MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kupno 230 CE
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=41657
Strona 1 z 1

Autor:  siekan [ czw cze 04, 2009 11:39 am ]
Tytuł:  Kupno 230 CE

Witam.
Trafiła mi się szansa zakupu Mercedesa W123 230CE z gazem, na którym zrobiono jakieś 1000 km. Samochód stoi od pół roku. Blacha jest w idealnym stanie, jedynie lekko wgnieciony jest tylny pas tuż nad rurą wydechową. Kolor to taki jaśniutki zielony, groszek można powiedzieć. W środku jasna skórzana tapicerka, automat, el. szyby z przodu, el. szyberdach, klimatyzacja, tempomat. Podobno wszystko działa. Skóry przydałoby się odnowić, głównie fotel kierowcy i przedni podłokietnik. I teraz tak. Samochód, jak już napisałem stoi od listopada (właściciela podobno nie było w kraju), kiedy próbowaliśmy go odpalić to kręcił przez jakiś czas, w końcu zaskoczył, pochodził chwilkę, zadławił się i zgasł. Z tego co rozmawiałem z właścicielem to samochód pali już normalnie, czasami się zadławi i zgaśnie. Co może być tego przyczyną? Gaz? Czy warto się w to pchać? Czy to może być coś poważnego i kosztownego? Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.

Autor:  class [ czw cze 04, 2009 2:06 pm ]
Tytuł: 

Gaz w K-jetroniku to absolutnie nic dobrego. Właściwie powinno się omijać szerokim łukiem wszystkie 123 z literką E+LPG.
Tylko stary poczciwy gaźnik przyjmuje te truciznę bez większych konsekwencji ;)

Poza tym jaką masz pewność, że na gazie zrobiono tylko 1000km?
Podczas pracy na LPG z braku smarowania tłoczek w rozdzielaczu pracuje na sucho i sam sobie odpowiedziałeś czym to skutkuje:

Cytuj:
kiedy próbowaliśmy go odpalić to kręcił przez jakiś czas, w końcu zaskoczył, pochodził chwilkę, zadławił się i zgasł. Z tego co rozmawiałem z właścicielem to samochód pali już normalnie, czasami się zadławi i zgaśnie.

Autor:  seef [ czw cze 04, 2009 3:12 pm ]
Tytuł: 

Jak Ci się podoba to kupuj, wyjmuj gaz i po sprawie. Jeśli silnik chodzi to jego regulacja i ewentualne koszty wymiany drobnych części nie powinny być duże chyba że to nie ma nic wspólnego z gazem to wtedy może być różnie.

Autor:  Szumek [ czw cze 04, 2009 5:11 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jeśli silnik chodzi to jego regulacja i ewentualne koszty wymiany drobnych części nie powinny być duże


Już widzę te tłumy chętnych mechaników, co po uszkodzeniu LPG go wyregulują... [zlosnik]

Moim zdaniem winny jest raczej gaz, może da się to doprowadzić do porządku, ale może to być czaso/praco/nerwo/koszto -chłonne... Ja bym tego auta nie wziął, chyba że miałbym skąd załatwić w razie potrzeby sprawdzony kompletny wtrysk lub cena za auto byłaby naprawdę niska.
Rozregulowane K, jak i KE-Jet to bardzo upierdliwy temat, jeśli auto ma/miało gaz, to ludzie, którzy się na tym znają nie chcą się dotykać.
Z używanymi częściami do wtrysku też bywa różnie, bo na szrotach leżą przeważnie auta, które miały gaz...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/