MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problem z zawieszeniem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43245
Strona 1 z 2

Autor:  kortek [ ndz sie 23, 2009 4:27 pm ]
Tytuł:  problem z zawieszeniem

witam,mam problem z zawieszeniem,chodzi o to że lewy przód stoi niżej niż prawy i jak jade to lewa strona trze o nadkole(oczywiScie koło trze);wymieniłem sprężyny na nowe(przód i tył),elementy gumowo metalowe; i nic;dalej trze;może ktoś pomoże w czym tkwi problem

Autor:  Flowfighter [ ndz sie 23, 2009 11:11 pm ]
Tytuł: 

tak się zapytam samochód nie był przypadkiem "bity" z tej lewej strony ??, o co mi chodzi jeśli elementy zawieszenia są wymienione na nowe a samochód wygląda nie symetrycznie, wskazywałoby to jak dla mnie, że coś nie tak wymiarami blachy. Sprawdź pod maską ( chyba że wiesz na pewno ) czy nie widać przesunięć na nadkolach.

Autor:  kortek [ pn sie 24, 2009 10:21 am ]
Tytuł:  problem z zawieszeniem

nie kolego;samochód nie był bity;nadkola są orginalne nie ruszane;nie wiem czy to możliwe ale sobie tak myśle czy to nie będzie wina stabilizatora;przecież od stabilizatora zależy też twardość zawieszenia(chyba że się myle).

Autor:  Xytras [ pn sie 24, 2009 10:28 am ]
Tytuł: 

No bo jedyne co do głowy przychodzi to albo przekoszenie, albo wygnity kielich, wahacz, ale skoro wszystko jest okej to chyba ten model tak ma :-D

Autor:  Janfocus [ pn sie 24, 2009 11:49 am ]
Tytuł: 

kortek pisze:
elementy gumowo metalowe; i nic;dalej trze;może ktoś pomoże w czym tkwi problem

zatem wychodzi na to że lewe koło jest więkrze [zlosnik]

jak dla mnie przy nowych sprężynach nie ma opcji aby na standardowej feldze opona darła o nadkole, albo masz niestandardowe koła (średnica, ET), albo faktycznie kielichy wpadają do środka...
Sprawdź też reką od góry czy podkładka gumowa pod spręzynę z obu stron ma tę samą grubość i lezy płasko...

Autor:  kortek [ pn sie 24, 2009 12:48 pm ]
Tytuł:  problem z zawieszeniem

właśnie to jest dziwne;dlatego pytam;felgi 15 (4 szt.takie same) opony nówki 4 szt ;wszystko mierzyłem(odległości,wysokości,szerokości) wszystko ok;pozostała mi tylko opcja ze stailizatorem,ale szukam potwierdzenia bo nie chce mi się wierzyć że to będzie przyczyną;dodam że różnica jest ok.3-4cm

Autor:  Jawu [ pn sie 24, 2009 1:57 pm ]
Tytuł: 

Proponuję sprawdzić u tego, kto wymieniał sprężyny. Może przed wymianą były założone nierównej grubości nakładki na sprężyny, a on nie sprawdził i założył to co było z każdej strony. W efekcie może jest z jednej strony niższa, a z drugiej wyższa.

Autor:  kortek [ pn sie 24, 2009 2:51 pm ]
Tytuł:  problem z zawieszeniem

kolego sam wymieniałem wszystko;przed wymianą tak było i po wymianie na nowe części jest to samo

Autor:  seef [ czw sie 27, 2009 6:13 pm ]
Tytuł: 

A co z amortyzatorami? Może ten lewy jest zdecydowanie mocniejszy niż prawy i wypycha lewą stronę do góry ?

Autor:  stanski61 [ czw sie 27, 2009 6:51 pm ]
Tytuł: 

seef pisze:
A co z amortyzatorami? Może ten lewy jest zdecydowanie mocniejszy niż prawy i wypycha lewą stronę do góry ?

Oj,chyba coś pomyliłeś,amortyzator nie ustala wysokości auta.
*

W pojazdach (samochodach, motocyklach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach (tzw. "podbicia"). Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator).

Autor:  kit [ czw sie 27, 2009 8:28 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli sprężyny wymienione i obie są takie same, podkładki gumowe takie same, dolne wahacze nie pokrzywione ani też nadwozie to spróbowałbym sprawdzić stabilizator i jego mocowania do nadwozia i do kości (wahacz poprzeczny górny).

Cytuj:
przecież od stabilizatora zależy też twardość zawieszenia(chyba że się myle).


Nie do końca. Stabilizator przeciwdzała przechyłom auta i bujaniu go na boki.

Jeżeli stabilizator byłby skrzywiony (skręcony) może powodować przechył auta.

Autor:  kortek [ czw sie 27, 2009 8:50 pm ]
Tytuł:  problem z zawieszeniem

no właśnie kolego;szukałem potwierdzenia czy stabilizator może być skręcony,bo wszystkie inne możliwości raczej wykluczam;

Autor:  Romlas [ czw sie 27, 2009 9:11 pm ]
Tytuł: 

a ja czytałem że amortyzatory gazowe podnoszą auto z siła 50kg... bzdura no nie? ale po wymianie kompletu amorków moja Cupejka wyże zawisła... więc może w jednym amorku nie massz gazu?

Autor:  kortek [ czw sie 27, 2009 9:29 pm ]
Tytuł:  problem z zawieszeniem

jak już pisałem mam wszystko nowe,a różnica jest o ok.3-4cm;także najprawdopodobniej pozostał mi stabilizator;

Autor:  McCoy [ pn wrz 28, 2009 2:24 pm ]
Tytuł: 

Wybaczcie odgrzebywanie trupa ( jeszcze całkiem świeżego ;) ), ale mam dokładnie taki sam problem. Nowe sprezyny ( 4szt.), felgi i opony takie same, podkładki pod sprężyny równej wysokosci i lewa strona nadal leży o jakieś 2-3 cm niżej niz prawa. O co chodzi ze stabilizatorem? Jaki może mieć wpływ na pochylenie auta? Jak stwierdzić jego "kaprawość"?

Pzdr!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/