MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 21, 2009 1:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:30 am
Posty: 18
witam. czy wał od automatu300d spasuje mi do manuala300d bo różni się chyba tylko kolorem czy się mylę? i w jaki sposób wymontować półoś w którą stronę wychodzi i czy most ma być opuszczony czy podniesiony do góry, bo nie moge sobie z tym poradzić. pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 21, 2009 2:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Żeby wymontować półoś musisz odkręcić pokrywę dyfra, i na końcówce półości jest pierścień zabezpieczający, który trzeba zdjąć. Oczywiście wcześniej należy spuścić olej z mostu. Potem można popuśćić dyfer, albo go całkowicie odkręcić, żeby półoś swobodnie wyszła.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 12:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
wał hmm o ile dobrze pamietam jest rużnica kilkunastu cm skrzyna manualna jest chyba krótka czy na odwrót :D

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 5:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wał od manualnej skrzyni jest dłuższy, tzn. pierwsza część.
Półoś :
odkręcasz kluczem 13 śrubę w piaście, widać ją po zdjęciu kołpaka.
odkręcasz pokrywe dyfra,wcześniej spuszczasz olej, do korka imbus 14, do pokrywy klucz , chyba 14 lub 15 ale to widać.
Od wewnątrz jest zawleczka, dobrze mieć cęgi doi sagerów.
Dodrze odpiąc od góry amortyzator, strona z wymienianą półośką w górę aż wahacz oprze się na haku.Wtedy wybijasz półośkę w stronę dyfra.Kiedy wybijesz, możesz ją wyjąć.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl