MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasuje? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=41122 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | tomlec78 [ ndz maja 10, 2009 11:18 am ] |
Tytuł: | chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasuje? |
Witam mam beczkę z 1979r, mam ją od 2000r, zrobiłem remont blacharki, wymieniłem również silnik na 300D, przez ostatnie 4 lata stała pod wiatą (ożeniłem sie i miałem zwiększone wydatki) ale wczoraj ją odpaliłem bez żadnego problemu i chciałbym kontynuowac dalsze jej ulepszanie. wW związku z tym chciałbym ZAMONTOWAC SKRZYNIĘ 5 BIEGOWĄ słyszałem że pasują od kaczki, ale jest to nie potwierdzone. Ps. czy ewenualnie czekają mnie duże przeróbki? ![]() |
Autor: | bary123ce [ ndz maja 10, 2009 12:16 pm ] |
Tytuł: | |
kolego od kaczki skrzynia owszem- była 5 biegowa, ale nic Ci to nie da, prócz częstszego machania. Piąty bieg w kaczce ma przełożenie 1:1, tak jak 4 bieg w W123. |
Autor: | MajsterGarage [ ndz maja 10, 2009 12:20 pm ] |
Tytuł: | |
Dokładnie tak jak pisze bary123ce, w moim 310 jest identycznie. Jest skrzynia V biegowa, lecz bez nadbiegu. |
Autor: | tomlec78 [ ndz maja 10, 2009 2:07 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: kolego od kaczki skrzynia owszem- była 5 biegowa, ale nic Ci to nie da, prócz częstszego machania. Piąty bieg w kaczce ma przełożenie 1:1, tak jak 4 bieg w W123.
no to co radzicie bo mam wrażenie że ten silnik strasznie sie męczy na tym czwartym biegu |
Autor: | class [ ndz maja 10, 2009 3:00 pm ] |
Tytuł: | |
Szukaj skrzyni V do diesela, ale oryginalnej z W123. Tylko nie zdziw się, że na skrzyni będzie napis GETRAG (Mercedes nie produkował skrzyń 5-cio biegowych w tym czasie) Dodatkowo będzie potrzebny krótszy wał, inny wybierak, podpora, sprzęgło (!) i pare pomniejszych pierdółek. Są to spore koszty, wg mnie nie mniej niż 1500zł przy samodzielnym montażu. Dlatego zastanów się czy samo auto zasługuje na taki zabieg i jest tego warte. |
Autor: | Uli [ ndz maja 10, 2009 5:45 pm ] |
Tytuł: | |
ja się podłącze pod pytanko. mianowicie, wiecie może, czy skrzynia 5 stopniowa od w124 i w201 pasuje do benzynowych silników od w123? |
Autor: | THC [ ndz maja 10, 2009 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
Uli pisze: ja się podłącze pod pytanko. mianowicie, wiecie może, czy skrzynia 5 stopniowa od w124 i w201 pasuje do benzynowych silników od w123?
Tak , automaty równiez, między silnikami M-102. |
Autor: | voytas [ ndz maja 10, 2009 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Tak , automaty równiez, między silnikami M-102.
Jesteś tego pewien? Według danych na stronie klubowej mają różne przełożenia... |
Autor: | Mitu [ pn maja 11, 2009 11:17 pm ] |
Tytuł: | Re: chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasu |
tomlec78 pisze: wymieniłem również silnik na 300D tomlec78 pisze: no to co radzicie bo mam wrażenie że ten silnik strasznie sie męczy na tym czwartym biegu
Radzę Ci zmienić dyfer, bo pewnie został od 200 D z przełożeniem 3,92. Kup dyfer od 300 D z przełożeniem 3,46 i od razu silnik będzie Ci się mniej męczył. Po za tym pamiętaj, że nawet dla 300 D z dyfrem 3,46 prędkość "autostradowa", tak żeby motor się nie męczył, to 120 km/h, a już na pewno nie więcej niż 130 km/h. Rozważ to co napisał Kolega class, ale moim zdaniem zakładanie skrzyni 5-cio biegowej to "gra nie warta świeczki". Już wolałbym wsadzić automat ![]() ![]() |
Autor: | optymizer [ wt maja 12, 2009 12:58 am ] |
Tytuł: | Re: chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasu |
Mitu pisze: ...prędkość "autostradowa", tak żeby motor się nie męczył, to 120 km/h, a już na pewno nie więcej niż 130 km/h...
