MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M102 pompa oleju czy sa zamienne? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43462 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | hruścik [ czw wrz 03, 2009 2:59 pm ] |
Tytuł: | M102 pompa oleju czy sa zamienne? |
Mam pytanie odnośnie dekla z pompą olejowa w silniku M102,czy pompę od silnika M102 pochodzącą ze 190 mogę przełożyć do beczkowego M102? Jedyną różnicą którą udało mi się zauważyć jest sposób napędu pompy tj.jedna napędzana jest z wału za pomocą wymiennej tulei z dwoma fazami zaś druga za pomocą takiej tulei z dwoma rowkami?. Silnik praktycznie cały przejrzałem pod kontem stanu panewek,głowica po remoncie a ta cholera po rozgrzaniu na drive trzyma mi 1 atm i nie za specjalnie po dodaniu gazu chce trzymać się na 3? Dodam że wał drożny olej i filtr nowy,zawór w pompie sprawny. Czyżby pompa dała ciała? z góry dziękuję za rady. |
Autor: | McCoy [ czw wrz 03, 2009 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
A w jakim stanie masz o-ring na magistrali olejowej, ten na króćcu dekla rorzadu? U mnie był kwadratowy i po zmianie ciśnienie poszło w góre. Widać wcześniej część urobku pompy spływała tamtędy do miski. Poza tym bardzo wyraźną poprawę odczułem po opuszczeniu panewek wałka rozrządu.Przed rozebraniem silnika, na oleju 15W40 ciśnienie przy 900 obrotach oscylowało w granicach 1,9 - 2,1. Po Naprawach i wymianach przy 900 obrotach, na oleju 10W40 ciśnienie jest na poziomie 2,6 / 2,4 po dłuższej jezdzie. |
Autor: | olgierdo [ czw wrz 03, 2009 4:05 pm ] |
Tytuł: | |
mozesz napisac dokladniej o jaki oring chodzi ? |
Autor: | McCoy [ czw wrz 03, 2009 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
![]() Część nr 56 na rysunku, numer części wg EPC A0069974048 |
Autor: | hruścik [ czw wrz 03, 2009 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
Pompy są zamienne--nowa już w aucie a ciśnienie i tak takie same. W sobotę zabieram się za głowicę a zwłaszcza wałek rozrządu -może ma za duży luz i tamtędy spiernicza ciśnienie. |
Autor: | NIEBIESKI [ sob wrz 05, 2009 12:02 am ] |
Tytuł: | |
McCoy pisze: poprawę odczułem po opuszczeniu panewek wałka rozrządu
Możesz krótko opisać na czym to polega i czy można to zrobić w warunkach "domowych"? Musze przeregulować zawory, wiec i tak będę zaglądał do głowicy. Dzięki z góry |
Autor: | McCoy [ sob wrz 05, 2009 11:07 am ] |
Tytuł: | |
NIEBIESKI pisze: Możesz krótko opisać na czym to polega i czy można to zrobić w warunkach "domowych"?
Stanowczo odradzam stosowanie tej bestialskiej metody. Polega ona na szlifowaniu górnej części półpanewki wałka tak aby zmienić jej wysokość. U mnie był makabryczny luz na 4 czopie ( zdaje sie,ze 0,2mm ![]() ![]() |
Autor: | hruścik [ sob wrz 05, 2009 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
Wałek wymieniony oraz górne półpanewki i po rozgrzaniu ciśnienie na drive prawie 2atm. Fakt że dopasowanie wałka do panewek zajęło mi kilka godzin ale efekt przerósł moje oczekiwanie. |
Autor: | McCoy [ sob wrz 05, 2009 6:53 pm ] |
Tytuł: | |
hruścik pisze: Wałek wymieniony
Kupiłeś nowy wałek? Ile taka frajda? |
Autor: | hruścik [ sob wrz 05, 2009 9:00 pm ] |
Tytuł: | |
Wałek nie był nowy .Zmierzyłem mikrometrem średnice-miał nieznaczne różnice-dopasowałem górę i jest ok. Stary wałek jakoś tak na środkowym podparciu się kołysał. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |