MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pedał nisko po wymianie pompy sprzęgła https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=41974 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mardan [ wt cze 16, 2009 11:42 pm ] |
Tytuł: | Pedał nisko po wymianie pompy sprzęgła |
Wczoraj padła mi pompka sprzęgła - ta nad pedałem pod deską rozdzielczą. Wymieniona dziś na nową i mechanik odpowietrzał (bez kanału - z góry) i teraz sprzęgło łapie mi praktycznie na samym dole. Wysprzęgla dobrze ale pedał do podłogi.... Da się to jeszcze bardziej jakoś dźwignąć czy to już jest koniec tarczy/docisku? Dzięki i pozdrawiam mardan |
Autor: | bary123ce [ wt cze 16, 2009 11:44 pm ] |
Tytuł: | |
na tej pompie jest regulacja- otwór nie jest centralnie i właśnie tym można podciągnąć pedał. nie wiem jak to się fachowo nazywa ![]() |
Autor: | mardan [ wt cze 16, 2009 11:49 pm ] |
Tytuł: | |
ciekawe czemu mechanik nie zrobił tak.....ma te beczki opanowane z dawnych lat...ja jutro kuknę jeszcze....... |
Autor: | mardan [ wt cze 23, 2009 12:29 pm ] |
Tytuł: | |
Możliwe,że tak już było,że nisko sprzęgło mi brało ale to mniejszy problem. Zauważyłem,że w trakcie silniejszego hamowania nagle mi ściąga go na lewo a na mokrej nawierzchni blokuje koło lewe przednie.... Czy ma to coś wspólnego z zapowietrzeniem się pompki sprzęgła? Przed awarią pompy nie było takiej reakcji w trakcie hamowania. ps. Są nowe tarcze,klocki na przodzie i tyle tak,że wykluczam raczej zużycie hamulców.... |
Autor: | Janfocus [ wt cze 23, 2009 3:04 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: na tej pompie jest regulacja- otwór nie jest centralnie i właśnie tym można podciągnąć pedał. nie wiem jak to się fachowo nazywa mimośród mardan pisze: Zauważyłem,że w trakcie silniejszego hamowania nagle mi ściąga go na lewo a na mokrej nawierzchni blokuje koło lewe przednie....
Czy ma to coś wspólnego z zapowietrzeniem się pompki sprzęgła? o ile do odpowietrzania nie używał prawego przedniego zacisku (który mógł ulec lekkiemu zapowietrzeniu) to nie ... jeszcze inna opcja tak niskiego sprzęgła, to że Twoja poprzednia pompa była od 124, a one mają krótsze trzpienie i potem jak się zakłada pompę od 123 to pedał jest za nisko. |
Autor: | Nemo [ śr cze 24, 2009 11:52 pm ] |
Tytuł: | |
mardan pisze: .
Zauważyłem,że w trakcie silniejszego hamowania nagle mi ściąga go na lewo a na mokrej nawierzchni blokuje koło lewe przednie.... Jest możliwe, że słabiej hamuje ci prawa strona. Oprócz tego dokładnie sprawdź prowadzenie przodu. To bardzo niebezpieczny sympton (!) |
Autor: | mardan [ śr cze 24, 2009 11:59 pm ] |
Tytuł: | |
Znaczy zbieżność ustawić? W sumie ostatnio nawet opony zmieniałem na te "właściwe" 175/80 R14 a miałem 185/65 R14 (miały 17 lat !!! - mesio miał je założone jak go kupowałem). Możliwe,że się coś pokiełbasiło.... W każdym razie w tym tygodniu jeszcze sprawdzi mi mechanik hamulec i zbieżność bo jadę do niego wymieniać drążki kompletne (oby dwie strony - w jednym jest krzywa rurka) oraz gumy na stabilizatorze. Poinformuję co było nie tak.....i czy zmiana opon też coś "namieszała". Wielkie DZIĘKI za porady ![]() |
Autor: | Nemo [ czw cze 25, 2009 12:07 am ] |
Tytuł: | |
mardan pisze: .....i czy zmiana opon też coś "namieszała".
Nie powinna ale w tym przypadku konieczne jest DOKŁADNE sprawdzenie. Ściaganie samochodu w jedną stronę może się nagle bardzo nieprzyjemnie skończyć. |
Autor: | mardan [ czw cze 25, 2009 12:14 am ] |
Tytuł: | |
Odczułem to na trasie Tarnów-Bielsko...nie przyjemne uczucie jak nagle trzeba wcisnąć pedał hamulca. A kierownicę przeważnie trzyma się luźnie - nie ściska się - i jak kierownica mi uciekła......brrrrr tyle dobrze,że od razu kontrowałem ale wtedy manewr wychodził jak bym pijany jechał.... |
Autor: | hecto [ czw cze 25, 2009 11:01 am ] |
Tytuł: | |
odpowietrzanie bez kanału....hmmm...jak dla mnie obowiązkowo trzeba odpowietrzyć serwo na skrzyni |
Autor: | bary123ce [ czw cze 25, 2009 11:25 am ] |
Tytuł: | |
hecto pisze: .jak dla mnie obowiązkowo trzeba odpowietrzyć serwo na skrzyni
Możesz rozwinąć? Bo na skrzyni nie ma żadnego serwa, jest jedynie wysprzęglik, taka pompka, ale gdyby to nie było odpowietrzone to pedał by wpadał w podłogę. |
Autor: | hecto [ czw cze 25, 2009 11:44 am ] |
Tytuł: | |
ależ prosze cie bardzo.... nie tak dawno temu montowałem silnik 300D do Honkera i ze względu na wystem pneumatyczny sterowania sprzęgła odrazy wstawiłem moduł pedałów z MB by było prościej ![]() |
Autor: | bary123ce [ czw cze 25, 2009 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
ok, będę wiedziła na przyszłość, że wysprzęglik = serwo ![]() |
Autor: | Janfocus [ czw cze 25, 2009 12:17 pm ] |
Tytuł: | |
hecto pisze: serwo to co odbiera i wykonuje prace
zawsze myślałem że to siłownik... |
Autor: | hecto [ czw cze 25, 2009 12:28 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: hecto pisze: serwo to co odbiera i wykonuje prace zawsze myślałem że to siłownik... jeden pies ważne by działało |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |