MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M102 pompa oleju czy sa zamienne?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43462
Strona 1 z 1

Autor:  hruścik [ czw wrz 03, 2009 2:59 pm ]
Tytuł:  M102 pompa oleju czy sa zamienne?

Mam pytanie odnośnie dekla z pompą olejowa w silniku M102,czy pompę od silnika M102 pochodzącą ze 190 mogę przełożyć do beczkowego M102?
Jedyną różnicą którą udało mi się zauważyć jest sposób napędu pompy tj.jedna napędzana jest z wału za pomocą wymiennej tulei z dwoma fazami zaś druga za pomocą takiej tulei z dwoma rowkami?.
Silnik praktycznie cały przejrzałem pod kontem stanu panewek,głowica po remoncie a ta cholera po rozgrzaniu na drive trzyma mi 1 atm i nie za specjalnie po dodaniu gazu chce trzymać się na 3?
Dodam że wał drożny olej i filtr nowy,zawór w pompie sprawny.
Czyżby pompa dała ciała?
z góry dziękuję za rady.

Autor:  McCoy [ czw wrz 03, 2009 3:55 pm ]
Tytuł: 

A w jakim stanie masz o-ring na magistrali olejowej, ten na króćcu dekla rorzadu?

U mnie był kwadratowy i po zmianie ciśnienie poszło w góre. Widać wcześniej część urobku pompy spływała tamtędy do miski. Poza tym bardzo wyraźną poprawę odczułem po opuszczeniu panewek wałka rozrządu.Przed rozebraniem silnika, na oleju 15W40 ciśnienie przy 900 obrotach oscylowało w granicach 1,9 - 2,1. Po Naprawach i wymianach przy 900 obrotach, na oleju 10W40 ciśnienie jest na poziomie 2,6 / 2,4 po dłuższej jezdzie.

Autor:  olgierdo [ czw wrz 03, 2009 4:05 pm ]
Tytuł: 

mozesz napisac dokladniej o jaki oring chodzi ?

Autor:  McCoy [ czw wrz 03, 2009 4:27 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

Część nr 56 na rysunku, numer części wg EPC A0069974048

Autor:  hruścik [ czw wrz 03, 2009 10:37 pm ]
Tytuł: 

Pompy są zamienne--nowa już w aucie a ciśnienie i tak takie same.
W sobotę zabieram się za głowicę a zwłaszcza wałek rozrządu -może ma za duży luz i tamtędy spiernicza ciśnienie.

Autor:  NIEBIESKI [ sob wrz 05, 2009 12:02 am ]
Tytuł: 

McCoy pisze:
poprawę odczułem po opuszczeniu panewek wałka rozrządu

Możesz krótko opisać na czym to polega i czy można to zrobić w warunkach "domowych"? Musze przeregulować zawory, wiec i tak będę zaglądał do głowicy.
Dzięki z góry

Autor:  McCoy [ sob wrz 05, 2009 11:07 am ]
Tytuł: 

NIEBIESKI pisze:
Możesz krótko opisać na czym to polega i czy można to zrobić w warunkach "domowych"?


Stanowczo odradzam stosowanie tej bestialskiej metody. Polega ona na szlifowaniu górnej części półpanewki wałka tak aby zmienić jej wysokość. U mnie był makabryczny luz na 4 czopie ( zdaje sie,ze 0,2mm [zlosnik] ) i daletgo ZLECIŁEM ten zabieg. Chyba,ze liczysz się z koniecznością wymiany wałka za jakiś czas - to śmiało :)

Autor:  hruścik [ sob wrz 05, 2009 3:53 pm ]
Tytuł: 

Wałek wymieniony oraz górne półpanewki i po rozgrzaniu ciśnienie na drive prawie 2atm.
Fakt że dopasowanie wałka do panewek zajęło mi kilka godzin ale efekt przerósł moje oczekiwanie.

Autor:  McCoy [ sob wrz 05, 2009 6:53 pm ]
Tytuł: 

hruścik pisze:
Wałek wymieniony


Kupiłeś nowy wałek? Ile taka frajda?

Autor:  hruścik [ sob wrz 05, 2009 9:00 pm ]
Tytuł: 

Wałek nie był nowy .Zmierzyłem mikrometrem średnice-miał nieznaczne różnice-dopasowałem górę i jest ok.
Stary wałek jakoś tak na środkowym podparciu się kołysał.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/