MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w123] Totalne zapowietrzenie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43337
Strona 1 z 2

Autor:  Callahan [ pt sie 28, 2009 12:14 pm ]
Tytuł:  [w123] Totalne zapowietrzenie

Witam

Wczoraj doznałem bardzo przykrej niespodzianki od mojej beczki.
Nagle zaczęła się krztusić, na szczęście do stacji było jakieś 100 metrów, więc dałem radę na luzie dojechać i się tam zatrzymać.

Podnoszę maskę patrzę na przewody paliwowe, a one całkowicie zapowietrzone.
Pompowanie pompką nic nie dało. Na chwilę paliwo szło w przewodach, ale zaraz ustępowało przed powietrzem.

Za filtrem także pojawiło się powietrze i stamtąd nie wiedziałem jak już usunąć to paliwo.

Musiałem zostawić go i dalej podróżować stopem.

Ale muszę go jakoś stamtąd zabrać. Jak go uruchomić żeby wrócić do domu ( 30 km )?

Wielkie dzięki za pomoc.

Autor:  bmw [ pt sie 28, 2009 12:33 pm ]
Tytuł: 

Jak go uruchomić żeby wrócić do domu ( 30 km )?
Usunąć przyczynę odpowietrzyć i jechać.Może popękały przewody paliwowe,lub padły zaworki w pompie paliwa.Możliwości wiele a przez klawiaturę słabo się naprawia.

Autor:  Xytras [ pt sie 28, 2009 12:37 pm ]
Tytuł: 

Generalnie z odpowietrzaniem diesla w beczce zawsze bywały większe lub mniejsze problemy, najlepiej pompować do skutku, przy czym duży filtr paliwa warto zalać ropką...

Autor:  Callahan [ pt sie 28, 2009 12:39 pm ]
Tytuł: 

Przewody paliwowe są nowe.

A do tych zaworków jak się dobrać? <br>Dodano po 46 sekundach.:<br> Xytras. Tak też było zrobione.

Autor:  Soso [ pt sie 28, 2009 12:51 pm ]
Tytuł: 

Witaj
Co do zaworków to masz linka do strony, było to omawiane:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ht=#334573

Mimo wszystko wydaje mi się że poszły Ci przewody, w tak szybkim tempie to chyba zaworki nie dałyby rady zapowietrzyć układu, tym bardziej jak jechałeś.

pozdrawiam

Soso

Autor:  filippo [ pt sie 28, 2009 1:57 pm ]
Tytuł: 

Jeśli zapowietrzenie powstało na skutek braku paliwa to najlepiej odkręcić lekko zaznaczoną na zdjęciu poniżej śrubkę (klucz 13) - pompować ręcznie trzymając klucz na śrubie - do momentu aż wszystkie powietrze zostanie z przewodów usunięte - zakręcić natychmiast po stwierdzeniu że już leci samo paliwo - odpalać. Jeśli odpali i pojedzie a staniesz, zgasisz i znów nie odpalisz to zaworek zwrotny do wymiany.

Obrazek

Gorzej jeśli przy okazji zaciągnęło z baku jakiś syfek który mógł przyblokować całość układu. Wtedy to czyszczenie i wymiana filtrów.

Autor:  Callahan [ pt sie 28, 2009 7:24 pm ]
Tytuł: 

Było prawie pół zbiornika, mimo to skorzystam z tej rady do odpowietrzania.

Filtr paliwa był wymieniany 3 dni temu.


To w takim razie przewody, bo w "biegu" mi się zapowietrzył.

A ile kosztują mniej więcej przewody do niego? <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Albo jeszcze inaczej.

Jeśli są to przewody rzeczywiście, to jak je naprawić na stacji benzynowej by wrócić do domu?


Bo trochę się pomyliłem. Te krótkie przewody, przy filtrze są rzeczywiście nowe, ale reszta jest jednak stara.

W takim razie, jak zrobić choćby prowizorkę by dojechać do domu i odstawić go na warsztat?