Rozważ to co napisał Kolega class, ale moim zdaniem zakładanie skrzyni 5-cio biegowej to "gra nie warta świeczki" a moim zdaniem warta, ja mam u siebie skrzynie piątkę i auto pali mniej niż kolegom z tym samym silnikiem i skrzynia czwórka (300D) poza tym na 4 w czterobiegowej skrzyni jak jedziesz w trasie 130 jest głośno a 5 nadbieg (u mnie wrzucam go tak przy 130km/h) powoduje ze komfort się poprawia w środku, a co do tych prędkości to nieprawda, u mnie silnik 3 osoby ciągną z bagażem 140-150 bez najmniejszych oznak zmęczenia, przy i powyżej 150 nieco mocniej się rozgrzewa, no a z jedna osoba to i 170 300D leci na skrzyni piątce, wiec moim zdaniem jeżeli uda ci się upolować taka skrzynie w dobrym stanie za rozsądne pieniądze to warto ja przełożyć ![]() P.S Voytas potwierdzi dla niedowiarków (tez miał 300D z 5 skrzynia) w mieście ten silnik pali 9,5litra a w trasie do 8, lub poniżej przy spokojnej jeździe |
Autor: | Mitu [ wt maja 12, 2009 1:24 am ] |
Tytuł: | Re: chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasu |
optymizer pisze: a moim zdaniem warta, ja mam u siebie skrzynie piątkę i auto pali mniej niż kolegom z tym samym silnikiem i skrzynia czwórka (300D) poza tym na 4 w czterobiegowej skrzyni jak jedziesz w trasie 130 jest głośno a 5 nadbieg (u mnie wrzucam go tak przy 130km/h) powoduje ze komfort się poprawia w środku, a co do tych prędkości to nieprawda, u mnie silnik 3 osoby ciągną z bagażem 140-150 bez najmniejszych oznak zmęczenia, przy i powyżej 150 nieco mocniej się rozgrzewa, no a z jedna osoba to i 170 300D leci na skrzyni piątce, wiec moim zdaniem jeżeli uda ci się upolować taka skrzynie w dobrym stanie za rozsądne pieniądze to warto ja przełożyć
![]() P.S Voytas potwierdzi dla niedowiarków (tez miał 300D z 5 skrzynia) w mieście ten silnik pali 9,5litra a w trasie do 8, lub poniżej przy spokojnej jeździe Kolego plączesz się w zeznaniach. Napisałeś, że 5. bieg jest nadbiegiem i to prawda. Zgadzam się z Tobą, że wpływa to na obniżenie hałasu i zmiejszenie zużycia paliwa (po prostu niższe obroty silnika), ale głównie w trasie. W mieście Twoje 9,5 litra to żaden ewenement, Koledzy na 4. i nawet na automatach osiągają tyle, oczywiście wiele zależy od stylu jazdy. Nie mogę się z Tobą zgodzić, że z 5. masz szybszy samochód niż z 4. Bieg piąty jest nadbiegiem i nie służy do rozpędzania. Prędkości, które podałeś są do osiągnięcia z 4. Reasumując skrzynia 5. ma sens jeśli ktoś jeździ w trasy. Po za tym stary OM nie lubi obrotów, tak więc nawet 5. bieg "nie uprawnia" do ciągłej jazdy z prędkością 150 km/h. Ze skrzynią 4. opytmalna prędkość w trasie to 120 km/h, a z 5. 130 km/h. A autor wątku powinien sprawdzić jaki ma dyfer, bo moim zdaniem tu tkwi Jego problem. |
Autor: | voytas [ wt maja 12, 2009 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
optymizer pisze: Voytas potwierdzi dla niedowiarków (tez miał 300D z 5 skrzynia) w mieście ten silnik pali 9,5litra a w trasie do 8, lub poniżej przy spokojnej jeździe Potwierdzam że 300D ze skrzynią 5tką pali sporo mniej (tam gdzie możemy wykorzystać 5 bieg). Mitu pisze: Ze skrzynią 4. opytmalna prędkość w trasie to 120 km/h, a z 5. 130 km/h.
Dokładnie, OM617 ze skrzynią 5tką przy prędkości 130km/h sobie spokojnie cyka... Przy wyższych prędkościach praca staje się nieprzyjemna i dość szybko rosła mi temperatura. Ogólnie jeśli 300D to albo automat, albo 5tka... |
Autor: | optymizer [ wt maja 12, 2009 11:53 pm ] |
Tytuł: | |
co do spalania to jednak bym się nieco sprzeczał, znajomy ma skrzynie 4 i auto pali mu powyżej 10litrow w mieście i to grubo, zima nawet 12-14 litrów, pomijam stan jego beczki no ale mimo wszystko różnica jest wielka, co do prędkości 130 i 5 to naprawdę bardzo komfortowe połączenie ale ten silnik nie ma zbyt wysokich obrotów jeszcze przy 140 i pod 150 i dopiero powyżej tej prędkości u mnie robi się trochę za głośno (ale bardziej ma na to wpływ szumienie kol, powietrza) i silnik zaczyna się mocniej grzać, nie wiem jak tam dokładnie jest z przełożeniami w 5 i 4 ale podsumowanie jest dobre ![]() |
Autor: | bary123ce [ śr maja 13, 2009 1:38 am ] |
Tytuł: | |
optymizer pisze: pomijam stan jego beczki pomijasz najważniejszy element ![]() optymizer pisze: ten silnik nie ma zbyt wysokich obrotów jeszcze przy 140 i pod 150 sprawdż swoje przełożenia bo Cię licznik oszukuje ![]() ![]() optymizer pisze: silnik zaczyna się mocniej grzać
masz też niesprawny układ chłodzenia. Wisko sprawne? |
Autor: | tomlec78 [ śr maja 13, 2009 5:59 pm ] |
Tytuł: | |
DZIĘKI WAM WSZYSTKIM ZA RADY NA PEWNO SPRAWDZĘ TEN DYFER I WAŁ JESZCZE RAZ DZIEKUJĘ I POZDRAWIAM |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |