MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M102 K jetronic, ssanie, podcisnienie,elektryka, zdjecia
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=41825
Strona 1 z 1

Autor:  Rafal77 [ czw cze 11, 2009 8:08 pm ]
Tytuł:  M102 K jetronic, ssanie, podcisnienie,elektryka, zdjecia

Witam,

po długich poszukiwaniach kupilem wreszcie 123, bez klimy wprawdzie i w brzydkim kolorze ale na bezrybiu i rak ryba...

Mam pare pytan odnosnie wtrysku w M102

Czy ten silnik ( z automatem) ale bez klimy ; posiada jakies podwyzszanie obrotow jak jest obciazony wrzuconym biegiem??


1.
Obrazek

W dokumentacji do M110 znalazlem informacje ze jest to zawor odpowiedzialny za wyrownanie obotow silnika podczas hamowania silnikiem czy w m102 pelni ta sama funkcje ( zbiera sygnal ze stycznika na przepustnicy oraz z predksciomierza )

2.
Obrazek

wogole nie ma napiecia na wtryskiwaczu rozruchowym(zaraz po zapaleniu zimnego silnika , zmierzylem opornosc na czujniku (2 pinowym w glowicy opornosc pomiedzy GW wynosi 218 ohm, na G i do masy 59 ohm, na W i do masy 279ohm sprawdzane na zimnym silniku)

Znalazlem info ze jeden pin idzie do wtryskiwacza, a 2 wchodzi do przekaznika pompy paliwa (pod nr 5 - tylko ze tam pojawia sie prad tylko w momencie krecenia rozrusznikiem - wobec tego w jaki sposob zasilany jest wtrysk rozruchowy ??)

Po podaniu napiecia bezposrednio na wtryskiwacz rozuchowy (jak jest cieply silnik, momentalnie gasnie, wiec najprawdopodobniej go zalewa....)

3.

Obrazek

Czy dobrze mniemam ze ten zawor odpowiedzialny jest za zmiane wyprzedzenia zaplonu

Co steruje tym zaworem (ulokowany w okolicach modulu zaplonowego) kiedy tam pojawia sie prad ?


4.

Obrazek

Co steruje regulatorem nagrzewania. (mam tam prad caly czas)

Czy ten regulator odpowiedzialny jest za zwiekszenie obrotow jak nie dziala juz wtryskiwacz rozruchowy, ale silnik jest jeszcze niezagrzany ??



5.przy tym wszystkim spiety na stale elektromagnes wiatraka to juz pikus, jak dziala ten czujnik? ( czy ten czujnik zwiera do masy jak jest pow 90 st C?)

6.Obrazek
beznadziejnie wyglada ten silikon ktory ktos nalozyl przy naprawie nadkola, jak to naprawic aby wygladalo na oryginal.


Generalnie kicha jest z dokumentacja do M102, do m110 jest wszystko do KE tez ale do zwyklego M102 nic nie umiem znalesc....

Autor:  Rafal77 [ pt cze 12, 2009 11:57 pm ]
Tytuł: 

Panowie, prosze nie odpowiadajcie wszyscy na raz, bo nie nadazam z czytaniem [zlosnik]

Rozebralem dzisiaj instalacje podcisnienia biegu jalowego

Obrazek

na tym zaworze suwakowym mam caly czas 12v wiec bimetal zamyka doplyw powietrza jak sie nagrzeje, czy to jets prawidlowe?

Gdze ma byc podlaczona koncowka 2 ( byla podlaczona pod aparat zaplonowy ( troche bez sensu skoro element 2 otwiera sie poprzez dzialanie podcisnienia na ten maly wlasnie przewod.....

Autor:  bary123ce [ sob cze 13, 2009 9:48 am ]
Tytuł:  Re: M102 K jetronic, ssanie, podcisnienie,elektryka, zdjecia

Rafal77 pisze:
6.Obrazek
beznadziejnie wyglada ten silikon ktory ktos nalozyl przy naprawie nadkola, jak to naprawic aby wygladalo na oryginal.


Generalnie kicha jest z dokumentacja do M102, do m110 jest wszystko do KE tez ale do zwyklego M102 nic nie umiem znalesc....


