MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123]Problem z 250 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43046 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | mbw123250 [ wt sie 11, 2009 9:26 pm ] |
Tytuł: | [W123]Problem z 250 |
Witam serdecznie, Jestem nowy na forum, więc się przedstawię. Mam na imię Bogdan. Nie dawno zakupiłem w123 250 1980r. Stan jest mało zadowalający, ale może właśnie o to chodzi by go polepszyć. Przejdę do rzeczy. Problem polega na tym, że jak uruchomię silnik i jest zimny, chodzi równo ok. 5minut. Gdy temperatura dochodzi do ok.60c obroty spadają, zaczyna się nie równa praca silnika, aż w końcu gaśnie. Zastanawiałem się czy to wina gaźnika, słabej kompresji..może ktoś potrafi mi wyjaśnić, odpowiedzieć na to pytanie. O co właściwie chodzi? Proszę o pomoc. Pozdrawiam |
Autor: | Szumek [ wt sie 11, 2009 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
Ja bym zaczął od gaźnika, a już w dalszym planie stan układu zapłonowego. Gdyby były problemy z kompresją, to raczej na zimnym by ciężko palił i by go telepało. |
Autor: | azamat [ wt sie 11, 2009 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
Witamy na forum ![]() Nie mam 250, a 200. Ale kiedyś miałem podobne objawy. Zajmij się elektryką - kable, świeczki, kopułka, palec i wyreguluj gaźnik. U mnie po regulacji gaźnika i wymianie "elektryki" problem przestał istnieć. |
Autor: | mbw123250 [ śr sie 12, 2009 7:36 am ] |
Tytuł: | |
mhm rozumiem, przypomniałem sobie jeszcze jedna sprawę. Chodzi o sprzęgło i zgrzyty przy zmianie biegów. Sprzęgło późno łapie, w sensie, pod sam koniec. Przy wrzucaniu jedynki nie ma zgrzytu, natomiast przy innych biegach(1-3) jest ale też nie zawsze. Istnieje jeszcze jedna sprawa, gdy już jest nagrzany standardowo silnik, np. zmieniam biegi(tylko do biegu 3 przy 4 już nie), muszę to tak szybko zrobić, bo jeśli nie zdążę wskaźnik "oleju-smarowania" spada z 3 na 0 i gaśnie, tak jak podczas postoju. Może to znów problem gaźnika(zauważyłem, że przesłona rozruchowa w przelocie I stopnia nie otwiera się gdy dodaje gazu(mniej więcej wiem dlaczego, muszę rozkręcić gaźnik ![]() Proszę o pomoc. Pozdrawiam. |
Autor: | bmw [ śr sie 12, 2009 8:38 am ] |
Tytuł: | |
Działa zimny bo chodzi na ssaniu po pięciu minutach ma już otwarte klapy ssania i zuboża mieszankę.Prawdopodobnie masz zapchane dysze wolnych obrotów są dwie w solex 4a1 lub masz niesprawny któryś z elektrozaworów odcinających paliwo.Zostaje jeszcze kwestia lewego powietrza pod gaźnikiem,jego uszczelek i uszczelki kolektor głowica. |
Autor: | mbw123250 [ śr sie 12, 2009 8:45 am ] |
Tytuł: | |
mhm..zapomniałem dodać, że miał założoną instalację gazową, gazu już nie ma tzn. zbiornika itp., a instalacja jest typu mixer i cala aparatura podpięta pod gaźnik i inne elementy silnika. może to to..? |
Autor: | bmw [ śr sie 12, 2009 8:49 am ] |
Tytuł: | |
Wywal to cudo znad gaźnika od lpg bo wprowadza dodatkowe kłopoty z przepływem powietrza. |
Autor: | mbw123250 [ śr sie 12, 2009 8:55 am ] |
Tytuł: | |
no właśnie na pewno to zrobię, zastanawia mnie tylko co podpiąć pod te miejsca w gaźniku itp. gdzie były rurki od gazu.. ale będę musiał dać radę. BMW, słuchaj a wiesz może ile może kosztować wymiana podłóg, progów, blacharka.. jeśli chodzi o gaźnik to tak jak mówię, nie otwiera się klapa przelotu I stopnia(ta węższa połączona, nie ta podwójna)i nie zasysa powietrza proporcjonalnie do obrotów..no i te wszystkie wężyki..ehhhh.. |
Autor: | bmw [ śr sie 12, 2009 9:07 am ] |
Tytuł: | |
Kup drugi gaźnik pasuje też od bmw starego typu bo był tam też solex 4a1. Najlepiej zrób zdjęcie gaźnika to może więcej pomogę.Blacharka temat rzeka zależy kto i jak będzie robił tu są bardzo elastyczne ceny.Jedynie ceny reperaturek można sprawdzić nawet na allegro lub w potrykusie. |
Autor: | mbw123250 [ śr sie 12, 2009 9:09 am ] |
Tytuł: | |
za 30 minut wyjezdzam i wracam w niedziele, postaram sie w poniedziałek wstawić. Dziekuję bardzo za pomoc BMW, i Wam Szumek i azamat. Pozdrawiam serdecznie, |
Autor: | bmw [ śr sie 12, 2009 9:14 am ] |
Tytuł: | |
Szerokiej drogi. |
Autor: | B-u-l-i [ śr sie 12, 2009 10:28 am ] |
Tytuł: | |
kolego bmw z jakiech beemek ma pochodzić ten solex do 250 ? |
Autor: | bmw [ śr sie 12, 2009 10:33 am ] |
Tytuł: | |
Stara trójka E21 i piątka E12 z silnikiem 2,5 litra i 2,8 litra.Ale były też bmw z wtryskiem w tym czasie. |
Autor: | Cem [ śr sie 12, 2009 1:17 pm ] |
Tytuł: | |
bmw pisze: Stara trójka E21 i piątka E12 z silnikiem 2,5 litra i 2,8 litra.Ale były też bmw z wtryskiem w tym czasie.
Dodam jeszcze E21 320/6, E12 520, E24 630 oraz E23 728 i 730. ![]() |
Autor: | B-u-l-i [ śr sie 12, 2009 3:04 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuje bardzo Koledzy. ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |