MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 07, 2009 11:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt cze 16, 2009 7:47 pm
Posty: 9
Witam

Podczas prac nad swoim W123 jestem zmszony usunąć całowicie starą powłokę lakierniczą. Może ja jestem amatorem, ale to co wyczyniał z nią poprzedni właściciel to czysta poezja i radosna twórczość.

Dlatego też mam parę pytań:
1) W jaki sposób lepiej usunąć stary lakier: mechanicznie (szlifowanie) czy chemicznie??
2) W jakis sposób najprościej usunąć stare powłoki "gumiaste" (silikony i inne wynalazki)
3) Czeka mnie sporo prac blacharskich. W jakiś sposób trzebaby zabezpieczyć już wykonane elementy przed Rudą, zanim położę podkład na całę auto. Jaki środek polecacie?
4) Czy znacie jakiś dobry sklep z materiałami lakierniczo/blacharskimi w okolicach Katowic ??

Z góry dzięki za pomoc i sorki za niefachową terminologię...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 07, 2009 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
do usuwania lakierów farb itd polecam środek scansol, nie ma mocnych, wszystko mu ulegnie ale używaj maksymalnych srodkow ostrożności, nakładaj szpachelka (to taki kisiel) bo przezela rękawiczki

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 07, 2009 11:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Chemia, to spore ryzyko, bo jej resztki trzeba dokładnie usunąć przed ponownym lakierowaniem, a to może być niemożliwe w niektórych miejscach. Przerabiałem to samo co Cię czeka... Wybrałem usuwanie mechaniczne. Znacznie więcej roboty, ale potem można lakierować bez obaw.

Powierzchnie płaskie czyściłem krążkami paieru ściernego na wiertarkę. Nie za małą gradacją, by nie ścierać zbytno blach. Miejsca o zróżnicowanej płaszczyźnie najlepiej jest piaskować.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 08, 2009 6:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Polecam krążki ze specjalnej włókniny - wyglądają jak by zrobione z twarda gąbki o grubych "oczkach", są różne kolory w zależności od twardości i elastycznośći.
MAteriał tych krążkówj est tak dobrany, że zdzierają one tylko powłokę lakierniczą czy szpachlę, ale nie mają zbytnich szans na koszenie blachy.
Dowiedz się w sklepach lakierniczych.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 09, 2009 2:09 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt cze 16, 2009 7:47 pm
Posty: 9
Dzięki serdeczne za pomoc
Skłaniam się coraz bardziej w kiernku metody mechanicznej.

Czy znacie w takim razie jakieś dobre sklepy w okolicach Katowic w których warto sie zaopatrzyć?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl