ilość powietrza zachowanego w przestrzeni nad tłokiem w stosunku do powietrza podanego. Wynik szczelności podawany jest jako procent zachowanego ładunku powietrza. W sytuacji idealnej byłoby to 100%. No i to na dobre tyle co wiem na pewno o tej metodzie. Reszta to informacje niepewne. Np. jak ustawia się tłok w cylindrze badanym, jaki ubytek szczelności świadczy o zużyciu pierścieni, jaki zaworów, jaki błędu wykonywania pomiaru. Czy ktoś ma lepszą wiedzę na ten temat? |
Autor: | laudan [ ndz paź 26, 2003 11:18 am ] |
Tytuł: | |
100% to nigdy nie bedzie, ale wydaje mi sie ze do podobnych wnioskow prowadzi pomiar cisnienia sprezania. O tym czy piersienie sa kiepskie, czy zawory to raczej nie stwierdzisz po udziale procentowym uciekajacego powietrza, ale moge sie mylic:) Sa proby olejowe, cylinder zalewasz olejem i sprawdzasz, czy rosnie cisnienie w stosunku do proby, bez oleju, co ma swiadczyc o zuzyciu pierscieni, ale przy silnikach ktore sporo przejechaly to najczesniej sie okazuje, ze mozna z gora rownie dobrze dol remontowac. |
Autor: | wiedzmin [ ndz paź 26, 2003 8:55 pm ] |
Tytuł: | |
laudan Sa proby olejowe, cylinder zalewasz olejem i sprawdzasz, czy rosnie cisnienie w stosunku do proby, bez oleju, co ma swiadczyc o zuzyciu zaworow Chciales napisac, ze swiadczy to o pierscieniachm,szczeliny dodatkow sa uszczelnione przez olej a co za tym idzie kompresja sie zwieksza |
Autor: | Stomek [ ndz paź 26, 2003 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
Robiłem parę razy próbę szczelności w samochodach, ale polegało to na tym, że po pomiarze ciśnienia, próbie olejowej (wzrost ciśnienia świadczy o zużyciu pierścieni), montowany był króciec w miejsce świecy zapłonowej i w GMP wtłaczane było powietrze. Osłuchiwane wtedy były poszczególne kolektory w celu stwierdzenia, czy ssące, czy wydechowe są nadpalone. Według mnie jest to badfanie dodatkowe i nie zawsze konieczne. Pomiar ciśnienia spreżania i próba olejowa wystarczają, aby wyrobić sobie zdanie o silniku. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |