MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
problem z zawieszeniem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43245 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kortek [ ndz sie 23, 2009 4:27 pm ] |
Tytuł: | problem z zawieszeniem |
witam,mam problem z zawieszeniem,chodzi o to że lewy przód stoi niżej niż prawy i jak jade to lewa strona trze o nadkole(oczywiScie koło trze);wymieniłem sprężyny na nowe(przód i tył),elementy gumowo metalowe; i nic;dalej trze;może ktoś pomoże w czym tkwi problem |
Autor: | Flowfighter [ ndz sie 23, 2009 11:11 pm ] |
Tytuł: | |
tak się zapytam samochód nie był przypadkiem "bity" z tej lewej strony ??, o co mi chodzi jeśli elementy zawieszenia są wymienione na nowe a samochód wygląda nie symetrycznie, wskazywałoby to jak dla mnie, że coś nie tak wymiarami blachy. Sprawdź pod maską ( chyba że wiesz na pewno ) czy nie widać przesunięć na nadkolach. |
Autor: | kortek [ pn sie 24, 2009 10:21 am ] |
Tytuł: | problem z zawieszeniem |
nie kolego;samochód nie był bity;nadkola są orginalne nie ruszane;nie wiem czy to możliwe ale sobie tak myśle czy to nie będzie wina stabilizatora;przecież od stabilizatora zależy też twardość zawieszenia(chyba że się myle). |
Autor: | Xytras [ pn sie 24, 2009 10:28 am ] |
Tytuł: | |
No bo jedyne co do głowy przychodzi to albo przekoszenie, albo wygnity kielich, wahacz, ale skoro wszystko jest okej to chyba ten model tak ma :-D |
Autor: | Janfocus [ pn sie 24, 2009 11:49 am ] |
Tytuł: | |
kortek pisze: elementy gumowo metalowe; i nic;dalej trze;może ktoś pomoże w czym tkwi problem
zatem wychodzi na to że lewe koło jest więkrze ![]() jak dla mnie przy nowych sprężynach nie ma opcji aby na standardowej feldze opona darła o nadkole, albo masz niestandardowe koła (średnica, ET), albo faktycznie kielichy wpadają do środka... Sprawdź też reką od góry czy podkładka gumowa pod spręzynę z obu stron ma tę samą grubość i lezy płasko... |
Autor: | kortek [ pn sie 24, 2009 12:48 pm ] |
Tytuł: | problem z zawieszeniem |
właśnie to jest dziwne;dlatego pytam;felgi 15 (4 szt.takie same) opony nówki 4 szt ;wszystko mierzyłem(odległości,wysokości,szerokości) wszystko ok;pozostała mi tylko opcja ze stailizatorem,ale szukam potwierdzenia bo nie chce mi się wierzyć że to będzie przyczyną;dodam że różnica jest ok.3-4cm |
Autor: | Jawu [ pn sie 24, 2009 1:57 pm ] |
Tytuł: | |
Proponuję sprawdzić u tego, kto wymieniał sprężyny. Może przed wymianą były założone nierównej grubości nakładki na sprężyny, a on nie sprawdził i założył to co było z każdej strony. W efekcie może jest z jednej strony niższa, a z drugiej wyższa. |
Autor: | kortek [ pn sie 24, 2009 2:51 pm ] |
Tytuł: | problem z zawieszeniem |
kolego sam wymieniałem wszystko;przed wymianą tak było i po wymianie na nowe części jest to samo |
Autor: | seef [ czw sie 27, 2009 6:13 pm ] |
Tytuł: | |
A co z amortyzatorami? Może ten lewy jest zdecydowanie mocniejszy niż prawy i wypycha lewą stronę do góry ? |
Autor: | stanski61 [ czw sie 27, 2009 6:51 pm ] |
Tytuł: | |
seef pisze: A co z amortyzatorami? Może ten lewy jest zdecydowanie mocniejszy niż prawy i wypycha lewą stronę do góry ?
Oj,chyba coś pomyliłeś,amortyzator nie ustala wysokości auta. * W pojazdach (samochodach, motocyklach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach (tzw. "podbicia"). Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator). |
Autor: | kit [ czw sie 27, 2009 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli sprężyny wymienione i obie są takie same, podkładki gumowe takie same, dolne wahacze nie pokrzywione ani też nadwozie to spróbowałbym sprawdzić stabilizator i jego mocowania do nadwozia i do kości (wahacz poprzeczny górny). Cytuj: przecież od stabilizatora zależy też twardość zawieszenia(chyba że się myle).
Nie do końca. Stabilizator przeciwdzała przechyłom auta i bujaniu go na boki. Jeżeli stabilizator byłby skrzywiony (skręcony) może powodować przechył auta. |
Autor: | kortek [ czw sie 27, 2009 8:50 pm ] |
Tytuł: | problem z zawieszeniem |
no właśnie kolego;szukałem potwierdzenia czy stabilizator może być skręcony,bo wszystkie inne możliwości raczej wykluczam; |
Autor: | Romlas [ czw sie 27, 2009 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
a ja czytałem że amortyzatory gazowe podnoszą auto z siła 50kg... bzdura no nie? ale po wymianie kompletu amorków moja Cupejka wyże zawisła... więc może w jednym amorku nie massz gazu? |
Autor: | kortek [ czw sie 27, 2009 9:29 pm ] |
Tytuł: | problem z zawieszeniem |
jak już pisałem mam wszystko nowe,a różnica jest o ok.3-4cm;także najprawdopodobniej pozostał mi stabilizator; |
Autor: | McCoy [ pn wrz 28, 2009 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
Wybaczcie odgrzebywanie trupa ( jeszcze całkiem świeżego ![]() Pzdr! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |