MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasuje?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=41122
Strona 1 z 2

Autor:  tomlec78 [ ndz maja 10, 2009 11:18 am ]
Tytuł:  chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasuje?

Witam mam beczkę z 1979r, mam ją od 2000r, zrobiłem remont blacharki, wymieniłem również silnik na 300D, przez ostatnie 4 lata stała pod wiatą (ożeniłem sie i miałem zwiększone wydatki) ale wczoraj ją odpaliłem bez żadnego problemu i chciałbym kontynuowac dalsze jej ulepszanie. wW związku z tym chciałbym ZAMONTOWAC SKRZYNIĘ 5 BIEGOWĄ słyszałem że pasują od kaczki, ale jest to nie potwierdzone.

Ps. czy ewenualnie czekają mnie duże przeróbki? :lol: [/b]

Autor:  bary123ce [ ndz maja 10, 2009 12:16 pm ]
Tytuł: 

kolego od kaczki skrzynia owszem- była 5 biegowa, ale nic Ci to nie da, prócz częstszego machania. Piąty bieg w kaczce ma przełożenie 1:1, tak jak 4 bieg w W123.

Autor:  MajsterGarage [ ndz maja 10, 2009 12:20 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie tak jak pisze bary123ce, w moim 310 jest identycznie. Jest skrzynia V biegowa, lecz bez nadbiegu.

Autor:  tomlec78 [ ndz maja 10, 2009 2:07 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
kolego od kaczki skrzynia owszem- była 5 biegowa, ale nic Ci to nie da, prócz częstszego machania. Piąty bieg w kaczce ma przełożenie 1:1, tak jak 4 bieg w W123.


no to co radzicie bo mam wrażenie że ten silnik strasznie sie męczy na tym czwartym biegu

Autor:  class [ ndz maja 10, 2009 3:00 pm ]
Tytuł: 

Szukaj skrzyni V do diesela, ale oryginalnej z W123.
Tylko nie zdziw się, że na skrzyni będzie napis GETRAG (Mercedes nie produkował skrzyń 5-cio biegowych w tym czasie)

Dodatkowo będzie potrzebny krótszy wał, inny wybierak, podpora, sprzęgło (!) i pare pomniejszych pierdółek.
Są to spore koszty, wg mnie nie mniej niż 1500zł przy samodzielnym montażu.
Dlatego zastanów się czy samo auto zasługuje na taki zabieg i jest tego warte.

Autor:  Uli [ ndz maja 10, 2009 5:45 pm ]
Tytuł: 

ja się podłącze pod pytanko. mianowicie, wiecie może, czy skrzynia 5 stopniowa od w124 i w201 pasuje do benzynowych silników od w123?

Autor:  THC [ ndz maja 10, 2009 9:14 pm ]
Tytuł: 

Uli pisze:
ja się podłącze pod pytanko. mianowicie, wiecie może, czy skrzynia 5 stopniowa od w124 i w201 pasuje do benzynowych silników od w123?



Tak , automaty równiez, między silnikami M-102.

Autor:  voytas [ ndz maja 10, 2009 10:23 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
Tak , automaty równiez, między silnikami M-102.

Jesteś tego pewien?

Według danych na stronie klubowej mają różne przełożenia...

Autor:  Mitu [ pn maja 11, 2009 11:17 pm ]
Tytuł:  Re: chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasu

tomlec78 pisze:
wymieniłem również silnik na 300D


tomlec78 pisze:
no to co radzicie bo mam wrażenie że ten silnik strasznie sie męczy na tym czwartym biegu



Radzę Ci zmienić dyfer, bo pewnie został od 200 D z przełożeniem 3,92. Kup dyfer od 300 D z przełożeniem 3,46 i od razu silnik będzie Ci się mniej męczył.
Po za tym pamiętaj, że nawet dla 300 D z dyfrem 3,46 prędkość "autostradowa", tak żeby motor się nie męczył, to 120 km/h, a już na pewno nie więcej niż 130 km/h.
Rozważ to co napisał Kolega class, ale moim zdaniem zakładanie skrzyni 5-cio biegowej to "gra nie warta świeczki". Już wolałbym wsadzić automat [zlosnik] ;) , inwestując nawet w jego remont wyjdzie Cię to niewiele więcej.

Autor:  optymizer [ wt maja 12, 2009 12:58 am ]
Tytuł:  Re: chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasu

Mitu pisze:
...prędkość "autostradowa", tak żeby motor się nie męczył, to 120 km/h, a już na pewno nie więcej niż 130 km/h...
Rozważ to co napisał Kolega class, ale moim zdaniem zakładanie skrzyni 5-cio biegowej to "gra nie warta świeczki"


a moim zdaniem warta, ja mam u siebie skrzynie piątkę i auto pali mniej niż kolegom z tym samym silnikiem i skrzynia czwórka (300D) poza tym na 4 w czterobiegowej skrzyni jak jedziesz w trasie 130 jest głośno a 5 nadbieg (u mnie wrzucam go tak przy 130km/h) powoduje ze komfort się poprawia w środku, a co do tych prędkości to nieprawda, u mnie silnik 3 osoby ciągną z bagażem 140-150 bez najmniejszych oznak zmęczenia, przy i powyżej 150 nieco mocniej się rozgrzewa, no a z jedna osoba to i 170 300D leci na skrzyni piątce, wiec moim zdaniem jeżeli uda ci się upolować taka skrzynie w dobrym stanie za rozsądne pieniądze to warto ja przełożyć [zlosnik]

P.S Voytas potwierdzi dla niedowiarków (tez miał 300D z 5 skrzynia) w mieście ten silnik pali 9,5litra a w trasie do 8, lub poniżej przy spokojnej jeździe

Autor:  Mitu [ wt maja 12, 2009 1:24 am ]
Tytuł:  Re: chcę zamontowac skrzynię 5 biegową do 300D od czego pasu

optymizer pisze:
a moim zdaniem warta, ja mam u siebie skrzynie piątkę i auto pali mniej niż kolegom z tym samym silnikiem i skrzynia czwórka (300D) poza tym na 4 w czterobiegowej skrzyni jak jedziesz w trasie 130 jest głośno a 5 nadbieg (u mnie wrzucam go tak przy 130km/h) powoduje ze komfort się poprawia w środku, a co do tych prędkości to nieprawda, u mnie silnik 3 osoby ciągną z bagażem 140-150 bez najmniejszych oznak zmęczenia, przy i powyżej 150 nieco mocniej się rozgrzewa, no a z jedna osoba to i 170 300D leci na skrzyni piątce, wiec moim zdaniem jeżeli uda ci się upolować taka skrzynie w dobrym stanie za rozsądne pieniądze to warto ja przełożyć [zlosnik]

P.S Voytas potwierdzi dla niedowiarków (tez miał 300D z 5 skrzynia) w mieście ten silnik pali 9,5litra a w trasie do 8, lub poniżej przy spokojnej jeździe


Kolego plączesz się w zeznaniach. Napisałeś, że 5. bieg jest nadbiegiem i to prawda. Zgadzam się z Tobą, że wpływa to na obniżenie hałasu i zmiejszenie zużycia paliwa (po prostu niższe obroty silnika), ale głównie w trasie. W mieście Twoje 9,5 litra to żaden ewenement, Koledzy na 4. i nawet na automatach osiągają tyle, oczywiście wiele zależy od stylu jazdy.
Nie mogę się z Tobą zgodzić, że z 5. masz szybszy samochód niż z 4. Bieg piąty jest nadbiegiem i nie służy do rozpędzania. Prędkości, które podałeś są do osiągnięcia z 4.
Reasumując skrzynia 5. ma sens jeśli ktoś jeździ w trasy. Po za tym stary OM nie lubi obrotów, tak więc nawet 5. bieg "nie uprawnia" do ciągłej jazdy z prędkością 150 km/h. Ze skrzynią 4. opytmalna prędkość w trasie to 120 km/h, a z 5. 130 km/h.
A autor wątku powinien sprawdzić jaki ma dyfer, bo moim zdaniem tu tkwi Jego problem.

Autor:  voytas [ wt maja 12, 2009 10:33 pm ]
Tytuł: 

optymizer pisze:
Voytas potwierdzi dla niedowiarków (tez miał 300D z 5 skrzynia) w mieście ten silnik pali 9,5litra a w trasie do 8, lub poniżej przy spokojnej jeździe

Potwierdzam że 300D ze skrzynią 5tką pali sporo mniej (tam gdzie możemy wykorzystać 5 bieg).

Mitu pisze:
Ze skrzynią 4. opytmalna prędkość w trasie to 120 km/h, a z 5. 130 km/h.

Dokładnie, OM617 ze skrzynią 5tką przy prędkości 130km/h sobie spokojnie cyka... Przy wyższych prędkościach praca staje się nieprzyjemna i dość szybko rosła mi temperatura.

Ogólnie jeśli 300D to albo automat, albo 5tka...

Autor:  optymizer [ wt maja 12, 2009 11:53 pm ]
Tytuł: 

co do spalania to jednak bym się nieco sprzeczał, znajomy ma skrzynie 4 i auto pali mu powyżej 10litrow w mieście i to grubo, zima nawet 12-14 litrów, pomijam stan jego beczki no ale mimo wszystko różnica jest wielka, co do prędkości 130 i 5 to naprawdę bardzo komfortowe połączenie ale ten silnik nie ma zbyt wysokich obrotów jeszcze przy 140 i pod 150 i dopiero powyżej tej prędkości u mnie robi się trochę za głośno (ale bardziej ma na to wpływ szumienie kol, powietrza) i silnik zaczyna się mocniej grzać, nie wiem jak tam dokładnie jest z przełożeniami w 5 i 4 ale podsumowanie jest dobre :) a kolega faktycznie może na początek powinien wal i dyfer sprawdzić

Autor:  bary123ce [ śr maja 13, 2009 1:38 am ]
Tytuł: 

optymizer pisze:
pomijam stan jego beczki

pomijasz najważniejszy element :lol:

optymizer pisze:
ten silnik nie ma zbyt wysokich obrotów jeszcze przy 140 i pod 150

sprawdż swoje przełożenia bo Cię licznik oszukuje ;) sporo zawyża [zlosnik]

optymizer pisze:
silnik zaczyna się mocniej grzać

masz też niesprawny układ chłodzenia. Wisko sprawne?

Autor:  tomlec78 [ śr maja 13, 2009 5:59 pm ]
Tytuł: 

DZIĘKI WAM WSZYSTKIM ZA RADY NA PEWNO SPRAWDZĘ TEN DYFER I WAŁ JESZCZE RAZ DZIEKUJĘ I POZDRAWIAM

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/