MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 16, 2009 10:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
Tak jak w temacie jestem ciekawy jakie największe pojemnośći ma dany model

w 108 a właściwie w 109 ma 6,3 benzynke
w 116 ma rozwiercone 6,3 czyli 6,9 ?
a w 126 ? 5,6 czy większy też był bo tak przeglądałem ogłoszenia to widziałem tylko 5,6
a w 123 i w 115 jakie miały najmocniejsze motory ? i jeśli ktoś ma jakieś ciekawe info o potęrznych silnikach w tych wersjach to chętnie poczytam

a swoją drogą piszecie że diesel w coupe to jakaś porażka ale z tego co ostatnio oglądałem ogłoszenia w stanach to było jedno w 123 3,0 CD czy coś takiego więc jak to jest wkońcu ? [zlosnik]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 29, 2008 4:50 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Dębica
wiem, że było W123 500 CE AMG z motorem M117 5L . O większym nie słyszałem

_________________
Mercedes - to już nie pasja... to styl życia
MB W123 240D 1983' signal rot
MB W123 230CE 1984' rauchsilber
MB S124 250D 1995' onyx grey


Na górę
Post: ndz sie 16, 2009 10:29 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
KarolS1988 pisze:
a swoją drogą piszecie że diesel w coupe to jakaś porażka ale z tego co ostatnio oglądałem ogłoszenia w stanach to było jedno w 123 3,0 CD czy coś takiego więc jak to jest wkońcu ? [zlosnik]


Był tylko na rynek USA (Kanada? - nie wiem). W wersji wolnossącej i turbo.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 10:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
no właśnie oglądałem ogłoszenie w USA 3,0 CD za jakieś 1800 dolarów [zlosnik] i przez to pytam czy to kundel czy oryginał. Serio było 123 5,0 ? kurw.... nie widziałem jeszcze tego potwora :lol:

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 11:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
KarolS1988 pisze:
no właśnie oglądałem ogłoszenie w USA 3,0 CD za jakieś 1800 dolarów [zlosnik] i przez to pytam czy to kundel czy oryginał. Serio było 123 5,0 ? kurw.... nie widziałem jeszcze tego potwora :lol:


Te smętne diesle C123 miały swój cel :) podobnie jak wsadzanie tego silnika z turbo do W116. Po pierwsze działo się to w czasach kryzysu paliwowego w USA, kiedy każdy bał się, że nagle zabraknie na świecie benzyny i jeśli już czymś jeździć, to ekonomicznym. Po co jednak zniżać się do Golfa, skoro można mieć luksusowego MB, tylko wolniejszego :)

A tak na prawdę chodziło o wykorzystanie pokręconej logiki amerykańskich przepisów. Administracja Cartera wprowadziła coś, co się nazywało "Corporate Average Fuel Economy". Ustalono limit poziomu zużycia paliwa, ale nie tylko nasi urzędnicy potrafią być zdolni :) Limit dotyczył średniej wyliczonej ze spalania wszystkich modeli danego producenta plus jakieś tam dodatkowe wskaźniki. Mercedes sprzedawał w USA same pożeracze paliwa. Modele z dieslem obniżały średnią całej marki, pozwalając dalej oferować takie ekonomiczne cuda jak 6.9 :)
Tak więc przydawały się, nawet gdyby miały tylko stać w salonach i w ogóle się nie sprzedawać.

6.9 był chyba największym silnikiem oferowanym seryjnie w całej powojennej historii MB (nie licząc ciężarówek).
Co nie przeszkadzało oczywiście tworzyć takich wynalazków:

http://tinyurl.com/mqqvrh

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 12:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
Gab pisze:
Co nie przeszkadzało oczywiście tworzyć takich wynalazków:

http://tinyurl.com/mqqvrh

Gab


:o :o :o :o :o :o :o jasny gwint ! co to ma być !! :o :o :o cena też powala na kolana ale jak oni to wcisneli tam to nie mam pojęcia.

