MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] pytania nowicjusza.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=41771
Strona 1 z 2

Autor:  RaV22 [ pn cze 08, 2009 10:49 pm ]
Tytuł:  [W123] pytania nowicjusza.

Witam wszystkich forumowiczów. Od paru dni bujam się 240D w automacie. Jako że to moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią nie do końca znam jej tajniki. Po tych kilku dniach odkryłem, że dynamiczniej (o ile można mówić o jakiejkolwiek dynamice) jedzie mi się na S niż na D. Niestety powyżej 70 km/h silnik wkręca się na dość wysokie obroty, a bieg się nie zmienia. Nie ma tego problemu na D, ale za to na D przyspieszenie jest tragiczne. Cos nie tak z moją skrzynią czy ten typ już tak ma? Czy mogę zmienić podczas jazdy bieg z S na D i odwrotnie? Czy też aby nie zaszkodzić skrzyni takie operacje powinno się wykonywać jedynie podczas postoju? Proszę się nie śmiać ale nie mogłem się doszukać odpowiedzi na moje pytania.

Autor:  head [ pn cze 08, 2009 11:28 pm ]
Tytuł: 

Mozesz bez problemu zmnienic sobie z "S" na "D" podczasj jazdy
wiadomo ze nie mozesz wrzucic R lub L

a jezeli rozchodzi sie o ten objaw na przełozeniach "S" ze nie wrzuca czwartego biegu -skrzynia do naprawy lub szukac sprawnej

pozdro

Autor:  RaV22 [ pn cze 08, 2009 11:33 pm ]
Tytuł: 

A przy jakiej prędkości powinna wejść czwórka? Nie chcę go za bardzo ciągnąć.

Autor:  Seweryn [ pn cze 08, 2009 11:36 pm ]
Tytuł: 

head pisze:
a jezeli rozchodzi sie o ten objaw na przełozeniach "S" ze nie wrzuca czwartego biegu -skrzynia do naprawy lub szukac sprawnej

W położeniu "S" skrzynia przełącza tylko do trzeciego biegu, czwórki nie włącza - nic nie jest popsute. W położeniu "L" do dyspozycji masz tylko biegi 1. i 2.

Pozdrawiam.

Autor:  ziulek [ pn cze 08, 2009 11:38 pm ]
Tytuł: 

Witam.
D wlaczasz zawsze gdy jezdzisz ''normalnie'' po miescie lub na trasie. Jezeli chcesz wyprzedzic to wtedy podczas jazdy bez obawy przelaczasz z D na S - nawet ten plastik przy lewarku jest tak wyprofilowany ze przelaczanie z D na S jak i odwronie nie sprawia problemu.Wtedy automat zredukuje o jeden bieg nizej. Pamietaj jednak o tym, ze jezeli wyprzedzasz to redukuj z D na S tylko przy predkosciach okolo 70 km/h (czyli jadac za czyms 65km/h redukujesz na S i tak juz przy 80km/h spowrotem na D) powyzej to masz tylko kupe halasu a predkosc sie prawie nie zwieksza. S mozesz tez ruszac co sopowoduje ze automat bedzie przeciagac na biegach ale tez do 70-80 km/h potem na D bo szkoda silnika.

P-parking
R-wsteczny [zlosnikz]
N-neutralny
D-do normalnej jazdy
S-do jazdy ''sportowej'' [zlosnik]
L-do ruszania pod gore lub z obciazona przyczepa.

Mam nadzieje ze pomoglem a napewno koledzy cos jeszcze podpowiedza. Pozdrawiam.

Autor:  head [ pn cze 08, 2009 11:42 pm ]
Tytuł: 

Seweryn pisze:
head pisze:
a jezeli rozchodzi sie o ten objaw na przełozeniach "S" ze nie wrzuca czwartego biegu -skrzynia do naprawy lub szukac sprawnej

W położeniu "S" skrzynia przełącza tylko do trzeciego biegu, czwórki nie włącza - nic nie jest popsute. W położeniu "L" do dyspozycji masz tylko biegi 1. i 2.

Pozdrawiam.


a to bardzo ciekawe bo w mojej beczce na przełozeniu "S" przełancza do 4 biegu tylko ze na wyższych obrotach-bo tak działa to własnie S ze zmienia wszystkie biegi ale na wyższych obrotach

Autor:  Maksio [ wt cze 09, 2009 12:15 am ]
Tytuł: 

no właśnie też mi się wydaje, że praca skrzyni w trybie "s" nie ogranicza ilości biegów, tylko przyczynia się do przeciągania na każdym biegu pod czerwoną kreskę i dłuższego trzymania na wysokich obrotach przed zmianą na wyższy bieg - to ma na celu przyśpieszyć wyprzedzanie, kiedy kierowca "czai się" za poprzedzającym go pojazdem :p

Autor:  McCoy [ wt cze 09, 2009 10:03 am ]
Tytuł: 

U mnie też S zmienia biegi do 3 włącznie, potem ciągnie do odciecia.

Autor:  B-u-l-i [ wt cze 09, 2009 10:43 am ]
Tytuł: 

a z jakiego zaczyna nie z 2 ???

Autor:  RaV22 [ wt cze 09, 2009 10:44 am ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki za pomoc :) Trochę mi się rozjaśniło.

Autor:  head [ wt cze 09, 2009 12:01 pm ]
Tytuł: 

Macie Panowie porypane skrzynki przełozenie "S" -standart sport roznie to nazywamy nie ogranicza ilosci biegów tylko powoduje ich zmiane przy wyższych obrotach

Autor:  Monter [ wt cze 09, 2009 12:33 pm ]
Tytuł: 

head pisze:
Macie Panowie porypane skrzynki przełozenie "S" -standart sport roznie to nazywamy nie ogranicza ilosci biegów tylko powoduje ich zmiane przy wyższych obrotach


Jesteś pewien, że piszesz o w123 a nie 124?

Dla mnie pozycja D S L to nic innego jak blokady poszczególnych biegów 4,3,2 . Przy czym nie powinno się przkładać podczas jazdy z S na L czy z 3 na 2.
Róznice w zmianach biegów przy róznych prędkościach obrotowych zależne są od połozenia pedału gazu jak i obciążenia silnika.

Tylko na L czy 2 - skrzynia ciągnie do końca jedynkę a później zmienia na bieg drugi bez względu na obciążenie silnika.

W 124 jest jeszcze przełącznik E i S - ekonomiczny i standard

Autor:  Paweł Cz. [ wt cze 09, 2009 1:25 pm ]
Tytuł: 

mam beczke z automatem (230TE) i u mnie dziala to tak:

D-normalnie 4 biegi, rusza z dwojki

S-nie wrzuci wyzszego biegu niz 3, rusza z dwojki. przydatne np przy jezdzie pod gore kiedy potrzeba troche wyzszych obrotow

L-rusza z 1, nie ma 3 i 4 biegu.

http://aspedia.pl/wiki/Automatyczna_skr ... ieg%C3%B3w

http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatycz ... ieg%C3%B3w

head pisze:
Macie Panowie porypane skrzynki przełozenie "S" -standart sport roznie to nazywamy nie ogranicza ilosci biegów tylko powoduje ich zmiane przy wyższych obrotach


Oba linki powyzej potwierdzaja ze moja skrzynia dziala poprawnie.

Autor:  _me: how_ [ wt cze 09, 2009 6:11 pm ]
Tytuł: 

head pisze:
Macie Panowie porypane skrzynki przełozenie "S" -standart sport roznie to nazywamy nie ogranicza ilosci biegów tylko powoduje ich zmiane przy wyższych obrotach


Człowiek jeździ 11 lat automatem w 123 i zawsze się czegoś ciekawego na forum dowie...

To po co różnie nazywamy? Trzymajmy się instrukcji.

Standard. A jeśli standard, to nie tyle przy wyższych obrotach w trybie S, co przy niższych w trybie E.

Autor:  head [ wt cze 09, 2009 7:15 pm ]
Tytuł: 

Monter pisze:
Jesteś pewien, że piszesz o w123 a nie 124?


nom to w takim razie w mojej beczce cos bylo popsute skoro na "S" zmienial wszystkie biegi tylko przy wyzszych obrotach.

Skoro u mnie chodziło to innaczej to z moja skrzynia bylo cos nie tak

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/