MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

geometria
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=42593
Strona 1 z 1

Autor:  olgierdo [ czw lip 16, 2009 9:21 pm ]
Tytuł:  geometria

Witam

Mam następujący problem - geometria przedniego zawieszenia.
Zwiedziłem już wiele warsztatów zajmujących się geometria przedniego zawieszenia ale prawie żaden jak dotąd nie potrafił ustawić tego jak należy.
Napisałem prawie bo jeden podjął się tego dość profesjonalnie - ma komputer i niby wszystko jest dobrze (pochylenie wyprzedzenie sworznia i zbieżność ok) ALE przy ostrym skręcie słyszę jak drze mi opony, zresztą na piachu widać ze zewnętrzna opona zostawia czarny ślad a na drodze zanieczyszczone piaskiem auto wręcz spada w poślizg przy zawracaniu. Opony silnie zużywają się od środka i zaraz stracę komplet nowych przednich opon. Drugim dziwnym objawem jest to iż jeśli jadę mniej niż 5 km/h i mam kola skręcone więcej niż 50% to skręcają do oporu same.
czy różnica długości drążków ma takie znaczenie ?

pozdrawiam

Autor:  Janfocus [ czw lip 16, 2009 9:50 pm ]
Tytuł: 

olgierdo pisze:
czy różnica długości drążków ma takie znaczenie ?

ma ogromne znaczenie, bo przy skręcie różnice się zwielokrotniają...
Nie wiem Jak Ci ustawili wyprzedzenie jeśli pytasz o różnice w drążkach...

wystarczy luz na sworzniach dolnych albo gruszkach i cała geometria idzie w pył, pamiętaj że geometria się zmienia gdy auto jedzie...

Autor:  olgierdo [ czw lip 16, 2009 10:00 pm ]
Tytuł: 

tak ale cały układ zawieszenia był sprawdzany pod kątem luzów. kąt wyprzedzenia jest ustawiony po równo na 8 45, ale cyrk się robi ze zbieżnością. jeśli ustawie wąs kolumny i wspornik na równe odległości przy odbojach (tych przy ławie) to drążek jest ładnie równoległy i katy wąsów są zachowane - ale drążki różnią się o około 15 mm - jeśli drążki zaczniemy ustawiać po równo to znowu kąty skrętu są nie równe

pozdro

Autor:  darus [ czw lip 16, 2009 10:42 pm ]
Tytuł: 

No właśnie, może ktoś zmieniał drążki, znaczy jeden z nich i różnią się długością, stąd różnica skrętów. Ja kiedys miałem taki przypadek w corsie siostry, jeden drążek był przykrótkawy i spec od geometrii mówił, że ustawił zbieżność na tyle, na ile mógł wykręcic drążka, co by końcówka się nie rozłączyła, ale różnica skrętów pozostała.

Autor:  olgierdo [ czw lip 16, 2009 11:04 pm ]
Tytuł: 

drążki są oryginalne jeszcze a końcówki lemfordera, i teraz pytanie moje oto czy różnica długości drążków może prowadzić do darcia opon przy skręcaniu i problemach z powrotem kierownicy

Autor:  Janfocus [ pt lip 17, 2009 12:25 am ]
Tytuł: 

olgierdo pisze:
teraz pytanie moje oto czy różnica długości drążków może prowadzić do darcia opon przy skręcaniu i problemach z powrotem kierownicy

niewłaściwa długość będzie powodować darcie opon i brak powrotu kierownicy...

Autor:  olgierdo [ wt wrz 08, 2009 10:37 pm ]
Tytuł: 

witam

Ja ponownie po przerwie a problem pozostał :)

Opony drze przy skręcie dalej - długość drążków jest identyczna, ale przypomniała mi się jedna ciekawa rzecz. Mianowicie to zaczęło się od wymiany przekładni kierowniczej. Po tym zabiegu właśnie zaczęły się chyba te cyrki. Ostatnio zauważyłem coś bardzo ciekawego prawy i lewy wąs jest inny, tzn. ten który został w samochodzie po stronie pasażera jest jakby wyższy (mocowanie drążków przypada wyżej), niż ten który jest na przekładni, co więcej rozstaw otworów tez wydaje mi się inny.
teraz moje pytanie czy w serii 123 występowały różne owe elementy ? czy porostu któryś z tych u mnie jest uszkodzony ? (wygięty itd.)

pozdrawiam i proszę o pomoc...

Autor:  groocha [ czw wrz 24, 2009 11:51 pm ]
Tytuł: 

olgierdo kolego daj znać jak tam wygląda sprawa ze zbieżnością i geometria, bo po naszych ostatnich nocnych ekscesach jestem ciekaw !! :D

Autor:  olgierdo [ pt wrz 25, 2009 11:08 am ]
Tytuł: 

wymienilem wspornik i w sumie troche lepiej sie prowadzil - twoj mial mniej wybity otwor na srube - ale i tak bede musial go rozwiercic i dorobic tulejke a reszta sie rozbiera i czysci

pozdrawiam

Autor:  Omen [ wt kwie 23, 2013 10:55 am ]
Tytuł:  Re: geometria

Pozwolę sobie odkopać temat. Z przodu mam rozjechane koła na boki, tak że zdziera oponę od środka. Pytanie: czym regulujemy pochylenie koła ?

Autor:  Jawu [ wt kwie 23, 2013 11:19 am ]
Tytuł:  Re: geometria

Jak koła są rozjechane, to są rozbieżne, czyli należy ustawić zbieżność, a nie kąt pochylenia. Zdieżność ustawia się drążkami kierowniczymi. Długości drążków są równe i wynoszą chyba 33,5 cm ( piszę z pamięci ).

Autor:  Omen [ wt kwie 23, 2013 12:47 pm ]
Tytuł:  Re: geometria

Źle się wyraziłem. Chodzi mi o to że patrząc od przodu koła są ustawione tak / \ więc chodzi mi o pochylenie. Z tego co wyczytałem powinny być na 0 czyli | |

Autor:  Szumek [ wt kwie 23, 2013 5:21 pm ]
Tytuł:  Re: geometria

Omen pisze:
Pozwolę sobie odkopać temat. Z przodu mam rozjechane koła na boki, tak że zdziera oponę od środka. Pytanie: czym regulujemy pochylenie koła ?


Śrubą mimośrodową w dolnym wahaczu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/