MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 9:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 28, 2009 11:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
od początku mam taki problem...

Mianowicie przy zapalaniu silnik - jak załapie zapłon - to "potrzepie" silnikiem tak,że buda się zatrzęsie. To samo jest jak silnik gaszę. Również potrzepie z 2-3 razy zanim zgaśnie. Niekiedy pod koniec ( jak już staje motor ) walnie tak jakby młotem ktoś trzepnął :-?

Czy za takie wibracje są odpowiedzialne tylko poduchy silnika?

Niedawno zatankowałem olej na Shell-u (V-Power) i jak by ustało na jakiś czas. Znaczy też potrzepało ale już delikatnie. Myślałem,ze ropa przeczyściła układ i silnik lepiej będzie się sprawował już teraz ale niestety problem powrócił.
W trakcie pracy silnik spisuje się prawidłowo.....tylko to zapalanie-gaszenie...

Liczę się z tym,że to nie jest nowoczesna technika i "coś tam,coś tam" porzuca się silnik ale to już jest chyba przesada...

W czym może tkwić problem?

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
zobacz na poduszki silnika moze sie koncza a na wolnych obrotach trzesie bardziej niz zwykle????


Na górę
Post: wt kwie 28, 2009 11:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
mardan pisze:
od początku mam taki problem...
Czy za takie wibracje są odpowiedzialne tylko poduchy silnika?


Poduchy silnika swoją drogą, ale jak mu się zdarza nie palić równo
od razu na wszystkich garach jak to miewają stare ropy [zlosnik] to może nim trzepać bardziej i wtedy przy naderwanych poduchach jest to mniej
przyjemne niż przy dobrych.
Tak sobie gdybam, bo diesle to tylko znam ze słyszenia :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 11:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
na wolnych obrotach (jak jest ciepły silnik) trzęsie ale nie jest źle - możliwe,że i norma choć zauważyłem,że jak wyłączyłem światła to bardziej trzęsło. Trochę mnie to zaciekawiło,ponieważ powinno być raczej chyba odwrotnie....
W sumie na zimnym to trzęsie gorzej niż na ciepłym.

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 11:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
na moje to ktoras poduszka jest w ostatniej fazie wyczerpania


Na górę
 Tytuł: w123 ce230
Post: śr kwie 29, 2009 9:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 20, 2009 1:40 pm
Posty: 80
Numer GG: 5622617
Lokalizacja: Gniezno
ja mam coś podobnego, ale to bedzynka wiec tak jak koledzy obstawiam na poduchy pod silnikiem, bo jak recznie bujne silnik (zgaszony) to słychać podobne dzwięki


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 29, 2009 9:56 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 19, 2009 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: eSOPeOTe
Cytuj:
zauważyłem,że jak wyłączyłem światła to bardziej trzęsło. Trochę mnie to zaciekawiło,ponieważ powinno być raczej chyba odwrotnie....

u mnie jest podobnie, z tym ze ze swiatlami odwrotnie niz u Ciebie. kolega mowi ze na 90% poduchy ale bede na dniach sprawdzac

_________________
W123 300D Automatic 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 5:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn maja 11, 2009 5:11 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Zduńska Wola
Po pierwsze chciałbym sie przywitac!!Od dziś macie panowie nowego kolegę, który miał do czynienia z beczkami(200D-1979r i 240D 1980)a obecnie jestem szczesliwym posiadaczem W 126 260SE!!Problem z trzęsącym silnikiem jest nagminny gdy niestety ów silnik sie powoli kończy...Jakie masz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku??Ale poduchy nalęzy sprawdzić!!Podzrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 5:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ciśnienie na rozgrzanym silniku stoi pomiędzy 1.9-2.1 a przy dodaniu nawet lekko gazu dźwiga się do max-a - 3.
Jak zapalę to mam ciśnienie na 3 i dopiero w trakcie jazdy jak się rozgrzewa bardziej to na obrotach niskich zaczyna stopniowo opadać do tej wartości powyższej i wisi pomiędzy 1.9-2.1 oczywiście dopóki nie dodam gazu.

Nie strasz mnie,że silnik kaput :x <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Aha - nie wymieniłem jeszcze poduch bo muszę skompletować jeszcze amorki,sprężyny aby na raz mi mechanik wymienił wszystko i dlatego tak mi to długo trwa.....

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 5:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn maja 11, 2009 5:11 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Zduńska Wola
No to wg mnie z silnikiem nie jest najgorzej [zlosnikz] Ciśnienie trzyma nawet niezle wiec moze poprawi sie jak wymienisz poduszki!!Miałem tez w124 i w210 w obu wymieniałem poduchy i uwierz mi, ze jakby ręką odjał!!Powodzenia

_________________
W123-200D 79' ex
W123-240D 80' ex
W124-250D 87' ex
W210-290 TD 97' ex
W126 260 SE 87'obecnie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 5:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Uffff - wielkie dzięki :)
A czy poduchę skrzyni też wypadało by przy okazji wymienić?
Wydaje mi się,że też podtrzymuje cały układ napędowy - silnik wraz ze skrzynią...tylko się domyślam bo nie widziałem tego (nie przyglądałem się choć już nurkowałem 2 razy kiedyś pod autko)....?

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 6:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Poduszki wymienione - silnika i skrzyni. Efekt? Nie trzepie przy zapalaniu i gaszeniu ale...mam teraz wibracje na całe auto jak klekocze sobie na niskich obrotach :evil:

Jak nie tak to tak....normalnie porażka................

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 6:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
A może po prostu masz za niskie wolne obroty? Wtedy niestety wibracje idą na całe auto.

Skoro wymieniłeś poduszki, a autem dalej telepie, może czas na wyregulowanie wolnych obrotów.

Gdybyś wybitne telepanie miał tylko przy rozruchu, to stawiałbym na spaloną świecę żarową na którymś cylindrze, ale skoro przy gaszeniu też jest objaw, to raczej nie to.

Pytanie jeszcze kiedy ostatnio regulowałeś luz zaworowy? Bo rozregulowane zaworki też dają powody do gorszego sprężania, to do gorszych, mniej stabilnych zapłonów i w efekcie do większych wibracji.

Moje 2,4d na przykład po regulacji luzu zaworowego mniej się telepie.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 6:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
mardan pisze:
Poduszki wymienione - silnika i skrzyni


Jakiej firmy nowe poduchy?. Podobno tanie zamienniki oraz zle dobrane poduchy daja takie efekty o ktorych piszesz...

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 9:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wszystko się wyjaśniło po powrocie na kanał.

Po wymianie poduszek silnik się trochę dźwignął i okazało się,że przednia podpora zawieszenia silnika do wymiany - gum już praktycznie nie ma i silnik przy rozruchu zaczął też dodatkowo walić po belce, Na razie został "prowizorycznie poluzowany i jest spokój ale jutro jadę w poszukiwaniu takiej części co podobno będzie to trudne do zdobycia....

W każdym razie ta część powodowała dość duże drgania..

Co do regulowania zaworów...mam go dopiero 1,5 miesiąca i jak na razie się skupiłem na przywrócenie mu poświaty a także wymienione ma już tylne i przednie zawiecho oraz nowe 4 tarcze,klocki,szczęki,instalacja radiowa pokiełbaszona była - zrobione,licznik naprawiony,tapicerki w połowie wyprane,lampy z tyłu nowe (popękane były) i jeszcze trochę mi zostało z duperelek a potem najwyżej pokombinuję z zaworami :)
Na pewno będę miał to na uwadze - jest za cacy autko aby podstawowe rzeczy omijać :)

Ps. Poduszki zakupiłem jakiejś firmy niemieckiej MAY czy coś takiego. W każdym razie produkcja była niemiecka.

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl