"Rozszerzenie" numeru silnika, czyli to co jest po pierwszych trzech cyfrach oznaczających typ motoru (np. 110) oznajmia w jakim nadwoziu zamontowany był silnik. Po za tym silniki o zmienionym osprzęcie, mocowaniach i innych poważniejszych modyfikacjach będą miały różne oznaczenia.
W tym konkretnym przypadku to chyba inne sterowanie gazem, co jeszcze nie pamiętam, ale poszukaj w "archiwum", bo już o tym było.
Co do kompresji to fabrycznie M 110 powninien mieć nawet ponad 12 atm.(oprócz wersji odprężonych). Te dane które przytoczyłeś to stopień sprężania, który po kwietniu 1978 wynosił 9,0 , a wcześniej 8,7 stąd różnica mocy w tym samym silniku. Jeśli kompresję masz 8 atm. to znaczy, że remont już blisko. Pamiętej jednak, aby kompresję mierzyć, kiedy silnik ma prawidłowe luzy zaworowe, bo inaczej można się oszukać.
_________________ Nur fünfzylindrige Diesel!
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 12:41 pm przez Mitu, łącznie zmieniany 2 razy.
|