Autor:  Janfocus [ pt sie 28, 2009 7:41 pm ]
Tytuł: 

przewód paliwowy tani przezroczysty 2-2,5m podłącz do pompy a z drugiej strony do bańki 5l (dziura w korku z luzem aby powietrze dochodziło i przewód zatopiony w ropie) i na 30km starczy -i niech Ktoś tę bańkę trzyma że by się nie rozlało... [zlosnik] i uwaga na to aby ten przewód nie stykał się z gorącymi częściami silnika a oryginalny dopływ ropy trzeba zaślepić...

Autor:  stanski61 [ pt sie 28, 2009 7:47 pm ]
Tytuł: 

Awaryjnie można zamienić miejscami przewody zasilający i powrót.Zaznaczone na foto.

Obrazek

Autor:  Callahan [ pn sie 31, 2009 1:56 pm ]
Tytuł: 

Pompowałem jak głupi, założyłem nowe, zbrojone węże paliwowe, ściągnąłem awaryjnie filterek i na 2 razy dojechałem.


Ale muszę wymienić wąż paliwowy. I pytanie. Skąd go wziąść, w okolicy Jeleniej Góry? I ile będzie kosztować?

Autor:  Diablo991 [ pn sie 31, 2009 2:27 pm ]
Tytuł: 

zrób sobie bankę 5l paliwa pod maska wezyk do pompy zamiast głównego z baku i zobacz czy zassa powinno i dojedziesz do domu i walcz z problemem ja tak wracalem 120KM z baka 5l zaklejona tasma zamaist banki od spryskiwaczy :D dokąłdnie tak jak napisał Janfocus tylko ja umiesciłem ja w miejscu spryskiwaczy i mi starczyla na 55KM gdyz tak mi sie fajnie jechało ze o niej zapomniałem :D przydrutowałem ja tam ładnie i siedziała :

Autor:  Callahan [ pn sie 31, 2009 2:58 pm ]
Tytuł: 

Ale ja już dojechałem do domu.

Podstawiłem samochód do mechanika, ale on w sumie nie wie co z tym robić. W sensie, jakie części mam mu dać by wymienił ten wąż?

Autor:  stanski61 [ pn sie 31, 2009 3:20 pm ]
Tytuł: 

Skoro postawiłeś auto u "mechanika"to powinien znalez usterkę,nie określiłeś o jaki wąż Ci chodzi,wymieniłeś elastyczne więc został Ci metalowy ze zbiornika,ale jeżeli nie ma pod autem plam znaczy że jest szczelny,Ja obstawiałbym zapchane sitko na końcu przewodu zasilającego w zbiorniku,dlatego też we wcześniejszym poście pisałem o zamianie zasilania z powrotem.

Autor:  Callahan [ śr wrz 02, 2009 4:01 pm ]
Tytuł: 

A ile będzie mi potrzebne tego przewodu miedzianego?

Mam 3m, ale mi powiedziano że to grubo za mało i że potrzeba 5-6m.

Może ktoś wymieniał i będzie wiedział ile tego wyszło? <br>Dodano po 4 godzinach. 33 minutach.:<br> Okazało się że winny jest kawałek przewodu pomiędzy zbiornikiem a przewodem miedzianym.

Problem z nim jest, że on od strony baku jest gwintowany. Czy ma ktoś taki do sprzedania? Pilna sprawa.

Przy okazji szukałbym lewego, przedniego kierunku. Oraz mechanizmu doprowadzania powietrza do filtru powietrza. Chodzi mi o ten "wiatrołap" oraz przewód. Silnik 2,4D

Autor:  Janfocus [ śr wrz 02, 2009 4:04 pm ]
Tytuł: 

Callahan pisze:
Czy ma ktoś taki do sprzedania? Pilna sprawa.

nowy oryginał to ok 60-70zł, gwint jest stożkowy, więc musi być dokładnie taki... (wymieniałem go 2 tyg temu [zlosnik] )

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/