MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 28, 2009 7:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 8:40 am
Posty: 60
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk
mam zamiar holowac beczulke - 300D jakies 100 km. Auto ma niesprawny silnik - wiec servo mechanizmy wspomagania oraz sprzegła i hamulca nie beda działać prawidłowo a wrecz przeszkadzac. Co w takim razie z hamulcami i wspomaganiem - mozna jakos odłączyc te układu na czas holowania, aby chociaz nie przeszkadzały ?

_________________
W123 300D Sedan 1983 r.
Silver Blue Metalic


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 8:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
samochodu z nie działającym silnikiem nie wolno holować,tylko laweta :lol:

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 8:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 8:40 am
Posty: 60
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk
Jak moglem zapomniec ze mieszkamy w panstwie prawa ;)

_________________
W123 300D Sedan 1983 r.

Silver Blue Metalic


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 8:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
wrecz przeciwnie mozna holować każde auto posiadajace sprawny układ kierowniczy i hamulcowy o ile posiada wązny przegląd i OC i holowanie odbywa sie na drogach na których mozna to robić niejest przekraczana pewna predkość a samochód na holu jest oznakowany trójkatem i ma sprawne światła zewnętrzne- na holu niemartwił bym sie wspomaganiem bedzie jechał dobrze hamulce o ile są sprawne też bedą działały ja ciagnełem co prawda 30km ale dało rade bez wiekszych problemów-a tak na marginesie kto by ciagnał auto ze sprawnym silnikiem :D absurd


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 8:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kroliczy pisze:
wiec servo mechanizmy wspomagania oraz sprzegła i hamulca nie beda działać prawidłowo a wrecz przeszkadzac

sprzęgło będzie zbędne (z resztą nie ma tam wspomagania), kiera i hamulce będą chodzić ciężej, ale to nie problem, tak więc powoli do przodu...

Powodzenia

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
pewnie, że nie tylko to trochę męka przez 100km będzie ale da rade :), a jesli się obawiasz o hamowanie to zawsze możesz ją wziąśc na tzw sztywny hol.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 28, 2009 11:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
a jesli się obawiasz o hamowanie to zawsze możesz ją wziąśc na tzw sztywny hol.


W tym przypadku, tj 100 km najlepiej lawete, ale jesli koszty za duze to sztywny hol. To jest bardzo duzo kilometrow i umeczycie sie strasznie. Zespawajcie sobie z rury i kilku pretow sztywny hol i jazda.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 12:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Nie radzę nikomu bez doświadczenia i sprzętu spawania czegokolwiek czego zniszczenie niesie za sobą jakiekolwiek konsekwencje... Lepiej kupić/pożyczyć taki hol.

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 1:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
hecto pisze:
wrecz przeciwnie mozna holować każde auto posiadajace sprawny układ kierowniczy i hamulcowy o ile posiada wązny przegląd i OC i holowanie odbywa sie na drogach na których mozna to robić niejest przekraczana pewna predkość a samochód na holu jest oznakowany trójkatem i ma sprawne światła zewnętrzne- na holu niemartwił bym sie wspomaganiem bedzie jechał dobrze hamulce o ile są sprawne też bedą działały ja ciagnełem co prawda 30km ale dało rade bez wiekszych problemów-a tak na marginesie kto by ciagnał auto ze sprawnym silnikiem :D absurd


dokładnie, a holować nie wolno tylko na autostradzie :) chyba ze uszkodzenie nastąpiło na niej, wtedy do pierwszego zjazdu

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 1:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 8:40 am
Posty: 60
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk
Kodeks Drogowy na dzien dzisiejszy:

Cytuj:
Oddział 9
Holowanie

Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem;

2. pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;

3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;

4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;

5. pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;

6. w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;

7. odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.

2. Zabrania się holowania:

1. pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;

2. pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;

3. więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;

4. pojazdem z przyczepą (naczepą);

5. na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.



Wiec nawet na autostradzie nie mozna

A hamulce aby poprawnie dzialac - wymagają działania silnika - wiec musi byc sztywny hol

Mam nadal pytanie o wspomaganie - mozna jakos obniżyć opory od pompy oleju ?

_________________
W123 300D Sedan 1983 r.

Silver Blue Metalic


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 1:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
kroliczy pisze:

A hamulce aby poprawnie dzialac - wymagają działania silnika - wiec musi byc sztywny hol



ekhm
przepraszam ze sie niezgodze -by hamulce w pełni działały potrzebny jest odpalony silnik-nawet z wyjetym silnikiem hamulce działają a dlaczego tak jest -ponieważ jest to niezależny hydrauliczny układ - nieraz już ciagnełem dawców po wyciagnieciu silnika i o dziwo hamulce działały :D
Wiec zanim sie wypowiesz prosze zapoznaj sie z budową układu hamulcowego :D:D:D
a i jeśli chodzi o przepisy wyłaczone wspomaganie nie jest uszkodzeniem układu kierowniczego :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 7:49 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
hecto pisze:
a tak na marginesie kto by ciagnał auto ze sprawnym silnikiem :D absurd


Tak na marginesie jechałem na holu z Wieliczki do Zgorzelca , trasą na południe od czwórki, właśnie żeby ominąć autostradę, od 21 do 15 dnia nastepnego. To około 550-600 km.

Silnik był czasem zgaszony, więc swoje bajki po 30 kilometrach holowania bez silnika i ze 100% sprawnymi i efektywnymi hamulcami zostaw dzieciom.

Ale silnik był sprawny, asb padła, więc, jak widzisz wiele absurdów poza teorią o hamulcach jeszcze przed Tobą.

Taka trasa to męczarnie straszna, także nastaw sie psychicznie na te 100km.

Potrzeba zapas linek, najlepsze sa elastyczne, trójkąt na podszybie ( dobrze tam pasuje oryginalny z klapy) sprawne światła , kierunkowskazy i radio , bo się zanudzisz:)

Taki widok miałem przez kilka dni po zamknięciu oczu.
To akurat gdzies już w okolicy Ząbkowic, na drugi dzień około 9 rano, czyli po 12 godzinach:)
Drugi raz nie poszedłbym na taka misję. :)
Powodzenia.



Obrazek

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 9:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
a kot mówił o 100% efektywnych -hamulce działają na tyle dobrze że przy przepisowych 60km/h niebyło problemów -ale fakt bo kilku takich wycieczkach odkupiłem coś takiego http://moto.allegro.pl/item670040479_pr ... _kate.html i wole z tym walczyć minusy cena plusy tylko jeden kierowca no i trzeba dwa dobre lewarki mieć i troche wprawy by auto załadować


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 2:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Wyjazd z Kamieńca Ząbkowickiego do Ząbkowic Śląskich
(kiedyś FRANKENSTEIN) .


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 29, 2009 2:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ja tam byłem holowany za 240d 50km w tym przez całą W-Wę i fakt że zmęczony byłem, ale nie ma problemu ani z hamulcami ani z kierą (silnik był wyłączony), co do prędkości to nie wiem bo liczni w 126 II nie chodzi bez silnika, ale jest to decydujący czynnik stresogenny na 5m lince...

co do przepisów, to dla mnie z nich wynika że takie holowanie bez silnika jest jak najbardziej zgodne, bo hamulce są niezależne od silnika, a wspomaganie jedynie pomaga, podobnie z układem kierowniczym...

Tak więc głowa do góry, choć łatwo nie będzie -polecam trzymanie się przepisowej prędkości...

I jak Ktoś ma problemy z ruszaniem, to lepiej niech ma automat, bo nie jedna linka Wam pójdzie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl