MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Tempomat, jak go podłaczyc?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=41201
Strona 1 z 1

Autor:  diablos25 [ śr maja 13, 2009 10:11 pm ]
Tytuł:  Tempomat, jak go podłaczyc?

Witam szanowne grono z zapytaniem.
Otoż w siostrowej beczce jest tempomat ale nie działa wiec chcialbym go naprawic. Co udało mi sie posprawdzac to ze membrana w grusze jest w porzadku(tj trzyma zarowno podcisnienie jak i nadcisnienie). Do gruszki dochodzi syganł prądowy ok.13.5v ale tylko na jednym z pinów niezlaeznie od połozenia dzwigni tempomatu, poza pozycja wyłaczajaca( wtedy napicie zanika). wywnioskowałem wiec ze skoro prd raczej ok gruszka tak samo to cos z podcisnieniem nie tak. Wezyk "cienki" jak to go nazwałem jest tez ok i trzyma na gruszce podcisnienie natomiast wezyk "gruby" miał swoj koniec do niczego nie podłaczony swobodnie wiszacy pod deska rodzielcza. Za diabła nie moge znalezc miejsca gdzie by ów "gruby waż pasował. wie moze ktos jak wygrac tę nierowna walke z tempomatem?
Oto jak sytuacja wyglada u mnie:
Obrazek
Drugie pytanie to jak ma być wpieta ta kostka?
Obrazek

Autor:  kielbik [ śr maja 13, 2009 10:32 pm ]
Tytuł: 

Waz gruby ma wrocic pd deske i nadal swobodnie sobie zwisac bo to jest przewod "napowietrzajacy" (wyrownujacy cisnienie w jednej z komor gruszki). Stukniety jest, jak to zwykle bywa, sterownik.

Autor:  diablos25 [ czw maja 14, 2009 9:24 am ]
Tytuł: 

A mozna to w jakis jednoznaczy sposob stwierdzic ze to sterownik? Dziwi mnie jeszcze to ze na "cienkim" wezu jest cały czas podcisnienie. Tak powinno byc?

Autor:  kielbik [ sob maja 16, 2009 12:34 am ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
Dziwi mnie jeszcze to ze na "cienkim" wezu jest cały czas podcisnienie. Tak powinno byc?
Nic dziwnego - w koncu to przewod bezposrednio z kolektora ssacego (w dieselu od pompy podcisnienia) ;).
diablos25 pisze:
A mozna to w jakis jednoznaczy sposob stwierdzic ze to sterownik?
Zawor elektromagnetyczny odpowiada jedynie za "wpuszczanie" i "wypuszczanie" podcisnienia w grusze. Zeby ja sprawdzic wystarczy przy pracujacym silniku podac napiecie - predkosc obrotowa powinna sie podniesc. Poza grucha, czujnikiem Halla przy predkosciomierzu, wlacznikiem "stop" oraz wlacznikiem przy kierownicy nic wiecej tam nie ma. Jezeli grucha jest w porzadku to prawdopodobienstwo, ze ktorys z pozostalych elementow jest uszkodzony jest znikoma. Pozostaje wiec tylko sterownik - i ten jest znany ze swojej zawodnosci...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/