MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 11, 2009 2:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
MODEL W123
SILNIK 2.3 E z W124

zerwał mi się łańcuszek rozrządu. tak wiec wziąłem się za rozkręcanie. no i że nigdy nie wgłębiałem się jeszcze tak bardzo w moją beczkę zwracam się do was z uprzejmą prośbą o podpowiedzenie jak się do tego zabrać i jak wszystko po kolei zrobić by po złożeniu działało jak należy. korzystałem z wyszukiwarki ale albo nie umiem z niej korzystać albo nie wiele o tym było pisanego.

linki, porady, tutoriale - wszystko się przyda i z góry dziękuje

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 11, 2009 6:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Cze :)

Jestem na bieżąco, to może pomogę. Metody są dwie:

Pierwsza " na odwal się" ,to zdjęcie pokrywy zaworów,wykrecenie napinacza, zwiazanie nowego łańcucha ze starym i przeplecenie go przez dolne koło i prowadnice poprzez krecenie wałem ( klucz 27mm). Naturalnie górne koło zebate musisz odkręćić od wałka, wałek ustawić w GMP pierszego tłoka ( jest nacięcie-"znak" na tuż przed pierwszą panewką wałka, po prawej stronie - patrzac od przodu silnika ) Potem zapinasz łańcuch, wał ustawiasz też w GMP pierwszego tloka( jest znak na kole), przykrecasz koło z nałożonym nowym łańcuchem wkrecasz napinacz, skałdasz dekiel i jazda :)

Ale jesli ma się mniej szcześcia ( jak np. ja :evil: ) i trzeba wymienić okładzine ślizgu łańcucha,bo sie biedna wyrwała z "łyżwy", albo chce się to zrobić "po bożemu" i przy okazji zweryfikować stan całego rozrządu,co mocno zalecam w przypadku zerwania łańcucha, to procedura jest "nieco" bardziej złożona:

- wyciągasz chłodnice
- odkręcasz dolne koło pasowe
- cała galanteria przymocowana do obudowy rozrządu ( aparat zapłonowy, alternator z całym jarzmem, kolanko termostatu, czujnik wału) tez wylatuje.
- pompa wody może zostać na miejscu ( ale bez niej jest łatwiej )
- Wykrecasz miske olejową ( trzeba podnieść troche silnik,bo nie dojdziesz do śrub nad belką i nie wyciągniesz miski do przodu z racji smoka umieszczonego w głębszej części miski)
- odkręcasz śruby obudowy rozrządu
- wybijasz klin z wału ( ten blokujacy dolne koło pasowe)
- obudowe rozrzadu delikatnie zbijasz do przodu

i tak po 5 godzinach rozbierania masz cały rozrzad na wierzchu :)

Składasz w odwrotnej kolejności, uprzednio wszystko dokładnie myjąc. Warto wymienić przy okazji dolny simering wału, oringi magistrali olejowej, prowadnice łańcucha, okładzinę ślizgu łańcucha "łyżwy" i łańcuch bez zapinki ( fabrycznie zapinany).

EDIT: Sprawdź/zmień koła zębate. Drogie nie są, a wtedy masz pewność, ze nowy łańcuch nie przeskoczy.

Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem - pytaj :)

Powodzenia! Ide zmywać smar z włosów.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 11, 2009 8:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
po zerwaniu łańcucha ja bym się zastanowił nad sprawdzeniem czy nie doszło do kolizji tłoków z zaworami... Chyba najłatwiej byłoby mu sprawdzić sprężanie po założeniu nowego łańcucha, można by też użyć endoskopu albo zdjąć głowicę...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 11, 2009 8:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
W zasadzie zostaje tylko demontaż głowicy albo endoskop, przynajmniej do momentu kiedy nie zapnie łańcucha.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 12:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jak ma być dobrze zrobione to trzeba zdjąć głowice.
Jeśli łańcuch został zerwany podczas pracy silnika (innego przypadku sobie nie wyobrażam) to na pewno nastąpiła kolizja zaworu/ów z tłokami.
Efektem tego mogą być pokrzywione zawory, pęknięte prowadnice itp.
Tak że głowica na warsztat, ew planowanie, sprawdzenie zaworów, prowadnic, gniazd zaworowych, przy okazji wymiana uszczelniaczy.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 9:18 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
drodzy koledzy

głowica zdjęta - zawory pokrzywione - wszystkie. nie bawiłem się już w odnawianie głowicy, pojechałem na szrot i za 200 zł dostałem drugą tylko ze bez klawiatury - ale klawiaturę przełożę z tej co wykręciłem. teraz tak - pan co planował głowice powiedział że stopki głowicy muszą być z głowicy macierzystej (czyli zrozumiałem ze nie mogę ot tak o sobie przełożyć stopek mocujących klawiaturę) - ile w tym prawdy?

i drugie pytanie bo jeszcze nie doszedłem do zdjęcia pokrywy rozrządu wszystko poodkręcane, a pokrywa dalej nie chce schodzić nawet podczas wybijania - góra odskoczyła trochę ale mam wrażenie ze coś trzyma na dole (od miski odkręcona). miskę należy całkowicie odkręcić i ją zdjąć?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 11:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
kmlsns pisze:
miskę należy całkowicie odkręcić i ją zdjąć?

w pierwszym poście:
McCoy pisze:
- Wykrecasz miske olejową ( trzeba podnieść troche silnik,bo nie dojdziesz do śrub nad belką i nie wyciągniesz miski do przodu z racji smoka umieszczonego w głębszej części miski)


W obudowie rozrządu siedzi pompa oleju, do któej jest przykręcony smok,ktory to jest przykrecony do bloku. Musisz całkowicie wyjąć miske, i odkręcić smod od bloku. To on ci trzyma dół obudowy rozrządu.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl