MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Silnik 230 E - Dziwne zjawisko https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43204 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | seef [ czw sie 20, 2009 12:12 pm ] |
Tytuł: | [W123] Silnik 230 E - Dziwne zjawisko |
Witam! Zaobserwowałem wczoraj nie co dla mnie dziwne zjawisko. Mianowicie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach po wciśnięciu hamulca zwiększają się obroty silnika a co za tym idzie wzrasta ciśnienie oleju. Pytanie - jaki związek ma układ hamulcowy z pracą silnika ? Pozdrawiam - ciekawski seef ![]() |
Autor: | Jawu [ czw sie 20, 2009 12:28 pm ] |
Tytuł: | |
Oba te układy łączy podciśnienie. Serwo. <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Myślę, że właśnie w podciśnieniu należy szukać przyczyny. Gdzieś jest nadmierny ubytek. |
Autor: | seef [ czw sie 20, 2009 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
Czy to może mieć jakieś poważniejsze konsekwencje w przyszłości ? |
Autor: | bmw [ czw sie 20, 2009 1:17 pm ] |
Tytuł: | |
Stracisz wspomaganie hamulców, prawdopodobnie serwo pada.Czyli nic poważnego.... |
Autor: | seef [ czw sie 20, 2009 1:51 pm ] |
Tytuł: | |
Ups.. ciekawe ile jeszcze pociągnie ![]() |
Autor: | Diablo991 [ czw sie 20, 2009 2:06 pm ] |
Tytuł: | |
seef pisze: Ups.. ciekawe ile jeszcze pociągnie
![]() chłopie jak Ci padnie wspomaganie hamulców to wciszniesz hamulec i sie tylko przyzegnasz, a podcisnienei ąltwo sprawdzic patzrac na weżyki idące od silnika do serwa taki gruby zulty i z niego odchodza mniejsze c,zamek reflektory. |
Autor: | seef [ czw sie 20, 2009 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
No i co powinienem zobaczyć patrząc na ten żółty przewód ? |
Autor: | Diablo991 [ czw sie 20, 2009 3:34 pm ] |
Tytuł: | |
od niego wychodzi jedna zlaczka i idzie do róznych zeczy! i na tych złaczach wlaczyc silnik i szukać czy gdzies nie syczy albo den duzy zulty jest juz nieszcze;ne jak było u mnie w dawcy tylko ze mi sie ASB rozszczelniło |
Autor: | buckswizz [ czw sie 20, 2009 4:26 pm ] |
Tytuł: | |
seef pisze: Witam!
Zaobserwowałem wczoraj nie co dla mnie dziwne zjawisko. Mianowicie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach po wciśnięciu hamulca zwiększają się obroty silnika a co za tym idzie wzrasta ciśnienie oleju. Pytanie - jaki związek ma układ hamulcowy z pracą silnika ? Panowie, ja mam zupełnie odwrotny problem, po wcisnieciu hamulca przy automatycznej skrzyni beigów, silnikiem zaczyna lekko trzęść (nie wiem, czy to nie wtryski przypadkiem nie leją), ciśnienienie oleju zaś spada. ASB sprawna cisnienie 3ma. |
Autor: | seef [ czw sie 20, 2009 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Żółty wężyk oraz odchodzące od niego inne wężyki wydają się ok. Nic nie syczy ale serwo złapało miejscami rdzę więc nie wykluczone że gdzieś obudowa się rozszczelniła . Tak przy okazji jak dumałem nad tym podciśnieniem przypomniało mi się że jakiś czas temu zauważyłem że klapka od baku przestała się zamykać co może świadczyć o problemie z podciśnieniem centralnego zamka ale nie wiem czy te sprawy są ze sobą powiązane bo centralny już od dawna mi szwankował. |
Autor: | Janfocus [ czw sie 20, 2009 4:52 pm ] |
Tytuł: | |
seef pisze: Tak przy okazji jak dumałem nad tym podciśnieniem przypomniało mi się że jakiś czas temu zauważyłem że klapka od baku przestała się zamykać co może świadczyć o problemie z podciśnieniem centralnego zamka ale nie wiem czy te sprawy są ze sobą powiązane bo centralny już od dawna mi szwankował.
powiązane |
Autor: | Jawu [ czw sie 20, 2009 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
Jak chcesz się przekonać jak są powiązane, to ściągnij wężyk jakikolwiek od centralnego, przy pracującym silniku. |
Autor: | buckswizz [ pt sie 21, 2009 3:47 pm ] |
Tytuł: | |
buckswizz pisze: seef napisał:
Witam! Zaobserwowałem wczoraj nie co dla mnie dziwne zjawisko. Mianowicie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach po wciśnięciu hamulca zwiększają się obroty silnika a co za tym idzie wzrasta ciśnienie oleju. Pytanie - jaki związek ma układ hamulcowy z pracą silnika ? Panowie, ja mam zupełnie odwrotny problem, po wcisnieciu hamulca przy automatycznej skrzyni beigów, silnikiem zaczyna lekko trzęść (nie wiem, czy to nie wtryski przypadkiem nie leją), ciśnienienie oleju zaś spada. ASB sprawna cisnienie 3ma. Witam, czy wie ktoś z Waś lub podejrzewa co moze mu dolegać? Zaznaczę ze na rozgrznem ciśnienie oleju 3ma 2,5 natomiast prze wciśninięciu pedału hamulca spada nawet na 1,5- niepokojące to chyba ?? |
Autor: | seef [ pt sie 21, 2009 4:25 pm ] |
Tytuł: | |
cyt : "Panowie, ja mam zupełnie odwrotny problem, po wcisnieciu hamulca przy automatycznej skrzyni beigów, silnikiem zaczyna lekko trzęść (nie wiem, czy to nie wtryski przypadkiem nie leją), ciśnienienie oleju zaś spada. ASB sprawna cisnienie 3ma.[/quote] Witam, czy wie ktoś z Waś lub podejrzewa co moze mu dolegać? Zaznaczę ze na rozgrznem ciśnienie oleju 3ma 2,5 natomiast prze wciśninięciu pedału hamulca spada nawet na 1,5- niepokojące to chyba ??[/quote]" Może przy włączeniu hamulca i zapaleniu się tylnych świateł stopu robi się jakieś spięcie i następuje znaczny pobór prądu co z kolei powoduje spadek obrotów silnika - ale to tylko hipoteza |
Autor: | buckswizz [ pt sie 21, 2009 4:30 pm ] |
Tytuł: | |
ok, załóżmy ,że tak jest, ale spadek napiecia nie miałby takiego wpływu na pracę silnika i wskażnik cisnienia oleju- czy się mylę ?- szczerze powiedziawszy też podejrzewam pompe hamulcową ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |