MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

OIL DOKTOR - warto?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43260
Strona 1 z 3

Autor:  mardan [ ndz sie 23, 2009 11:11 pm ]
Tytuł:  OIL DOKTOR - warto?

Poczytałem o takim specyfiku firmy Carlube - STOP SMOKE.
Ma to niby zmniejszyć dymienie spalin,zredukować zużycie oleju,przywrócić sprężanie i wydajność silnika i wyciszyć pracę.

Tu jest opis tego produktu na samym dole:

http://www.carlube.pl/katalog.php?dzial ... 6&katG=280

Co o tym sądzicie?

Autor:  Szumek [ pn sie 24, 2009 1:18 am ]
Tytuł: 

Ja sądzę, że dobra rzecz... dla handlarza. [zlosnik]
Ciekawe, czy przy -10, a nawet 0 st.C da się to nalać bez podgrzania. ;)
Ja bym radził spróbować zalać syntetyk, a jeśli nie pomoże, to tylko... remunt. ;)

Autor:  Janfocus [ pn sie 24, 2009 10:05 am ]
Tytuł: 

mardan pisze:
Co o tym sądzicie?

zagęszczacz do oleju [zlosnik]
kadzidło umarłemu, jak silnik jest w złym stanie to takie specyfiki pomagają jedynie na chwilę...

a w jakim celu chcesz to wlać -dymi?

Autor:  STACHU [ pn sie 24, 2009 2:58 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
mardan pisze:
Co o tym sądzicie?

zagęszczacz do oleju [zlosnik]
kadzidło umarłemu, jak silnik jest w złym stanie to takie specyfiki pomagają jedynie na chwilę...

a w jakim celu chcesz to wlać -dymi?

Święte słowa.

Dla handlarza ok, ale jeśli chcesz swojemu silnikowi zrobić dobrze- zrób mu "odświeżenie" ;)

Autor:  ziulek [ pn sie 24, 2009 7:58 pm ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
Ja bym radził spróbować zalać syntetyk,


Syntetyk do zużytego silnika?? :o

Autor:  Szumek [ pn sie 24, 2009 9:27 pm ]
Tytuł: 

Zależy, co dolega silnikowi. Syntetyk ma sporo różnych dodatków, dlatego tyle kosztuje. Na dymienie syntetyk może akurat pomóc...

Autor:  mardan [ pn sie 24, 2009 10:07 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
a w jakim celu chcesz to wlać -dymi?


Dokładnie - kopci na zimnym dość mocno na niebiesko a po rozgrzaniu już mniej lecz wieczorami widzę za sobą chmurkę jak przyśpieszać zaczynam wciskając więcej gazu niż obroty są silnika.

Jaki ratunek lub pomoc bez remontu? Jest jakiś w ogóle? Ciśnienie trzyma dobrze - do rozgrzania 3.0 a potem opadnie max do 2.1/2.2 (4tkm po wymianie oleju i filtrów wszystkich wraz z paliwowymi).

Autor:  Szumek [ pn sie 24, 2009 10:16 pm ]
Tytuł: 

Bierze olej? Ile?

Autor:  mardan [ pn sie 24, 2009 10:24 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie nie wiem ale dolewać dolewam. Po około 3000 km dolałem litr oleju. Jeżdżę na LOTOS 15W40.

Autor:  Szumek [ pn sie 24, 2009 10:33 pm ]
Tytuł: 

To jeździj dalej i się nie martw. :) 1/3 litra na 1000 km to nie jest powód do zmartwień. :) Ewentualnie wymień uszczelniacze zaworów, bo od nich może po odpaleniu dymić.

Dymić może na taki kolor także w związku z przestawionym wtryskiem, już nie pamiętam, czy za wczesnym, czy za późnym.

Pamiętaj - lepsze wrogiem dobrego!!!

Jak rozbierzesz silnik do remontu, to wyjdzie, że wszystko by można zrobić.
A tak, to silnik będzie dalej chodził i Ci służył.

Lepiej zmień też olej np. na Mobil Diesel 15W40, bo tego Lotosu nie polecam. :-?

Autor:  mardan [ pn sie 24, 2009 10:41 pm ]
Tytuł: 

:) Wielkie dziękuję za dodanie otuchy :) A takie małe pytanko....ile mogą kosztować uszczelniacze? i trudna to robótka?

Autor:  Szumek [ pn sie 24, 2009 10:44 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź cenę na stronie InterCars-u. Powinno dać się to zrobić bez zdjęcia głowicy, więc nię będzie drogo.

Autor:  mardan [ pn sie 24, 2009 10:49 pm ]
Tytuł: 

[zlosnikz] Dziękuję !!!

Autor:  Szumek [ pn sie 24, 2009 10:55 pm ]
Tytuł: 

Spoko. :)

Obserwuj zużycie oleju, jak nie będzie wzrastać, to na pewno nie warto nic dotykać (prócz tych uszczelniaczy).

Autor:  Romlas [ czw sie 27, 2009 9:18 pm ]
Tytuł: 

uszczelnacze bez zdejmowania głowicy? brzmi dobrze a czy w m102 to też sie uda? bo też gubię trochę oleju

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/