MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 5:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 30, 2009 11:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Witam.
Himerycznosc synowego auta osiagnela poziom zenitalny. Tym razem, raz sobie na benzynie odpala a 5 razy nie. Podejrzewamy problemy ze stacyjka bowiem, przy normalnej probie odpalenia, auto sobie chleke pocyka i zaraz gasnie, nie reagujac przy tym na wcisniecie pedalu gazu. Wystarczy jednak przytrzymac kluczyk w polozeniu rozruchowym (przy zalaczonym rozruszniku) i wcisniecie gazu powoduje wchodzenie na obroty.
Mysle, ze glupio tak jezdzic z krecacym sie rozrusznikiem, bo to i glosno i trzymanie kluczyka w palcach nawet na krotkim odcinku jest malo komfortowe. Szukam wiec pomocy w zdiagnozowaniu problemu. Dodam, ze wytestowalismy rozne aparaty zaplonowe, wymienilismy caly uklad wtryskowy i obajwy sa identyczne.
Pytania dodatkowe:
1 .do czego sluza dwa przewody wpinane mala kostka do stacyjki (poza glowna wiazka brazowych przewodow, wpinanych do duzej kostki)? Moze to byc zabezpiecznie przed odpalenia auta na D ?
2. Przewod podcisnienia do ktorego z jednej strony sa wpiete 2 rozdzielacze (regulacja swiatel i centralny zamek etc) z drugiej strony jest wpinany do "banki" do ktorej wpieta jest dwuprzewodowa kostka. Kiedy w tej kostce powinien pojawic sie prad ?

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 30, 2009 12:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ja bym zajzał do przekaźnika pompy paliwa... Słabo mi do tych objawów pasuje stacyjka...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 30, 2009 7:44 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt lis 28, 2006 10:30 am
Posty: 219
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Tu się zgadzam z Janfocusem. Zdycha Ci po prostu pompa paliwowa. Zwróć uwagę w czasie testów czy słychać jej pracę. Problem może dotyczyć samej pompy lub właśnie przekażnika. Chyba najczęściej sprawcą jest wszechobecna wilgoć , sól , korozja ,śniedz atakujące pompę która z racji swojego położenia jest szczególnie podatna na tą agresje. Spróbuj oczyścić przewody zasilające i należycie je zabezpiecz sprawdzając jednocześnie dochodzące napięcie.
Powodzenia. [cool]

_________________
W169 2.0 CDI
R107 450SL
ML163 3.7


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 7:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
Zanim wymienilismy uklad wtryskowy, aparat zaplonowy, czujniki temperatury i szereg innych drobiazgow - sprawdzalismy 5 przekaznikow pompy paliwa.
Ostatecznie podmienilismy tez stacyjke a nawet jej okablowanie. Pierwszego dnia dlubalismy do 3 nad ranem, wczoraj kolejne 10 h. I co? I nic, zadnych efektow. Od tych wszystkich prob z rozrusznika zrobila sie miazga. Jego wnetrze zamienilo sie w ziarna piasku i kurz.
Sukces przyszedl wtedy, kiedy pojawily sie mysli o zlomowaniu, przesiadce na kolaske i popularyzacji turystyki pieszej.
Koledzy mieli racje. Padniety byl przekaznik pompy. Trzeba bylo 6'tej sztuki, zeby sie przekonac, jaka mozna miec glupia mine, kiedy auto zwyczajnie sobie odpala i nie gasnie.
Bardzo dziekuje koledze Hruscikowi, ktory kolejny raz podjal sie reanimacji tego auta i swoja determinacja nie pozwolil mi nabyc 20 letniego, japonskiego diesla.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 8:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Dziwne w tym wszystkim jest to ,że pozostałe 4 przekaźniki w moim kombi najnormalniej działają :o
Ciekaw jestem co wysiądzie następne? tfu tfu--odpukać!!!
Myślę że sprawdzanie wszystkiego po kolei , wyczyszczenie zaśniedziałych styków,pomiary prądów i poprawienie tego co wzbudzało nasze podejrzenia wyeliminowało nam inne drobniejsze usterki które miały wpływ na działanie przekaźnika.Ciekawe czy odpali jak będzie zimny?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 9:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 04, 2003 8:06 am
Posty: 219
Lokalizacja: Słupsk
hruścik pisze:
Ciekawe czy odpali jak będzie zimny?


Wykonalismy odpalenie obiektywne (tzn auto poszla odpalic moja malzonka a ja obserwowalem to wydarzenie z balkonu). Auto odpalilo od pierwszego cykniecia, ssanie zadzialalo prawidlowo a rownomiernosc obrotow moze ukoic dusze wytrawnych melomanow.

_________________
Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2
Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl