MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z czujnikiem?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=42341 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | fredu [ sob lip 04, 2009 12:39 pm ] |
Tytuł: | problem z czujnikiem?? |
witam Pisze, bo może ktoś mi pomoże. Mam problem z nie włączającym się wentylatorem w moim 123 z silnikiem M102.920. i teraz tak jak przeczytałem w mądrej książce i po wizycie u mechanika niebieski czujnik jest od włączania wentylatora, a czerwony od wskaźnika temp. na zegarach. ![]() ![]() więc kupiłem ten niebieski bo niby w nim problem, bo jest pęknięty i ten pin się rusza na wszystkie strony, po zamontowaniu okazało się że wentylator dalej się nie włącza więc odniosłem go do sklepu, a koleś przyjął reklamacje i zamówił inny, taki ![]() ![]() pisze na nim jak byk czujnik do kontrolki ale sprzedawca mówi żebym wkręcił i sprawdził. Czy mogę coś uszkodzić jak go wkręce, bo wiatrak i tak podejrzewam że nie zadziała, ale z drugiej strony czym się mogą różnić takie czujniki w środku?? W sumie teraz zostałem ze starym z powrotem zamontowanym czujnikiem i nie działającym wiatrakiem. Będę wdzięczny za pomysły!! co z tym fantem zrobić. z góry dzięki |
Autor: | McCoy [ sob lip 04, 2009 1:09 pm ] |
Tytuł: | |
Hej, Tym razem masz dobry czujnik ![]() Pzdr! |
Autor: | fredu [ sob lip 04, 2009 1:20 pm ] |
Tytuł: | |
wentylator sprawdzał mi mechanik właśnie w ten sposób i działa. a co do czujnika to niby zepsuty jest ten niebieski a czerwony działa tzn. temperaturę pokazuje normalnie na zegarach tylko się grzeje w mieście w korkach bo nie chodzi wentylator, piszesz żeby wkręcić ten czerwony zamiast uszkodzonego niebieskiego? |
Autor: | McCoy [ sob lip 04, 2009 1:52 pm ] |
Tytuł: | |
fredu pisze: piszesz żeby wkręcić ten czerwony zamiast uszkodzonego niebieskiego?
Powoli. Czerwony masz nowy? to wkręć nowy czerowny na miejsce starego czerwonego. Jeśli masz podejrzenia,ze ktoś pochrzanił już te czujniki, to sprawdz ktora wtyczka włącza elektromagnes i tam wkrec ten czujnik. Jeszcze jedno - kolor czerwony,to oznaczenie punktu włączenia i wyłączenia wiatraka, w tym przypadku 100/95 stopni C. Jest jeszcze wariant 90/85 stopni C. wymień czujnik i poczekaj cierpliwie az sie włączy wentylator. EDIT: Teraz jezcze doczytałem w Twoich postach, że niby ten niebieski jest czujnikiem wskaznika na desce rozdzielczej. Otóż nie ![]() Niebieski czujnik jest prawdopodobnie odpowiedzialny za jakieś ssanie czy wzbogacanie mieszanki. Ja mam M102.980 (K-Jet) i w tym miejscu jest termowłacznik wtrysku rozruchowego. Wersja gaźnikowa nie jest mi dobrze znana ![]() |
Autor: | fredu [ sob lip 04, 2009 2:07 pm ] |
Tytuł: | |
czyli problem jest w czerwonym czujniku?? te dwa czujniki muszą być sprawne żeby działał wentylator? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> elektromagnes włącza ta wtyczka od niebieskiego czujnika <br>Dodano po 3 minutach.:<br> a jak silnik jest zagrzany i wyjmę wtyczkę z czerwonego to temp. na zegarach spada na zero, jak założę wtyczkę z niebieskiego czujnika na czerwony to wentylator się nie włącza |
Autor: | McCoy [ sob lip 04, 2009 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
Kurde ![]() EDIT: http://www.benzgarage.de/technik/thermo ... alter.html Jak znasz odrobine niemieckiego,to ten link naświetli ci conieco o tych czujnikach i włącznikach. W prawdzie dotyczy bezpośrednio M102.980,ale z pobieznej lektury wynika,ze w przypadku M102.920 i termowlacznika wentylatora jest tak samo w przypadku obydwóch silników. |
Autor: | fredu [ sob lip 04, 2009 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
napisałem że niebieski jest od włączania wentylatora na pewno bo jeżeli włoży się kabel do wtyczki i przyłoży np. do głowicy to elektromagnes się włącza, a czerwony na pewno jest od wskaźnika na zegarach bo jak ściągnie się wtyczkę z niego to temp. przestaje działać, z tym czerwonym jest jest wszystko w pożądku, tylko chciałem wiedzieć czy jak bym wkręcił ten nowy czerwony co mi doradził sprzedawca w miejsce niebieskiego to by coś pomogło na ten wentylator?? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> niemieckiego nie rozumiem wogóle ale jednak w gaźniku jest tochę inaczej |
Autor: | McCoy [ sob lip 04, 2009 2:38 pm ] |
Tytuł: | |
Powiem tak: - czerwony napewno włącza wiatrak i zostaw go tak jak jest i zamontuj na nim wtyczke z niebieskiego czujnika. - niebieski narazie olej - wtyczke z czerwonego zamontuj na czujniku wkreconym z boku głowicy , bo to on jest odpowiedzialny za wskazania czujnika na desce. - zobacz cy nie wala sie gdzieś wtyczka od niebieskiego czujnika. Gorsza opcja jest taka,ze ktoś coś poknocił w samej instalacji i nie wystarczy poprzekładanie wtyczek na swoje miejsce, ale od tego zacznij. Pzdr! |
Autor: | fredu [ sob lip 04, 2009 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
to w takim razie od czego jest ten niebieski?? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> z resztą jak zamienie te wtyczki to nie mam wskazania na wskaźniku temp. |
Autor: | McCoy [ sob lip 04, 2009 2:47 pm ] |
Tytuł: | |
dobre pytanie ![]() Poszukaj,moze już ktoś z tym na forum walczył. Dam sobie reke uciac,ze czerwony to termowlacznik wiatraka,a tem mniejszy nizej z boku głowicy,to czujnik wskaźnika na desce. |
Autor: | fredu [ sob lip 04, 2009 3:59 pm ] |
Tytuł: | |
tylko z tego co tam widzę to nie ma tam żadnego czujnika do którego by pasowała ta wtyczka z czerwonego, a może to te czujniki są po prosu zamienione miejscami?? teraz już zgłupiałem <br>Dodano po 1 godzinach. 5 minutach.:<br> może ktoś się jeszcze wypowie kto ma albo miał taki silnik |
Autor: | fredu [ pn lip 06, 2009 5:34 pm ] |
Tytuł: | |
ups jednak czujnik z boku jest, ale narazie musiałem zrobić żeby wentylator chodził cały czas, bo z tego co się tu dowiedziałem to chyba jest coś namieszane z tymi czujnikami |
Autor: | McCoy [ pn lip 06, 2009 5:43 pm ] |
Tytuł: | |
fredu pisze: jednak czujnik z boku jest
A jest na nim jakaś wtyczka? |
Autor: | fredu [ wt lip 07, 2009 1:38 pm ] |
Tytuł: | |
jest <br>Dodano po 7 minutach.:<br> jest <br>Dodano po 2 minutach.:<br> tylko to wygląda jak by było fabrycznie podłączone nie ma żadnej plątaniny czy coś takiego |
Autor: | Setniew [ pn lip 13, 2009 2:06 pm ] |
Tytuł: | |
hmmm,a u mnie w W124 230ce bedzie tak samo? Bo tam tez chyba jest elektromagnes o ile wiem, a coś nie kreci... w nocy pod blokiem nie bylem skory do odpinania spinek na slepo i łaczenia śrubokretem |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |