MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Montaz Haka
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=41512
Strona 1 z 1

Autor:  Diablo991 [ czw maja 28, 2009 8:04 pm ]
Tytuł:  Montaz Haka

Witam, Zakupiłem niedawno Mercedesa W123 300D automat. 2 seria.
Mam wbity w Dowód Hak, ale nie ma go w pojeżdzie:
Obrazek
ale mam o to takie czesci z Dawcy:) Orginalny hak i zdezak w stanie B.Dobrym zakonserwowany Farbą z Cynkiem, oraz pomaziany hak Hameritte:Obrazek

Obrazek

i teraz moje pytanie jak ten hak wycelowac na srodku???

Ja obmysliłem metodę ze wezmę uzbroje zdezak z hakiem przyłoze go Do gumowych nakładek i obrysuje hak. i wywiercę otwory,


1 pytanie sruby z drugiej strony pzrejdą na wylot???
2 Jak wycelowac na srodku??
3 Nie piszcie abym gdzies jechał bo Sam chcę to zrobic :)

zm góry dzięki Pozdrawiam!

Autor:  Student [ pt maja 29, 2009 8:40 am ]
Tytuł: 

Cześć!
Jeżeli maszy tylko te części haka jakie prezentujesz na zdjęciu to brakuje Ci:

1. Wzmocnienia przykręcanego do karoserii od strony podwozia (po obu stronach):
Obrazek

2. Wzmocnienia przykręcanego w "kieszeniach" po obu stronach bagażnika:
Obrazek

Miejsca na otwory pod śruby mocujące belkę zaznaczone są na tylnym pasie. Są to małe punkty wybite fabrycznie na karoserii punktakiem jeszcze przed malowaniem. Jeżeli masz oryginalny pas i nezbyt grubą warstwę kolejnych lakierów i podkładów to powinny być one widoczne. Punkty są cztery - po dwa na stronę - jeden nad drugim.
Śruby do których był mocowany zderzak bez haka powinny się schować w specjalnie do tego przeznaczonych otworach w belce owego haka.

Poniżej instrukcja montażu:
Strona pierwsza:

Obrazek

Strona druga:

Obrazek

Autor:  marcinMB123200D [ sob maja 30, 2009 10:12 am ]
Tytuł: 

Montowałem hak bez tych wszystkich "dupereli" po prostu cztery śruby klasy 10.8 z tyłu duże podkładki i nakrętki też twarde . Hak tak zamontowany dawał radę 1 tonę piachu na przyczepie i nie odpadło.
W miejscy gdzie są otwory łączą się ze trzy blachy i jak są zdrowe , a po zdjęciach widać że jest ok , to nie powinno być problemów.
W haku są dwa otwory na stronę więc trzeba dowiercić jeden .

Pozdrawiam Marcin

Autor:  bary123ce [ sob maja 30, 2009 10:34 am ]
Tytuł: 

Nie wyobrażam sobie haka bez takich wzmocnień! Nawet nie próbuj montować tak jak pisze marcinMB123200D [szalone]
to już chyba lepiej do takiego haka przyspawać profil i przykręcić go do podłużnicy w środku bagażnika.

Autor:  Student [ sob maja 30, 2009 1:10 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Nie wyobrażam sobie haka bez takich wzmocnień!

Ja również - tym bardziej, że wzmocnienia ze zdjęcia nr 2 można kupić na szrocie a profile podłużne ze zdjęcia nr 1 dorobić. Ja tak właśnie zrobiłem - jakkolwiek wzmocnienia (zdj. nr 2) wyjąłem i były w bardzo dobrym stanie to już profile (zdj. nr 1) były w stanie opłakanym, kompletnie skorodowane. Mimo to wyciąłem je i zaniosłem do warsztatu ślusarskiego do dorobienia - zapłaciłem za 2 sztuki nowiutkich wzmocnień 65 złotych.

marcinMB123200D pisze:
Montowałem hak bez tych wszystkich "dupereli"


Jasne, na jaką cholerę montować takie bzdurki... inżynierowie wymyślili je i policzyli w ramach walki z nudą w czwartkowe popołudnie...


marcinMB123200D pisze:
Hak tak zamontowany dawał radę 1 tonę piachu na przyczepie i nie odpadło


Nosił wilk razy kilka...

Pozdrawiam,

Student

Autor:  Uli [ sob maja 30, 2009 1:28 pm ]
Tytuł: 

można sobie tylny pas wyrwać przecież, jak sie nie założy wzmocnień. ja bym nie ryzykował.

Autor:  Diablo991 [ sob maja 30, 2009 11:05 pm ]
Tytuł: 

marcinMB123200D pisze:
Montowałem hak bez tych wszystkich "dupereli" po prostu cztery śruby klasy 10.8 z tyłu duże podkładki i nakrętki też twarde . Hak tak zamontowany dawał radę 1 tonę piachu na przyczepie i nie odpadło.
W miejscy gdzie są otwory łączą się ze trzy blachy i jak są zdrowe , a po zdjęciach widać że jest ok , to nie powinno być problemów.
W haku są dwa otwory na stronę więc trzeba dowiercić jeden .

Pozdrawiam Marcin



SORRY ALE NIE OTO MI CHODZIŁO zapytałem sie was o otwory i wyszło ze nie wszystko mam [szalone] [szalone] pojechałem chyba z tym na zlom ale cuz za glupote sie płaci... w drugim 123 mam hak przykręcony do zdezaka i 3 srubami przez tylny pas do bagaznika. ale teraz dospawam jeszcze wzmocnienie do podłuznicy. a nie chodzi mi o to aby ciagac 1 tone piachu. i sie cieszyc ze nie odpadło. ja chce podruzowac wozic cos ciezkiego ze swiadomoscia ze nic nie odpadnie i bnie bac sie jechac w dalekie trasy z caempingiem 2 osiowym, wiedz zrobie jak orginal bo za tym jestem, wiedz prosze jak ktos ma te elementy niech pisze pozdrawiam. Dawid <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Uli pisze:
można sobie tylny pas wyrwać przecież, jak sie nie założy wzmocnień. ja bym nie ryzykował.



P.S jeszcze mi na glowe nie upadło :) i niechce sobie zaryzykowac, a pozatym juz kij z pasem a zycie innych [szalone] [szalone] [szalone]



Baryyy Mozy ty masz takie elemenciska ?? tyle tego juz tam rozebrałes [smiech] [smiech] [zlosnik] [zlosnik] <br>Dodano po 50 sekundach.:<br>
Uli pisze:
można sobie tylny pas wyrwać przecież, jak sie nie założy wzmocnień. ja bym nie ryzykował.



P.S jeszcze mi na glowe nie upadło :) i niechce sobie zaryzykowac, a pozatym juz kij z pasem a zycie innych [szalone] [szalone] [szalone]



Baryyy Mozy ty masz takie elemenciska ?? tyle tego juz tam rozebrałes [smiech] [smiech] [zlosnik] [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/