MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

wymiana łańsuszka rozrządu
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=42478
Strona 1 z 1

Autor:  kmlsns [ sob lip 11, 2009 2:42 pm ]
Tytuł:  wymiana łańsuszka rozrządu

MODEL W123
SILNIK 2.3 E z W124

zerwał mi się łańcuszek rozrządu. tak wiec wziąłem się za rozkręcanie. no i że nigdy nie wgłębiałem się jeszcze tak bardzo w moją beczkę zwracam się do was z uprzejmą prośbą o podpowiedzenie jak się do tego zabrać i jak wszystko po kolei zrobić by po złożeniu działało jak należy. korzystałem z wyszukiwarki ale albo nie umiem z niej korzystać albo nie wiele o tym było pisanego.

linki, porady, tutoriale - wszystko się przyda i z góry dziękuje

Autor:  McCoy [ sob lip 11, 2009 6:50 pm ]
Tytuł: 

Cze :)

Jestem na bieżąco, to może pomogę. Metody są dwie:

Pierwsza " na odwal się" ,to zdjęcie pokrywy zaworów,wykrecenie napinacza, zwiazanie nowego łańcucha ze starym i przeplecenie go przez dolne koło i prowadnice poprzez krecenie wałem ( klucz 27mm). Naturalnie górne koło zebate musisz odkręćić od wałka, wałek ustawić w GMP pierszego tłoka ( jest nacięcie-"znak" na tuż przed pierwszą panewką wałka, po prawej stronie - patrzac od przodu silnika ) Potem zapinasz łańcuch, wał ustawiasz też w GMP pierwszego tloka( jest znak na kole), przykrecasz koło z nałożonym nowym łańcuchem wkrecasz napinacz, skałdasz dekiel i jazda :)

Ale jesli ma się mniej szcześcia ( jak np. ja :evil: ) i trzeba wymienić okładzine ślizgu łańcucha,bo sie biedna wyrwała z "łyżwy", albo chce się to zrobić "po bożemu" i przy okazji zweryfikować stan całego rozrządu,co mocno zalecam w przypadku zerwania łańcucha, to procedura jest "nieco" bardziej złożona:

- wyciągasz chłodnice
- odkręcasz dolne koło pasowe
- cała galanteria przymocowana do obudowy rozrządu ( aparat zapłonowy, alternator z całym jarzmem, kolanko termostatu, czujnik wału) tez wylatuje.
- pompa wody może zostać na miejscu ( ale bez niej jest łatwiej )
- Wykrecasz miske olejową ( trzeba podnieść troche silnik,bo nie dojdziesz do śrub nad belką i nie wyciągniesz miski do przodu z racji smoka umieszczonego w głębszej części miski)
- odkręcasz śruby obudowy rozrządu
- wybijasz klin z wału ( ten blokujacy dolne koło pasowe)
- obudowe rozrzadu delikatnie zbijasz do przodu

i tak po 5 godzinach rozbierania masz cały rozrzad na wierzchu :)

Składasz w odwrotnej kolejności, uprzednio wszystko dokładnie myjąc. Warto wymienić przy okazji dolny simering wału, oringi magistrali olejowej, prowadnice łańcucha, okładzinę ślizgu łańcucha "łyżwy" i łańcuch bez zapinki ( fabrycznie zapinany).

EDIT: Sprawdź/zmień koła zębate. Drogie nie są, a wtedy masz pewność, ze nowy łańcuch nie przeskoczy.

Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem - pytaj :)

Powodzenia! Ide zmywać smar z włosów.

Pzdr!

Autor:  Janfocus [ sob lip 11, 2009 8:13 pm ]
Tytuł: 

po zerwaniu łańcucha ja bym się zastanowił nad sprawdzeniem czy nie doszło do kolizji tłoków z zaworami... Chyba najłatwiej byłoby mu sprawdzić sprężanie po założeniu nowego łańcucha, można by też użyć endoskopu albo zdjąć głowicę...

Autor:  McCoy [ sob lip 11, 2009 8:23 pm ]
Tytuł: 

W zasadzie zostaje tylko demontaż głowicy albo endoskop, przynajmniej do momentu kiedy nie zapnie łańcucha.

Autor:  kit [ ndz lip 12, 2009 12:13 am ]
Tytuł: 

Jak ma być dobrze zrobione to trzeba zdjąć głowice.
Jeśli łańcuch został zerwany podczas pracy silnika (innego przypadku sobie nie wyobrażam) to na pewno nastąpiła kolizja zaworu/ów z tłokami.
Efektem tego mogą być pokrzywione zawory, pęknięte prowadnice itp.
Tak że głowica na warsztat, ew planowanie, sprawdzenie zaworów, prowadnic, gniazd zaworowych, przy okazji wymiana uszczelniaczy.

Autor:  kmlsns [ czw lip 16, 2009 9:18 pm ]
Tytuł: 

drodzy koledzy

głowica zdjęta - zawory pokrzywione - wszystkie. nie bawiłem się już w odnawianie głowicy, pojechałem na szrot i za 200 zł dostałem drugą tylko ze bez klawiatury - ale klawiaturę przełożę z tej co wykręciłem. teraz tak - pan co planował głowice powiedział że stopki głowicy muszą być z głowicy macierzystej (czyli zrozumiałem ze nie mogę ot tak o sobie przełożyć stopek mocujących klawiaturę) - ile w tym prawdy?

i drugie pytanie bo jeszcze nie doszedłem do zdjęcia pokrywy rozrządu wszystko poodkręcane, a pokrywa dalej nie chce schodzić nawet podczas wybijania - góra odskoczyła trochę ale mam wrażenie ze coś trzyma na dole (od miski odkręcona). miskę należy całkowicie odkręcić i ją zdjąć?

Autor:  McCoy [ czw lip 16, 2009 11:30 pm ]
Tytuł: 

kmlsns pisze:
miskę należy całkowicie odkręcić i ją zdjąć?

w pierwszym poście:
McCoy pisze:
- Wykrecasz miske olejową ( trzeba podnieść troche silnik,bo nie dojdziesz do śrub nad belką i nie wyciągniesz miski do przodu z racji smoka umieszczonego w głębszej części miski)


W obudowie rozrządu siedzi pompa oleju, do któej jest przykręcony smok,ktory to jest przykrecony do bloku. Musisz całkowicie wyjąć miske, i odkręcić smod od bloku. To on ci trzyma dół obudowy rozrządu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/