To nie jest silikon, to oryginalna masa uszczelniająca i tak ma to wyglądać ;)

Autor:  darus [ sob cze 13, 2009 12:00 pm ]
Tytuł: 

http://mb.auto.pl/index.php/K-Jetronic.html
Odwiedź sobie tą stronke.
Regulator nagrzewania jest odpowiedzialny za sterowanie ciśnieniem paliwa działającym na tłoczek sterujący, a tym samym wzbogaceniem dawki podzczas pracy na zimno, oraz podczas pracy przy pełnym obciążenu (biegnacy do nie go przewód podciśnienia).
Wspomniany przez Ciebie zawór powietrza dodatkowego, steruje tylko ilością powietrz, gdy silnik jest zimny, dalsze nagrzewanie błytki bimetalowej, powoduje zamkniecie dopływu powietrza.
Wtryskiwacz rozruchowy dostaje plusa z przekaźnika dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika, termik odpowiada za podłaczenie masy do wtryskiwacza. Ogólnie wtryskiwacz rozruchowy pracuje jakieś kilka sek. po uruchomieniu silnika ( w twoim przypadku temp. wyłaczenia wynosi 20C, a czas ok.4,5s - nabite na obudowie), po czym termik wyłacza masę.

Autor:  Rafal77 [ wt cze 16, 2009 9:38 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:

Wtryskiwacz rozruchowy dostaje plusa z przekaźnika dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika, termik odpowiada za podłaczenie masy do wtryskiwacza. Ogólnie wtryskiwacz rozruchowy pracuje jakieś kilka sek. po uruchomieniu silnika ( w twoim przypadku temp. wyłaczenia wynosi 20C, a czas ok.4,5s - nabite na obudowie), po czym termik wyłacza masę.




Obrazek

a wiec czy dobrze rozumiem ze wtryskiwacz pracuje tylko w momencie krecenia rozrusznikiem ( tak wynika z tego schematu wtrysk i czujnik zbiegaja sie w przekazniku z pompy paliwowej (w gniezdzie 12) ??
I tylko jezeli temp nie przekracza 20stC?[/img]

Autor:  kielbik [ pt cze 26, 2009 12:24 am ]
Tytuł: 

Wtryskiwacz rozruchowy, podobnie jak pompa, pracuje podczas krecenia rozrusznikiem ORAZ po uruchomieniu silnika az do momentu gdy osiagnieta zostanie temperatura cieczy chlodzacej = 20°C, jednak nie dluzej niz 9,5 s poniewaz po tym czasie podgrzewany elektrycznie bimetal rozlacza styki wlacznika termiczno-czasowego (bo tak sie ten elemet wkrecony w glowice nazywa).

Autor:  Rafal77 [ pt cze 26, 2009 8:26 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Wtryskiwacz rozruchowy, podobnie jak pompa, pracuje podczas krecenia rozrusznikiem ORAZ po uruchomieniu silnika az do momentu gdy osiagnieta zostanie temperatura cieczy chlodzacej = 20°C, jednak nie dluzej niz 9,5 s poniewaz po tym czasie podgrzewany elektrycznie bimetal rozlacza styki wlacznika termiczno-czasowego (bo tak sie ten elemet wkrecony w glowice nazywa).


[b]to chyba mam cos nie tak, skoro zasilenie na wtrysku pojawia sie tylko w momencie krecenia rozrusznika.....

Autor:  bary123ce [ sob paź 17, 2009 7:02 pm ]
Tytuł: 

Rafal77 pisze:
Gdze ma byc podlaczona koncowka 2

Ona biegnie do elektrozaworu, który znajduje się zaraz obok kielicha lewej przedniej sprężyny, na fartuchu wewnętrznym. Do elektrozaworu leci podciśnienie z kolektora. Nie wiem jednak skąd i kiedy do elektrozaworu dochodzi prąd i dlatego zadałem takie pytanie w innym moim poście. Jak ktoś odpisze, to tutaj też dam znać dla potomności.

Autor:  bary123ce [ ndz paź 18, 2009 8:05 pm ]
Tytuł: 

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=44238

Autor:  witek-sec [ pn paź 19, 2009 5:14 pm ]
Tytuł: 

Tu jest nieźle opisana zasada działania systemu K-jetronic.
Myślę że posiadaczom k-jetronic co nie co wyjaśni, chociaż o podciśnieniach za dużo nie napisali.
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/