MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 20, 2009 12:12 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Zaobserwowałem wczoraj nie co dla mnie dziwne zjawisko. Mianowicie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach po wciśnięciu hamulca zwiększają się obroty silnika a co za tym idzie wzrasta ciśnienie oleju. Pytanie - jaki związek ma układ hamulcowy z pracą silnika ?

Pozdrawiam - ciekawski seef ;)

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 12:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Oba te układy łączy podciśnienie. Serwo. <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Myślę, że właśnie w podciśnieniu należy szukać przyczyny. Gdzieś jest nadmierny ubytek.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 1:12 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Czy to może mieć jakieś poważniejsze konsekwencje w przyszłości ?

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 1:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Stracisz wspomaganie hamulców, prawdopodobnie serwo pada.Czyli nic poważnego....

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 1:51 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Ups.. ciekawe ile jeszcze pociągnie ;) Czy serwa były takie same we wszystkich W123 czy są różne dla benzyny i diesla ? A może pojemność silnika też ma znaczenie ?

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 2:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
seef pisze:
Ups.. ciekawe ile jeszcze pociągnie ;) Czy serwa były takie same we wszystkich W123 czy są różne dla benzyny i diesla ? A może pojemność silnika też ma znaczenie ?


chłopie jak Ci padnie wspomaganie hamulców to wciszniesz hamulec i sie tylko przyzegnasz, a podcisnienei ąltwo sprawdzic patzrac na weżyki idące od silnika do serwa taki gruby zulty i z niego odchodza mniejsze c,zamek reflektory.

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 2:10 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
No i co powinienem zobaczyć patrząc na ten żółty przewód ?

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 3:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
od niego wychodzi jedna zlaczka i idzie do róznych zeczy! i na tych złaczach wlaczyc silnik i szukać czy gdzies nie syczy albo den duzy zulty jest juz nieszcze;ne jak było u mnie w dawcy tylko ze mi sie ASB rozszczelniło

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 4:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
seef pisze:
Witam!

Zaobserwowałem wczoraj nie co dla mnie dziwne zjawisko. Mianowicie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach po wciśnięciu hamulca zwiększają się obroty silnika a co za tym idzie wzrasta ciśnienie oleju. Pytanie - jaki związek ma układ hamulcowy z pracą silnika ?


Panowie, ja mam zupełnie odwrotny problem, po wcisnieciu hamulca przy automatycznej skrzyni beigów, silnikiem zaczyna lekko trzęść (nie wiem, czy to nie wtryski przypadkiem nie leją), ciśnienienie oleju zaś spada. ASB sprawna cisnienie 3ma.

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 4:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Żółty wężyk oraz odchodzące od niego inne wężyki wydają się ok. Nic nie syczy ale serwo złapało miejscami rdzę więc nie wykluczone że gdzieś obudowa się rozszczelniła . Tak przy okazji jak dumałem nad tym podciśnieniem przypomniało mi się że jakiś czas temu zauważyłem że klapka od baku przestała się zamykać co może świadczyć o problemie z podciśnieniem centralnego zamka ale nie wiem czy te sprawy są ze sobą powiązane bo centralny już od dawna mi szwankował.

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 4:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
seef pisze:
Tak przy okazji jak dumałem nad tym podciśnieniem przypomniało mi się że jakiś czas temu zauważyłem że klapka od baku przestała się zamykać co może świadczyć o problemie z podciśnieniem centralnego zamka ale nie wiem czy te sprawy są ze sobą powiązane bo centralny już od dawna mi szwankował.

powiązane

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 8:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Jak chcesz się przekonać jak są powiązane, to ściągnij wężyk jakikolwiek od centralnego, przy pracującym silniku.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 21, 2009 3:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
buckswizz pisze:
seef napisał:
Witam!

Zaobserwowałem wczoraj nie co dla mnie dziwne zjawisko. Mianowicie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach po wciśnięciu hamulca zwiększają się obroty silnika a co za tym idzie wzrasta ciśnienie oleju. Pytanie - jaki związek ma układ hamulcowy z pracą silnika ?


Panowie, ja mam zupełnie odwrotny problem, po wcisnieciu hamulca przy automatycznej skrzyni beigów, silnikiem zaczyna lekko trzęść (nie wiem, czy to nie wtryski przypadkiem nie leją), ciśnienienie oleju zaś spada. ASB sprawna cisnienie 3ma.


Witam, czy wie ktoś z Waś lub podejrzewa co moze mu dolegać? Zaznaczę ze na rozgrznem ciśnienie oleju 3ma 2,5 natomiast prze wciśninięciu pedału hamulca spada nawet na 1,5- niepokojące to chyba ??

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 21, 2009 4:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
cyt : "Panowie, ja mam zupełnie odwrotny problem, po wcisnieciu hamulca przy automatycznej skrzyni beigów, silnikiem zaczyna lekko trzęść (nie wiem, czy to nie wtryski przypadkiem nie leją), ciśnienienie oleju zaś spada. ASB sprawna cisnienie 3ma.[/quote]

Witam, czy wie ktoś z Waś lub podejrzewa co moze mu dolegać? Zaznaczę ze na rozgrznem ciśnienie oleju 3ma 2,5 natomiast prze wciśninięciu pedału hamulca spada nawet na 1,5- niepokojące to chyba ??[/quote]"


Może przy włączeniu hamulca i zapaleniu się tylnych świateł stopu robi się jakieś spięcie i następuje znaczny pobór prądu co z kolei powoduje spadek obrotów silnika - ale to tylko hipoteza

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 21, 2009 4:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
ok, załóżmy ,że tak jest, ale spadek napiecia nie miałby takiego wpływu na pracę silnika i wskażnik cisnienia oleju- czy się mylę ?- szczerze powiedziawszy też podejrzewam pompe hamulcową :roll:

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 4:32 pm przez buckswizz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl