MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zaplon, mieszanka, LPG...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=41393
Strona 1 z 1

Autor:  Paweł Cz. [ sob maja 23, 2009 7:36 pm ]
Tytuł:  zaplon, mieszanka, LPG...

Witajcie Koledzy!
Poszukuje mechanika/warsztatu ktory wyreguluje mi zaplon, mieszanke na benzynie
i fantastycznie byloby gdyby wyregulowal mi tez LPG.
Miło by bylo gdyby mechanik/warsztat byl w Poznaniu lub okolicach do 50km.
W tej chwili beczka pali mi 20l/100km w trasie i musze koniecznie cos z tym zrobic do soboty.
mam jechac w dluzsza podroz i potrzebuje w peli sprawnego samochodu.
Bardzo Was prosze o namiary.
Podaje tez moj e-mail i GG gdyby komus nie chcialo sie pisac postu badz PW.
e-mail: czeressnia@wp.pl
GG: 7812079

Paweł Cz.

Autor:  Jawu [ ndz maja 24, 2009 7:30 am ]
Tytuł: 

Jeżeli to gażnik ( bo nie piszesz ), to (061) 8133701 - Puszczykowo. Pisałem już o tym kiedyś. Mając sprawny gażnik, możesz regulować LPG.

Autor:  Paweł Cz. [ ndz maja 24, 2009 9:45 am ]
Tytuł: 

to 230TE wiec nie gaznik.

Autor:  Jawu [ ndz maja 24, 2009 11:28 am ]
Tytuł: 

To Ci nie pomogę - ten w Puszczykowie zajmuje się wyłącznie gażnikami.

Autor:  Romlas [ ndz maja 24, 2009 1:28 pm ]
Tytuł: 

a ile będzynki pali twoje autko? ja myślałem o gazie do mojej 230ce i mój sprawdzony "gazownik" mówił że w tym silniku musi być zastosowane urządzenie "stop-jetronik" czy jakoś tak bo inaczej zawsze są problemy z gazem, jak tego nie ma to zawsze pojawiają się problemy, nie od razu ale z czasem.

Autor:  Paweł Cz. [ ndz maja 24, 2009 2:40 pm ]
Tytuł: 

benzyny tez aktualnie pali ponad 20l/100km
a na gaz do tego czasu nie narzekalem, jestem zadowolony z LPG ale potrzebuje teraz regulacji i benzyny i gazu

Autor:  THC [ ndz maja 24, 2009 3:47 pm ]
Tytuł: 

Romlas pisze:
myślałem o gazie do mojej 230ce i mój sprawdzony "gazownik" mówił że w tym silniku musi być zastosowane urządzenie "stop-jetronik" czy jakoś tak bo inaczej zawsze są problemy z gazem, jak tego nie ma to zawsze pojawiają się problemy, nie od razu ale z czasem.



Nie jest to prawda, jak się ma wbite do głowy odpalanie gaszenie i czasem przejechanie się na Pb. To nie ma żadnych problemów.Ale 230E z asb pali sporo gazu.

Autor:  McCoy [ ndz maja 24, 2009 3:59 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
Ale 230E z asb pali sporo gazu

No bez przesady - jak na tak ciezkie auto i do tego z automatem,który generuje spore straty,to szału nie ma. Moj sie wyrabia w 15,5 L/100km i 11,5 L/100km (LPG) w trasie.

Przy obecnych cenach gazu jest naprawde ekonomicznie.

Pzdr!

Autor:  THC [ ndz maja 24, 2009 4:26 pm ]
Tytuł: 

McCoy pisze:
THC pisze:
Ale 230E z asb pali sporo gazu

No bez przesady - jak na tak ciezkie auto i do tego z automatem,który generuje spore straty,to szału nie ma. Moj sie wyrabia w 15,5 L/100km i 11,5 L/100km (LPG) w trasie.

Przy obecnych cenach gazu jest naprawde ekonomicznie.

Pzdr!


Miałem na myśli sporo litrów, a nie sporo kasy:)

Mój palił 18 ale jeździł bardzo dobrze, w trasie schodził do 12.
Można było mu przykręcić, ale gaz po 1,6 to nie zamulałem :)

Autor:  Paweł Cz. [ ndz maja 24, 2009 4:40 pm ]
Tytuł: 

moj kombiak w trasie palil 12-13l a w miescie miescil sie w 16l..
teraz pali ponad 20l w trasie wiec to zdecydowanie za duzo, benzyny pali bardzo podobnie..
mysle ze pomoze ustawienie zaplonu i wyregulowanie mieszanki ale potrzebuje namiary na kogos kto mi to zrobi

Autor:  McCoy [ ndz maja 24, 2009 5:01 pm ]
Tytuł: 

Zacznij od regulacji zaworów,zeby było zrobione po "bożemu". Potem zleć ustawienie zapłonu. Te czynnosci zrobi kazdy kto ma komplet kluczy,lampe stroboskopową i ma wiecej o 10 puktów IQ niż wiewiórka.

Zakładam,ze sprawdziłeś stan filtrów? Stan filtra powietrza i gazu ma spory wpływ na spalanie. Poza tym nie jest wykluczone,ze za wysokie spalanie gazu i benzyny ma zupełnie inną przyczynę. W przypadku LPG problemem może być zuzyty parownik. Z biegiem czasu i kilometrów membrany w parowniku robią sie bardziej drewniane niz gumowe i auto zaczyna spalać duzo wiecej gazu.

W przypadku zbyt wysokiego spalania na Pb warto, oprócz wymieninonych przez ciebie czynności, zainteresować się stanem wtryskiwaczy. Bardzo często zamiast rozpylać paliwo - leją nim jak kran.

Życze dobrej zabawy i jak najmniej ukręconych śrub :-)

Pzdr!

Autor:  Paweł Cz. [ ndz maja 24, 2009 5:14 pm ]
Tytuł: 

caly uklad wtryskowy jest nowy, filtry sa OK..
Zawory byly regulowane miesiac temu ale byl maly problem podczas podrozy Warszawa-Poznań i troche sie poprzestawaial zaplon. rozumiem ze nie jest to trudne do zrobienia ale chcialbym pojechac do kogosc komu mozna zaufac.
Dlatego licze na pomoc kolegow.

Autor:  Janfocus [ ndz maja 24, 2009 5:58 pm ]
Tytuł: 

Paweł Cz. pisze:
teraz pali ponad 20l w trasie wiec to zdecydowanie za duzo, benzyny pali bardzo podobnie..

skoro pali tyle samo na PB i LPG to ewidentnie problem leży w zapłonie, wystarczy że jedna świeca nie pali...

powodzenia

Autor:  hall [ ndz maja 24, 2009 10:44 pm ]
Tytuł: 

ja też mam 2.3 E i w mieście pali mi jakieś 14-15 l LPG a w trasie schodze do 10-11 przy prędkościach do 130.
narazie "odpukując w niemalowane" nie ma żadnych problemów.
pzdr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/