MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123]Problem z 250
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43046
Strona 1 z 3

Autor:  mbw123250 [ wt sie 11, 2009 9:26 pm ]
Tytuł:  [W123]Problem z 250

Witam serdecznie,

Jestem nowy na forum, więc się przedstawię. Mam na imię Bogdan.
Nie dawno zakupiłem w123 250 1980r. Stan jest mało zadowalający, ale może właśnie o to chodzi by go polepszyć. Przejdę do rzeczy.
Problem polega na tym, że jak uruchomię silnik i jest zimny, chodzi równo ok. 5minut. Gdy temperatura dochodzi do ok.60c obroty spadają, zaczyna się nie równa praca silnika, aż w końcu gaśnie. Zastanawiałem się czy to wina gaźnika, słabej kompresji..może ktoś potrafi mi wyjaśnić, odpowiedzieć na to pytanie. O co właściwie chodzi?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Autor:  Szumek [ wt sie 11, 2009 10:34 pm ]
Tytuł: 

Ja bym zaczął od gaźnika, a już w dalszym planie stan układu zapłonowego.

Gdyby były problemy z kompresją, to raczej na zimnym by ciężko palił i by go telepało.

Autor:  azamat [ wt sie 11, 2009 11:08 pm ]
Tytuł: 

Witamy na forum :)

Nie mam 250, a 200. Ale kiedyś miałem podobne objawy.
Zajmij się elektryką - kable, świeczki, kopułka, palec i wyreguluj gaźnik. U mnie po regulacji gaźnika i wymianie "elektryki" problem przestał istnieć.

Autor:  mbw123250 [ śr sie 12, 2009 7:36 am ]
Tytuł: 

mhm rozumiem, przypomniałem sobie jeszcze jedna sprawę. Chodzi o sprzęgło i zgrzyty przy zmianie biegów.
Sprzęgło późno łapie, w sensie, pod sam koniec. Przy wrzucaniu jedynki nie ma zgrzytu, natomiast przy innych biegach(1-3) jest ale też nie zawsze. Istnieje jeszcze jedna sprawa, gdy już jest nagrzany standardowo silnik, np. zmieniam biegi(tylko do biegu 3 przy 4 już nie), muszę to tak szybko zrobić, bo jeśli nie zdążę wskaźnik "oleju-smarowania" spada z 3 na 0 i gaśnie, tak jak podczas postoju.
Może to znów problem gaźnika(zauważyłem, że przesłona rozruchowa w przelocie I stopnia nie otwiera się gdy dodaje gazu(mniej więcej wiem dlaczego, muszę rozkręcić gaźnik :)), a może nie wiem.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Autor:  bmw [ śr sie 12, 2009 8:38 am ]
Tytuł: 

Działa zimny bo chodzi na ssaniu po pięciu minutach ma już otwarte klapy ssania i zuboża mieszankę.Prawdopodobnie masz zapchane dysze wolnych obrotów są dwie w solex 4a1 lub masz niesprawny któryś z elektrozaworów odcinających paliwo.Zostaje jeszcze kwestia lewego powietrza pod gaźnikiem,jego uszczelek i uszczelki kolektor głowica.

Autor:  mbw123250 [ śr sie 12, 2009 8:45 am ]
Tytuł: 

mhm..zapomniałem dodać, że miał założoną instalację gazową, gazu już nie ma tzn. zbiornika itp., a instalacja jest typu mixer i cala aparatura podpięta pod gaźnik i inne elementy silnika. może to to..?

Autor:  bmw [ śr sie 12, 2009 8:49 am ]
Tytuł: 

Wywal to cudo znad gaźnika od lpg bo wprowadza dodatkowe kłopoty z przepływem powietrza.

Autor:  mbw123250 [ śr sie 12, 2009 8:55 am ]
Tytuł: 

no właśnie na pewno to zrobię, zastanawia mnie tylko co podpiąć pod te miejsca w gaźniku itp. gdzie były rurki od gazu.. ale będę musiał dać radę.
BMW, słuchaj a wiesz może ile może kosztować wymiana podłóg, progów, blacharka..
jeśli chodzi o gaźnik to tak jak mówię, nie otwiera się klapa przelotu I stopnia(ta węższa połączona, nie ta podwójna)i nie zasysa powietrza proporcjonalnie do obrotów..no i te wszystkie wężyki..ehhhh..

Autor:  bmw [ śr sie 12, 2009 9:07 am ]
Tytuł: 

Kup drugi gaźnik pasuje też od bmw starego typu bo był tam też solex 4a1.
Najlepiej zrób zdjęcie gaźnika to może więcej pomogę.Blacharka temat rzeka zależy kto i jak będzie robił tu są bardzo elastyczne ceny.Jedynie ceny reperaturek można sprawdzić nawet na allegro lub w potrykusie.

Autor:  mbw123250 [ śr sie 12, 2009 9:09 am ]
Tytuł: 

za 30 minut wyjezdzam i wracam w niedziele, postaram sie w poniedziałek wstawić. Dziekuję bardzo za pomoc BMW, i Wam Szumek i azamat.
Pozdrawiam serdecznie,

Autor:  bmw [ śr sie 12, 2009 9:14 am ]
Tytuł: 

Szerokiej drogi.

Autor:  B-u-l-i [ śr sie 12, 2009 10:28 am ]
Tytuł: 

kolego bmw z jakiech beemek ma pochodzić ten solex do 250 ?

Autor:  bmw [ śr sie 12, 2009 10:33 am ]
Tytuł: 

Stara trójka E21 i piątka E12 z silnikiem 2,5 litra i 2,8 litra.Ale były też bmw z wtryskiem w tym czasie.

Autor:  Cem [ śr sie 12, 2009 1:17 pm ]
Tytuł: 

bmw pisze:
Stara trójka E21 i piątka E12 z silnikiem 2,5 litra i 2,8 litra.Ale były też bmw z wtryskiem w tym czasie.


Dodam jeszcze E21 320/6, E12 520, E24 630 oraz E23 728 i 730. [oczko]

Autor:  B-u-l-i [ śr sie 12, 2009 3:04 pm ]
Tytuł: 

Dziękuje bardzo Koledzy. 8)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/