Gab dzięki za niezły wykład na ten temat. Masz dużą wiedzę na ten temat i chętnie poczytam jeszcze twoje wykłady :)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 12:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
KarolS1988 pisze:

:o :o :o :o :o :o :o jasny gwint ! co to ma być !! :o :o :o cena też powala na kolana ale jak oni to wcisneli tam to nie mam pojęcia.

Gab dzięki za niezły wykład na ten temat. Masz dużą wiedzę na ten temat i chętnie poczytam jeszcze twoje wykłady :)


Ależ proszę, po prostu wiem skąd przepisywać [zlosnik]
Choć to czasem też wiedza...

To jest jakis dziwny tuner MB, wygląda na to, że zajmują się
tuningowaniem tego, co stuningował AMG, a komuś jeszcze mało :)

http://www.vaeth.com

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 1:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
czyli następnca w116 6,9 czyli w126 miał już tylko 5,6 litra tak ?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 1:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
KarolS1988 pisze:
czyli następnca w116 6,9 czyli w126 miał już tylko 5,6 litra tak ?


Tak, największy seryjny silnik w W126 limo i w SEC-u to był M117 5.6.
Mocą i momentem porównywalny z W100 6.9, bo technika inna i
czasy inne.

Gab <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
KarolS1988 pisze:
Co nie przeszkadzało oczywiście tworzyć takich wynalazków:

http://tinyurl.com/mqqvrh

:o :o :o :o :o :o :o jasny gwint ! co to ma być !! :o :o :o cena też powala na kolana ale jak oni to wcisneli tam to nie mam pojęcia.


Przypomniał mi się pomysł znajomego na to auto :) Założyć mu stalówki z plastikowymi deklami rodem z balerona taxi i przykleić z tyłu znaczek "200 D". Można jeszcze dać na siedzenia pokrowce w zeberkę albo koraliki.
I ruszamy nocą na miasto, popróbować się pod światłami z różnymi
nocnymi riderami [zlosnik]
Jak mawiał Pan Porsche "auto powinno jeździć szybciej, niż wygląda".

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 1:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
KarolS1988 pisze:
erio było 123 5,0 ?

Tak, ale była to Beka od AMG 8)

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 1:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
Gab pisze:
I ruszamy nocą na miasto, popróbować się pod światłami z różnymi
nocnymi riderami [zlosnik]


podlatuje 18 latek starym BMW z dużym silnikiem w gazie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] on zaczyna deptać na pedał gazu.... a ty nic..... jeszcze raz... a ty przyciskasz gaz do połowy dzieciak zostaje na światłach a bmw rozsypuje się zerdzewiałe [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] bezcenny widok ;d

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 1:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Pieknie Gab objasnil skad sie braly te cuda z silnikami diesela :). Nie moge sie jednak zgodzic, ze te samochody to porazka. Taki 300 CD ladnie smiga, a co dopiero 300 CD Turbodiesel, podobnie W116 czy W126 z tymi silnikami.
KarolS1988 pisze:
bezcenny widok ;d
Takich bezcennych widokow dostarcza juz W201, W124 z sieciocylindrowym silnikiem i bez znaczka na klapie. W123 to ma jednak inne zderzaki co poniektory sciagant moglby sie zorientowac ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 7:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
kielbik pisze:
Takich bezcennych widokow dostarcza juz W201, W124 z sieciocylindrowym silnikiem i bez znaczka na klapie.


czy ty ostanio nie kupiłeś takiego w201 ?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 10:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Nie, takiego nie. Ale mam inny niepozorny samochod, ktory daje rade ;)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 17, 2009 8:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 8:40 am
Posty: 60
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk
KarolS1988 pisze:
kielbik pisze:
Takich bezcennych widokow dostarcza juz W201, W124 z sieciocylindrowym silnikiem i bez znaczka na klapie.


czy ty ostanio nie kupiłeś takiego w201 ?


Jesli moge dopowiedziec ...liczba i ksztalt wydechow tez duzo mowia o silniku :)

_________________
W123 300D Sedan 1983 r.
Silver Blue Metalic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl