MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 16, 2009 11:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wczoraj padła mi pompka sprzęgła - ta nad pedałem pod deską rozdzielczą.
Wymieniona dziś na nową i mechanik odpowietrzał (bez kanału - z góry) i teraz sprzęgło łapie mi praktycznie na samym dole. Wysprzęgla dobrze ale pedał do podłogi....
Da się to jeszcze bardziej jakoś dźwignąć czy to już jest koniec tarczy/docisku?

Dzięki i pozdrawiam

mardan

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 11:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
na tej pompie jest regulacja- otwór nie jest centralnie i właśnie tym można podciągnąć pedał. nie wiem jak to się fachowo nazywa ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 11:58 pm przez bary123ce, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 11:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
ciekawe czemu mechanik nie zrobił tak.....ma te beczki opanowane z dawnych lat...ja jutro kuknę jeszcze.......

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 23, 2009 12:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Możliwe,że tak już było,że nisko sprzęgło mi brało ale to mniejszy problem.

Zauważyłem,że w trakcie silniejszego hamowania nagle mi ściąga go na lewo a na mokrej nawierzchni blokuje koło lewe przednie....
Czy ma to coś wspólnego z zapowietrzeniem się pompki sprzęgła?

Przed awarią pompy nie było takiej reakcji w trakcie hamowania.

ps. Są nowe tarcze,klocki na przodzie i tyle tak,że wykluczam raczej zużycie hamulców....

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 23, 2009 3:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
bary123ce pisze:
na tej pompie jest regulacja- otwór nie jest centralnie i właśnie tym można podciągnąć pedał. nie wiem jak to się fachowo nazywa

mimośród


mardan pisze:
Zauważyłem,że w trakcie silniejszego hamowania nagle mi ściąga go na lewo a na mokrej nawierzchni blokuje koło lewe przednie....
Czy ma to coś wspólnego z zapowietrzeniem się pompki sprzęgła?

o ile do odpowietrzania nie używał prawego przedniego zacisku (który mógł ulec lekkiemu zapowietrzeniu) to nie ...

jeszcze inna opcja tak niskiego sprzęgła, to że Twoja poprzednia pompa była od 124, a one mają krótsze trzpienie i potem jak się zakłada pompę od 123 to pedał jest za nisko.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 24, 2009 11:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
mardan pisze:
.

Zauważyłem,że w trakcie silniejszego hamowania nagle mi ściąga go na lewo a na mokrej nawierzchni blokuje koło lewe przednie....

Jest możliwe, że słabiej hamuje ci prawa strona. Oprócz tego dokładnie sprawdź prowadzenie przodu. To bardzo niebezpieczny sympton (!)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 24, 2009 11:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Znaczy zbieżność ustawić?

W sumie ostatnio nawet opony zmieniałem na te "właściwe" 175/80 R14 a miałem 185/65 R14 (miały 17 lat !!! - mesio miał je założone jak go kupowałem). Możliwe,że się coś pokiełbasiło....

W każdym razie w tym tygodniu jeszcze sprawdzi mi mechanik hamulec i zbieżność bo jadę do niego wymieniać drążki kompletne (oby dwie strony - w jednym jest krzywa rurka) oraz gumy na stabilizatorze.

Poinformuję co było nie tak.....i czy zmiana opon też coś "namieszała".

Wielkie DZIĘKI za porady ;)

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 25, 2009 12:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
mardan pisze:
.....i czy zmiana opon też coś "namieszała".

Nie powinna
ale w tym przypadku konieczne jest DOKŁADNE sprawdzenie. Ściaganie samochodu w jedną stronę może się nagle bardzo nieprzyjemnie skończyć.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 25, 2009 12:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odczułem to na trasie Tarnów-Bielsko...nie przyjemne uczucie jak nagle trzeba wcisnąć pedał hamulca. A kierownicę przeważnie trzyma się luźnie - nie ściska się - i jak kierownica mi uciekła......brrrrr tyle dobrze,że od razu kontrowałem ale wtedy manewr wychodził jak bym pijany jechał....

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 25, 2009 11:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
odpowietrzanie bez kanału....hmmm...jak dla mnie obowiązkowo trzeba odpowietrzyć serwo na skrzyni


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 25, 2009 11:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
hecto pisze:
.jak dla mnie obowiązkowo trzeba odpowietrzyć serwo na skrzyni

Możesz rozwinąć? Bo na skrzyni nie ma żadnego serwa, jest jedynie wysprzęglik, taka pompka, ale gdyby to nie było odpowietrzone to pedał by wpadał w podłogę.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 25, 2009 11:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
ależ prosze cie bardzo....
nie tak dawno temu montowałem silnik 300D do Honkera i ze względu na wystem pneumatyczny sterowania sprzęgła odrazy wstawiłem moduł pedałów z MB by było prościej :) na skrzyni jest serwo(nazywane wysprzęglikiem-w pneumatyce są pojęcia pompa czyli to na co podajesz i serwo to co odbiera i wykonuje prace) i ma ono odpowietrznik taki jak na zaciskach wystarczy że bąbelek powietrza dostał sie do rurki przy zmianie pomki i juz sprzegło niedomaga :D na własnej skórze przekonałem się- schcemat odpowietrzenia jak na hamulcach pompujesz -przekrecasz odpowietrznik na skrzyni aż wypluje powietrze.moze sie myle ale z mojej znajomości budowy tej pomki przy pedale nie da sie w pełni odpowietrzyć układu od góry


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 25, 2009 12:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ok, będę wiedziła na przyszłość, że wysprzęglik = serwo ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 25, 2009 12:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
hecto pisze:
serwo to co odbiera i wykonuje prace

zawsze myślałem że to siłownik...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 25, 2009 12:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
Janfocus pisze:
hecto pisze:
serwo to co odbiera i wykonuje prace

zawsze myślałem że to siłownik...

jeden pies ważne by działało :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl