| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Przyspieszenie :) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=435 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | Kowal [ wt mar 19, 2002 10:14 am ] |
| Tytuł: | |
Jeżeli posiada ktoś MB123 z silnikiem M102 i manualną 4 biegową skzynią to jeżeli nie sprawi to problemu proszę o sprawdzenie przyspieszenia na drugim biegu od 30 do 80 km/h. To jest mniej więcej cały zakres obrotów a przekłamanie przy kilku próbach najmniejsze. Nadwozie odgrywa tu mniejszą rolę ponieważ wyniki jakie wyjdą można porównać z masą pojazdu. Aha keszcze jedno dodajcie proszę ile osób było w samochodzie w czasie pomiaru i czy jechaliście na gazie czy na bęzynie.
|
|
| Autor: | Kowal [ śr mar 20, 2002 10:36 pm ] |
| Tytuł: | |
Nie no panowie wiem, ze klubowicze to w wiekszości (W114/115) ale żeby żadnego odzewu na posta ??? Chociaż zaraz się pewnie dowiem, że mam jakiegoś białego kruka motoryzacji bo nikt takiego czegoś nie ma
|
|
| Autor: | Wencell [ czw mar 21, 2002 12:20 pm ] |
| Tytuł: | |
Moge przy okazji sprawdzić |
|
| Autor: | Kowal [ czw mar 21, 2002 9:33 pm ] |
| Tytuł: | |
Byłoby super, bo męczy mnie brak jakiegokolwiek porównania. Jak będe miał trochę kasy to pojadę na hamownie |
|
| Autor: | airkomin [ czw mar 21, 2002 10:01 pm ] |
| Tytuł: | |
A gdzie jest taka hamownia i ile to kosztuje? |
|
| Autor: | Kasumi [ czw mar 21, 2002 11:42 pm ] |
| Tytuł: | |
Na pewno pod warszawką u Chojnackiego, nie wiem czy się w tym orientujesz, to jeden z wiodących tunerów w Polsce, robią różne dziwne rzeczy z silnikami i maja też hamownię, kosztuje to kilka stówek, ale ponoć po takiej wizycie wiesz wszysko o swoim ulubieńcu...jaka moc,na jakich obrotach ma najwięcej mocy-dostajesz wykres krzywej mocy(w ten sposób wiesz kiedy nie ma sensu wciskać do dechy,bo bez sensu zajeżdżasz silnik itd)Nie znam się aż tak, jak z to z dieslami i na czym to polega,ale ponoć można też po takim badaniu zyskać kilka koników bo jakoś Ci zestrajają silnik podczas tych badań,zresztą zajrzyj na jego stronkę :http://chojnacki.tuning.pl/ jest tam podroździał oddzielny o hamowni i efektach, tam sie wiele dowiesz |
|
| Autor: | Kowal [ pt mar 22, 2002 11:05 am ] |
| Tytuł: | |
Właśnie do Chojnackiego będe się wybierał bo mam z 8 km do niego jak coś będe wiedział to dam znać. |
|
| Autor: | Kowal [ pt mar 22, 2002 11:13 am ] |
| Tytuł: | |
Ale pomiar na hamowni przy samochodzie o silniku ponad 1600 wynosi 305pln
|
|
| Autor: | Tian [ wt mar 26, 2002 12:47 pm ] |
| Tytuł: | |
Powyrywaj Chojnackiemu rolki na hamowni, niech wie co to Merc, a jak się nie uda to chociaż postaw zasłonę dymną .
|
|
| Autor: | Kowal [ wt mar 26, 2002 1:48 pm ] |
| Tytuł: | |
Test drogowy mam już za sobą!!! Panowie MB W123 230E M102 faktycznie jedzie katalogowe 180Km/h a po przeróbkach 200Km/h i zamyka obrotomierz !!!! Niestety ze zrywaniem rolek czekam ponieważ kumpel konstruuje mi nowy tłumik który to będzie posiadał zmienną/przestwną komorę rozpręrzną Jak skończy to walę do Chojnackiego roznieść hamownie. Oczywiście wydruk zeskanuje i podeśle
|
|
| Autor: | Kowal [ wt mar 26, 2002 8:00 pm ] |
| Tytuł: | |
Puściłem Wam drodzy forumowicze lekką podpuchę (za którą przepraszam) Dlaczego...? Jeżeli weźmiemy do ręki kalkulator i obliczymy (z danych zamieszczonych w instrukcji do mercedesa W123) przełożenia skrzyni biegów, tylnego mostu, kół i prędkości obrotowej. Z obliczeń wynika, że tak jak podali niemcy 180Km/h to prędkość maksymalna. Oczywiście licznik może pokazać więcej (jeżeli np. wliczymy błąd licznika lub inne niż seryjne koła (opony)) To wszystko dla 4biegowej skrzyni. I niestety nawet jeżeli silnik będzie miał 200,300, czy nawet 400KM to przełożeń nie przeskoczymy Jeszcze raz przepraszam wszystkich którzy moimi dygresjami poczuli się urażeni. Czekam na jakieś opinie bo może się myle ale to jest właśnie miejsce gdzie ktoś może mnie porawi a się czegoś naucze Pozdrawiam wszystkich.
|
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|