MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 09, 2009 8:44 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Czołem.
Podejrzewam, że w taksówce jest dyfer o innym przełożeniu.
Powyzej 80km/h silnik ma za wysokie obroty.
Samochód ma super przyspieszenie, ale max wyciągnałem nim 130 km/h.
Nie muszę dodawać, iż obroty były na maxa.
Wlazłem do kanału ale nie mogłem odczytać nigdzie przełożenia.
Pamietam, że gdzieś było wybite, ale gdzie?


Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 10:33 am przez Waciak, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 9:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jak dobrze pamiętam, to z tyłu dyfra(patrząc od dupy strony samochodu :)) obok dekla można powiedzieć w prawym dolnym rogu, wybity na obudowie główki. Często niewidoczny, póki nie wyczyścisz druciakiem :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 10:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Xytras pisze:
Jak dobrze pamiętam, to z tyłu dyfra(patrząc od dupy strony samochodu ) obok dekla można powiedzieć w prawym dolnym rogu, wybity na obudowie główki. Często niewidoczny, póki nie wyczyścisz druciakiem

w 126 mam w tym samym miejscu...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 10:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No i w 124/201 też tam jest z tego co pamiętam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 10:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Kurde dyfer jest suchy, czysty a numeru nie widać [szalone]
Co to już dyfry szczepią w polsce? [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 10:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A szczotą drapałeś? [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 10:34 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Drapałem. Są wypukłe numery po obu stronach, tam gdzie dyfer łączy się z wałem....ale nieczytelne.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 10:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A to musi być koło tego dekla z mocowaniem poduszki, jak tam nie ma to lipa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 7:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Numer znalazłem wybity na dole po lewej stronie.
I co najgorsze to 3.46 czyli właściwy od 300D.
Czyli została raczej skrzynia biegów.
Efekt jest taki jakby nie wchodziła czwórka i piłowanie obrotów na trójce.
Ale: przy ruszaniu jest przez 2-3 sek. jedynka, następnie wszystkie biegi wchodzą prawidłowo.
???


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 7:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Efekt jest taki jakby nie wchodziła czwórka i piłowanie obrotów na trójce.

zredukuj ręcznie i zobacz czy obroty drgną, jeśli nie to masz pewność że 4ka nie wchodzi...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 6:22 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Wchodzą wszystkie 4 biegi, kickdown działa, redukcja z D na S działa, redukuje do trójki....
Ślizga się na czwartym biegu czy jak?
Hamulce nie trzymają.
Efekt jest taki jakby do 300D zarzucić dyfer od benzyny.
Jaki jest numer tej skrzyni:722....


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 10:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Waciak pisze:
Numer znalazłem wybity na dole po lewej stronie.
I co najgorsze to 3.46 czyli właściwy od 300D.
Czyli została raczej skrzynia biegów.
Efekt jest taki jakby nie wchodziła czwórka i piłowanie obrotów na trójce.
Ale: przy ruszaniu jest przez 2-3 sek. jedynka, następnie wszystkie biegi wchodzą prawidłowo.
???

Znaczy mówisz o kick'u? No bo tradycyjnie skrzynia rusza z dwa...

EDIT

Oj spóźniłem :)

Możliwe że skrzynka ślizga, albo np. dyfer ma wnętrze z innego, ponoć też takie cuda odstawiali. Ja sam czasem się zastanawiam czy dyfer który 3.69 który dałem zamiast 3.92 nie jest kombinowany bo wielkiej zmiany nie odczułem :)
Sprawdziłeś prędkości np. z nawigacją ?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 10:28 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Kurde, mam te same pomysły co Ty.
Też mi chodziło po głowie czy bebechy nie są od innego dyfra.
Z nawigacją sprawdzę jak będę wracał do domu.
Skrzynia rusza z dwójki: on rusza z jedynki, trwa to 2-3 sekundy, następnie 2 (przeciąga bardzo) puszczam gaz wskakuje 3 (przeciąga ale trochę) i wskakuje 4 ( gdzieś przy 60-70km/h). Powyżej 80-90 km/h obroty (na słuch) w granicach 70%.
Przy 120-130 km/h max obroty.
Jakby ruszał z 2 to mam 5-cio biegowy automat, bo liczyłem zmiany. [zlosnik]

Ponawiam pytanie: jaki powinien być prawidłowy nr początkowy dla skrzyni od 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 12:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Waciak pisze:
Ponawiam pytanie: jaki powinien być prawidłowy nr początkowy dla skrzyni od 300D


Mówisz i masz:
722.118 i 722.405

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 1:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
OK dzięki.
I nastepne pytanie:

722.118 skrzynia do silnika 80KM 4 śruby w misce.
722.405 skrzynia do silnika 88KM 6 śrub w misce.

Czy te skrzynie są współwymienne?
Czy wałki są takie same?

Cem jak masz takie dane, to podaj mi numer skrzyni do 240D (65-72KM) ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl