MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
wymiana łańsuszka rozrządu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=42478 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kmlsns [ sob lip 11, 2009 2:42 pm ] |
Tytuł: | wymiana łańsuszka rozrządu |
MODEL W123 SILNIK 2.3 E z W124 zerwał mi się łańcuszek rozrządu. tak wiec wziąłem się za rozkręcanie. no i że nigdy nie wgłębiałem się jeszcze tak bardzo w moją beczkę zwracam się do was z uprzejmą prośbą o podpowiedzenie jak się do tego zabrać i jak wszystko po kolei zrobić by po złożeniu działało jak należy. korzystałem z wyszukiwarki ale albo nie umiem z niej korzystać albo nie wiele o tym było pisanego. linki, porady, tutoriale - wszystko się przyda i z góry dziękuje |
Autor: | McCoy [ sob lip 11, 2009 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
Cze ![]() Jestem na bieżąco, to może pomogę. Metody są dwie: Pierwsza " na odwal się" ,to zdjęcie pokrywy zaworów,wykrecenie napinacza, zwiazanie nowego łańcucha ze starym i przeplecenie go przez dolne koło i prowadnice poprzez krecenie wałem ( klucz 27mm). Naturalnie górne koło zebate musisz odkręćić od wałka, wałek ustawić w GMP pierszego tłoka ( jest nacięcie-"znak" na tuż przed pierwszą panewką wałka, po prawej stronie - patrzac od przodu silnika ) Potem zapinasz łańcuch, wał ustawiasz też w GMP pierwszego tloka( jest znak na kole), przykrecasz koło z nałożonym nowym łańcuchem wkrecasz napinacz, skałdasz dekiel i jazda ![]() Ale jesli ma się mniej szcześcia ( jak np. ja ![]() - wyciągasz chłodnice - odkręcasz dolne koło pasowe - cała galanteria przymocowana do obudowy rozrządu ( aparat zapłonowy, alternator z całym jarzmem, kolanko termostatu, czujnik wału) tez wylatuje. - pompa wody może zostać na miejscu ( ale bez niej jest łatwiej ) - Wykrecasz miske olejową ( trzeba podnieść troche silnik,bo nie dojdziesz do śrub nad belką i nie wyciągniesz miski do przodu z racji smoka umieszczonego w głębszej części miski) - odkręcasz śruby obudowy rozrządu - wybijasz klin z wału ( ten blokujacy dolne koło pasowe) - obudowe rozrzadu delikatnie zbijasz do przodu i tak po 5 godzinach rozbierania masz cały rozrzad na wierzchu ![]() Składasz w odwrotnej kolejności, uprzednio wszystko dokładnie myjąc. Warto wymienić przy okazji dolny simering wału, oringi magistrali olejowej, prowadnice łańcucha, okładzinę ślizgu łańcucha "łyżwy" i łańcuch bez zapinki ( fabrycznie zapinany). EDIT: Sprawdź/zmień koła zębate. Drogie nie są, a wtedy masz pewność, ze nowy łańcuch nie przeskoczy. Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem - pytaj ![]() Powodzenia! Ide zmywać smar z włosów. Pzdr! |
Autor: | Janfocus [ sob lip 11, 2009 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
po zerwaniu łańcucha ja bym się zastanowił nad sprawdzeniem czy nie doszło do kolizji tłoków z zaworami... Chyba najłatwiej byłoby mu sprawdzić sprężanie po założeniu nowego łańcucha, można by też użyć endoskopu albo zdjąć głowicę... |
Autor: | McCoy [ sob lip 11, 2009 8:23 pm ] |
Tytuł: | |
W zasadzie zostaje tylko demontaż głowicy albo endoskop, przynajmniej do momentu kiedy nie zapnie łańcucha. |
Autor: | kit [ ndz lip 12, 2009 12:13 am ] |
Tytuł: | |
Jak ma być dobrze zrobione to trzeba zdjąć głowice. Jeśli łańcuch został zerwany podczas pracy silnika (innego przypadku sobie nie wyobrażam) to na pewno nastąpiła kolizja zaworu/ów z tłokami. Efektem tego mogą być pokrzywione zawory, pęknięte prowadnice itp. Tak że głowica na warsztat, ew planowanie, sprawdzenie zaworów, prowadnic, gniazd zaworowych, przy okazji wymiana uszczelniaczy. |
Autor: | kmlsns [ czw lip 16, 2009 9:18 pm ] |
Tytuł: | |
drodzy koledzy głowica zdjęta - zawory pokrzywione - wszystkie. nie bawiłem się już w odnawianie głowicy, pojechałem na szrot i za 200 zł dostałem drugą tylko ze bez klawiatury - ale klawiaturę przełożę z tej co wykręciłem. teraz tak - pan co planował głowice powiedział że stopki głowicy muszą być z głowicy macierzystej (czyli zrozumiałem ze nie mogę ot tak o sobie przełożyć stopek mocujących klawiaturę) - ile w tym prawdy? i drugie pytanie bo jeszcze nie doszedłem do zdjęcia pokrywy rozrządu wszystko poodkręcane, a pokrywa dalej nie chce schodzić nawet podczas wybijania - góra odskoczyła trochę ale mam wrażenie ze coś trzyma na dole (od miski odkręcona). miskę należy całkowicie odkręcić i ją zdjąć? |
Autor: | McCoy [ czw lip 16, 2009 11:30 pm ] |
Tytuł: | |
kmlsns pisze: miskę należy całkowicie odkręcić i ją zdjąć? w pierwszym poście: McCoy pisze: - Wykrecasz miske olejową ( trzeba podnieść troche silnik,bo nie dojdziesz do śrub nad belką i nie wyciągniesz miski do przodu z racji smoka umieszczonego w głębszej części miski)
W obudowie rozrządu siedzi pompa oleju, do któej jest przykręcony smok,ktory to jest przykrecony do bloku. Musisz całkowicie wyjąć miske, i odkręcić smod od bloku. To on ci trzyma dół obudowy rozrządu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |