MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 7:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 13, 2009 10:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam szanowne grono z zapytaniem.
Otoż w siostrowej beczce jest tempomat ale nie działa wiec chcialbym go naprawic. Co udało mi sie posprawdzac to ze membrana w grusze jest w porzadku(tj trzyma zarowno podcisnienie jak i nadcisnienie). Do gruszki dochodzi syganł prądowy ok.13.5v ale tylko na jednym z pinów niezlaeznie od połozenia dzwigni tempomatu, poza pozycja wyłaczajaca( wtedy napicie zanika). wywnioskowałem wiec ze skoro prd raczej ok gruszka tak samo to cos z podcisnieniem nie tak. Wezyk "cienki" jak to go nazwałem jest tez ok i trzyma na gruszce podcisnienie natomiast wezyk "gruby" miał swoj koniec do niczego nie podłaczony swobodnie wiszacy pod deska rodzielcza. Za diabła nie moge znalezc miejsca gdzie by ów "gruby waż pasował. wie moze ktos jak wygrac tę nierowna walke z tempomatem?
Oto jak sytuacja wyglada u mnie:
Obrazek
Drugie pytanie to jak ma być wpieta ta kostka?
Obrazek

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 10:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Waz gruby ma wrocic pd deske i nadal swobodnie sobie zwisac bo to jest przewod "napowietrzajacy" (wyrownujacy cisnienie w jednej z komor gruszki). Stukniety jest, jak to zwykle bywa, sterownik.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 9:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
A mozna to w jakis jednoznaczy sposob stwierdzic ze to sterownik? Dziwi mnie jeszcze to ze na "cienkim" wezu jest cały czas podcisnienie. Tak powinno byc?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 16, 2009 12:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
diablos25 pisze:
Dziwi mnie jeszcze to ze na "cienkim" wezu jest cały czas podcisnienie. Tak powinno byc?
Nic dziwnego - w koncu to przewod bezposrednio z kolektora ssacego (w dieselu od pompy podcisnienia) ;).
diablos25 pisze:
A mozna to w jakis jednoznaczy sposob stwierdzic ze to sterownik?
Zawor elektromagnetyczny odpowiada jedynie za "wpuszczanie" i "wypuszczanie" podcisnienia w grusze. Zeby ja sprawdzic wystarczy przy pracujacym silniku podac napiecie - predkosc obrotowa powinna sie podniesc. Poza grucha, czujnikiem Halla przy predkosciomierzu, wlacznikiem "stop" oraz wlacznikiem przy kierownicy nic wiecej tam nie ma. Jezeli grucha jest w porzadku to prawdopodobienstwo, ze ktorys z pozostalych elementow jest uszkodzony jest znikoma. Pozostaje wiec tylko sterownik - i ten jest znany ze swojej zawodnosci...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl