MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Montaż głowicy silnika M115 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43368 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kit [ ndz sie 30, 2009 8:21 am ] |
Tytuł: | Montaż głowicy silnika M115 |
Witam! Mam mały problem z przykręceniem głowicy. Silnik: M115 954, głowica delikatnie splanowana, nowa uszczelka głowicy, nowe śruby mocujące głowicę (z ASO), gwinty oczyszczone i nasmarowane (śrub i w bloku). Sposób dokręcania zgodny z zaleceniami producenta: ![]() Pierwszy i drugi etap dokręcania przebiegł normalnie. W trzecim etapie niektóre śruby zaczynają się "kręcić" przy momencie około 90Nm (nie stawiają coraz większego oporu podczas dokręcania). Jedną z nich zacząłem dokręcać co spowodowało (jak wcześniej przypuszczałem) jej urwanie. Ma ktoś pomysł o co chodzi? Jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzone gwinty w bloku silnika (wymyśliłem sobie teorię , że może łeb śruby nie jest dociągany do głowicy przez co cały opór nie rozkłada się na gwint i łeb śruby a tylko na gwint) no ale żeby nowa nie wyciągnięta śruba nie wytrzymała 90, 100 Nm to trochę dziwne... |
Autor: | stanski61 [ ndz sie 30, 2009 9:28 am ] |
Tytuł: | |
A czy na nowych śrubach były podkładki,może zapomniałeś założyć. |
Autor: | Janfocus [ ndz sie 30, 2009 9:46 am ] |
Tytuł: | |
kit pisze: Jedną z nich zacząłem dokręcać co spowodowało (jak wcześniej przypuszczałem) jej urwanie.
ale śruba się urwała, czy tylko gwint na niej poleciał? |
Autor: | kit [ ndz sie 30, 2009 10:23 am ] |
Tytuł: | |
stanski61 pisze: A czy na nowych śrubach były podkładki,może zapomniałeś założyć. Podkładki oczywiście dałem oryginalne. Janfocus pisze: ale śruba się urwała, czy tylko gwint na niej poleciał?
Urwała się śruba. |
Autor: | stanski61 [ ndz sie 30, 2009 10:44 am ] |
Tytuł: | |
Wydmuchałeś otwory po śruby,urwała się M10 czy M12? |
Autor: | Janfocus [ ndz sie 30, 2009 11:49 am ] |
Tytuł: | |
kit pisze: Urwała się śruba.
nawet gdyby śruba z nakrętką się zacierała, to słabo widzę aby przy takim momencie ukręcić śrubę, a jeśli pękła to ewidentnie do reklamacji... |
Autor: | kit [ pn sie 31, 2009 8:34 am ] |
Tytuł: | |
stanski61 pisze: Wydmuchałeś otwory po śruby,urwała się M10 czy M12? kit pisze: gwinty oczyszczone i nasmarowane (śrub i w bloku). Urwana M12. Janfocus pisze: nawet gdyby śruba z nakrętką się zacierała, to słabo widzę aby przy takim momencie ukręcić śrubę, a jeśli pękła to ewidentnie do reklamacji...
Też mi sie wydaje, że z tymi śrubami coś nie teges.. Ciekawe jakie mam szanse z reklamacją. EDIT: Doszedłem, że przyczyną urywających się śrub był niesprawny klucz dynamometryczny. Podjechałem do najbliższego warsztatu i porównałem swój z warsztatowym. Okazało się, ze warsztatowy 'pykał' przy 110Nm a mój ciągnął dalej... Klucz nie tani, miał może z 6-7 lat, oszczędzany, używany bardzo sporadycznie i właściwie przechowywany... Zamówiłem nowe śruby o klasie wytrzymałości 12.9 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |