MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 12, 2009 9:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
To w zasadzie nie usterka, tylko taka ciekawostka - zauważyliśmy, że kluczyk ze stacyjki w naszym MB można wyjąć w zasadzie w dowolnym
położeniu, nawet przy pracującym silniku.
Miał ktoś tak? Czy to niegroźne oznaki starości, czy oznaczają, że stacyjka
wkrótce się na przykład rozsypie?

Dotychczas taki efekt widziałem tylko w motocyklu marki Dniepr :) ale tam było to bardziej upierdliwe, bo trzeba się było po kluczyki pół pola wracać.
Na szczęście ktoś do nich podpiął kolorowego Miszke z olimpiady w Moskwie '80 :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 10:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Normalka przy wyrobionej stacyjce (a właściwie wkładce stacyjki). Mam tak w beczce i jest to nawet praktyczne, bo czasami chcę coś włożyć do bagażnika, a ten akurat jest zakluczony, to nie muszę gasić silnika, tylko "cyk" i po sprawie ;) . Jak miałem zgon akumulatora, to nie raz ratowało mi to życie :lol:

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 10:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
ogólnie to niestanowi duzego problemu dopuki rozpadniety mechanizm blokujacy kluczyk niepostanowi wpaść miedzy zapadki i skutecznie zablokować mozliwość odpalenia silnika -no ale tak sie stało dopiero po dwóch latach takze masz czas :D

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 12:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
W pierwszej beczce jaka mialem mialem identyczna sytuacje, malo tego, moglem odpalac auto dowolnym kluczykiem, czy od domu czy od garazu czy od zapiecia od roweru. Ale, że nikt o tym nie wiedzial i auto bylo w takim stanie ze nikt by sie na niego nie połasił to to nie przeszkadzalo... :D hehe

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 1:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Miałem tak w pierwszej Beczce, oprócz zalety wymienionej Kamaela była tez ta, że wyjęciem kluczyka przy 100km/h można było nieźle zaskoczyć pasażerów [zlosnik]

Przy czym jeśli pamiętam kolega McCoy miał na cały temat odmienne zdanie - że to kluczyk się wyrabia a nie stacyjka. Lecz nie mam zamiaru tutaj za niego się wypowiadać :)

Co do róznych kluczyków do różnych celów - ostatnio byłem świadkiem otwarcie Transportera T5 kluczykami od Golfa III więc przykład ecznego mnie nie dziwi :)

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 1:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
LiveLetDie pisze:
Przy czym jeśli pamiętam kolega McCoy miał na cały temat odmienne zdanie - że to kluczyk się wyrabia a nie stacyjka. Lecz nie mam zamiaru tutaj za niego się wypowiadać :)


i tu się zgadzam, mam 2 kluczyki 1 używany na co dzień a drugi przez większość czasu był zapasowy i nieużywany (chyba przez większość właścicieli) i tak ten codzienny mogę sobie wyjąc kiedy chce a ten "świeższy" już trzyma się jak należy, no i McCoy swoim kluczem nie odpalił mojej beczki a próbował :P (nawet nie wchodził do stacyjki)

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 3:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 10:56 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Poznań
Hehe.

U mnie stacyjka jeszcze w dobrej formie.

Ale, swego czasu, wkład do zamka od strony kierowcy działał w taki sposób, że można było autko otworzyć np. patyczkiem albo kluczem od skrzynki na listy. Nie przeszkodziło to jednak jakimś bucom rozwalić osłonę zamka (to takie chromowane kółeczko ze szparką). Podejrzewam, że "profesjonalnie" zabrali się do włamania w celu przywłaszczenia sobie mojego radia ce de z przyklejonym na stałe panelem ;D

_________________
C123 280CE 1980r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 4:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:06 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Mazowieckie
U mnie też kiedyś dało się autko otworzyć "bele czym". Wymontowałem cały zamek z drzwi zawiozłem do klucznika, wyczyścił, nasmarował i było super. Już tylko oryginalny kluczyk pasował [zlosnik]

_________________
C200CDI T Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 8:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Gab
Mialem tak w W123. Na koniec nie dawało sie go już zgasic i trzeba było "ręcznie" przydławiać ;-)

_________________
ex:
'84 W123 240D
'88 W124 230 TE

A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 14, 2009 3:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
LiveLetDie pisze:
Przy czym jeśli pamiętam kolega McCoy miał na cały temat odmienne zdanie - że to kluczyk się wyrabia a nie stacyjka. Lecz nie mam zamiaru tutaj za niego się wypowiadać


I bardzo dobrze, bo sam się chętnie wypowiem [zlosnik]

Na na samym końcu kluczyka, albo na początku ( jak kto woli ), są dwa ząbki. W każdym razie powinny być i to w dodatku ostre a nie obłe , jak w wiekszosci przypadków, bo to właśnie one trzymają kluczyk w stacyjce po przekręceniu. Naturalnie sama stacyjka tez się wyrabia, ale u mnie sprawę załatwiło dorobienie kluczyka i takowy już nie daje się wyciagnąć.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl