MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

2,4 D Stary typ jak ustawic KROPELKOWANIE ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43091
Strona 1 z 1

Autor:  grabekk [ czw sie 13, 2009 9:06 pm ]
Tytuł:  2,4 D Stary typ jak ustawic KROPELKOWANIE ?

zaplon ustawilem na znaki krzywki do gory pompa na godzinie 11 zaczynaja sie schody.

Obrazek

Zielona strzalka paliwo sobie caly czas z niej kapie [szalone]

Czerwona strzałka z jaka sila dokrecic jak dokrece recznie to przy pompowaniu pompka kapie jak dokrece kluczek to nic nie kapie

Bardzo ciezko odpala i kopci na szaro i faluja obroty.

Jak sie teraz do tego zabrac ?

Autor:  Conrad [ pt sie 14, 2009 12:49 am ]
Tytuł: 

Z tej rureczki oznaczonej czerwoną strzałką nie powinno nic kapać, to przelew jak pompa jest już nie sprawna to tłoczki przepuszczają i tam kapie ropa, lub gdy wleje się za dużo oleju to też tamtędy wyleci. Dokręć kluczem tylko nie za mocno żeby korpus pompy nie pękł.

Cytuj:
Bardzo ciezko odpala i kopci na szaro i faluja obroty.

To pewnie źle ustawiona pompa. Ja jak zmieniałem u siebie to po ustawieniu silnika w znak 26 stopni przed OT i zgraniu znaków na pompie, wkładałem przykręcałem zasilanie i przelew, odpowietrzałem układ, a następnie kręciłem silnikiem ręcznie i patrzyłem kiedy na pierwszej sekcji zacznie lecieć paliwo, wtedy patrzysz na podziałkę na kole pasowym wału i powinno być 26 stopni przed OT (tylko te 26 stopni to dla 200D nie wiem czy 240 ma tak samo). Jak jest inaczej to przestawiasz pompę na śrubach mocujących aż trafisz, tylko uważaj bo jak przesuniesz od skrajnego położenia przy silniku na max od silnika to wtrysk przestawi się o kilkadziesiąt stopni.

Autor:  diablos25 [ pt sie 14, 2009 8:32 am ]
Tytuł: 

Dla 240 jest to 24 st przez gornym martwym punktem na kole pasowym na wale GMP jest oznaczony jako 0. Krec silnikiem zgodnie z tym jak on pracuje, ztrzymaj sie na 24 st przed zerem a nie po nim. Jezeli masz wyjeta pompe to ustaw ja na znaki( brak ząbka w wieloklinie musi sie pokryc z kreska na korpusie. Ostraoznie włoz ja do silnika i leciutko przykrec. Natepnie odkrec pierwsza sekcje pompy i wyjmij z niej sprezynke i tłoczek(uwazaj nie zgub tego i nie dopus do zabrudzenia). Ze starego przewody wtryskowego zrob sobie "krzywa rurke"-poszukaj na forum jak ona ma wygladac. Załoz ja na ta pierwsza sekcje, nastepnie odpowietrz pompe. Jak juz sie odpowietrzy to obserwuj wylot z krzywej rurki, regulowac mozesz go przekrecajac pompe od silnika i do silnika, musisz trafic na moment w ktory bedzie tylko ledwo co kapac paliwo (fachowo 1 kropla na 1 sekunde). Gdy znajdziesz ten monent przykrec tak pompe na dobre, włoz z poworotem sprezyne , podkladke i tloczek do sekcji, złoz wszystko do kupy i ciesz sie jazda. Jezeli mimo wielu prob nie uda Ci sie znalezc momentu w ktorym nastepuje zatrzymanie przeplywu paliwa to moze oznaczac ze masz pomppe ktorejwartosc rowna jest warosci złomu materialu z jakiego jest ona wykonana, mialem taki przypadek u siebie. Zycze powodzenia. [zlosnikz]

Autor:  grabekk [ pt sie 14, 2009 10:42 am ]
Tytuł: 

Conrad pisze:
Z tej rureczki oznaczonej czerwoną strzałką nie powinno nic kapać

Pompa jest ta sama na ktorej jezdzil predzej przed wyjeciem i nic nie kapalo ...

Zalatwilem sobie taki zegar pamieta ktos moze parametry jak sie sustawia na taki zegar z tego co sie dowiedzialem obrot w lewo do 0 a pozniej 2 obroty w prawo jak obroci sie i stanie na95 ?

Obrazek

Autor:  darus [ pt sie 14, 2009 3:40 pm ]
Tytuł: 

Ale zegarem ustawia się pompy rozdzielaczowe, gdzie w rozdzielaczu, między króćcami paliwowymi jest miejsce na wkręcenie zegara. Przy pompach rzędowych zegar jest bezużyteczny.

Autor:  Stomek [ pt sie 14, 2009 8:50 pm ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
... musisz trafic na moment w ktory bedzie tylko ledwo co kapac paliwo (fachowo 1 kropla na 1 sekunde).


Prawidlowo to trzeba znalezc moment, w ktorym przestala kroplic. Wtedy wlasnie zostaje zamkniety kanal dolotu paliwa do sekcji pompy wtryskowej i zaczyna sie poczatek wtrysku, ktory dla 240D jest 24st przed GMP

Czujnik zegarowy moglby tu sie teoretycznie przydac, jezeli mialbys jakies dane odnosnie pompy wtryskowej. Moznaby nim zmierzyc uniesienie sie tloczka pompy wtryskowej i zamkniecie kanalu dolotowego na odpowiedniej wyskosci. Metoda ta wydaje sie jednak przerzezbiona zwazywszy prostote kropelkowania.

Autor:  stanski61 [ ndz sie 16, 2009 1:31 pm ]
Tytuł: 

Witam.
Jest na to prosty,skuteczny i sprawdzony sposób.
1)ustawiasz wał 24st przed GMP 1-go cylindra
2)ustawiasz pompe w znaki
3)wykręcasz z pompy zaślepke na wysokości wałka i w jej miejsce wkręcasz śrubę blokując wałek
4)wkładasz pompe do silnika tak aby śruby montażowe były pośrodku otworów w pompie
(jeżeli pompa wcześniej pracowała z tym silnikiem i na pompie widać ślady po uprzednim montarzu ustaw na tych śladach)
5) przykręć pompe i odpowietrz układ
6)jeżeli po odpaleniu masz zastrzeżenia do pracy silnka możesz popuścić śruby mocujące pompe i przestawić ją lekko przekręcając
od lub do silnika
W 90% ustawianych pomp punkt 6 nie był konieczny.

Autor:  grabekk [ śr sie 19, 2009 7:31 pm ]
Tytuł: 

Beczka juz jezdzi obylo sie bez kropelkowania :) dzieki za rady

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/