MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300D Aut. dyfer-skrzynia? problemy z osiagami.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43557
Strona 1 z 2

Autor:  Waciak [ śr wrz 09, 2009 8:44 am ]
Tytuł:  300D Aut. dyfer-skrzynia? problemy z osiagami.

Czołem.
Podejrzewam, że w taksówce jest dyfer o innym przełożeniu.
Powyzej 80km/h silnik ma za wysokie obroty.
Samochód ma super przyspieszenie, ale max wyciągnałem nim 130 km/h.
Nie muszę dodawać, iż obroty były na maxa.
Wlazłem do kanału ale nie mogłem odczytać nigdzie przełożenia.
Pamietam, że gdzieś było wybite, ale gdzie?

Autor:  Xytras [ śr wrz 09, 2009 9:56 am ]
Tytuł: 

Jak dobrze pamiętam, to z tyłu dyfra(patrząc od dupy strony samochodu :)) obok dekla można powiedzieć w prawym dolnym rogu, wybity na obudowie główki. Często niewidoczny, póki nie wyczyścisz druciakiem :)

Autor:  Janfocus [ śr wrz 09, 2009 10:14 am ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
Jak dobrze pamiętam, to z tyłu dyfra(patrząc od dupy strony samochodu ) obok dekla można powiedzieć w prawym dolnym rogu, wybity na obudowie główki. Często niewidoczny, póki nie wyczyścisz druciakiem

w 126 mam w tym samym miejscu...

Autor:  Xytras [ śr wrz 09, 2009 10:24 am ]
Tytuł: 

No i w 124/201 też tam jest z tego co pamiętam :)

Autor:  Waciak [ śr wrz 09, 2009 10:27 am ]
Tytuł: 

Kurde dyfer jest suchy, czysty a numeru nie widać [szalone]
Co to już dyfry szczepią w polsce? [zlosnik]

Autor:  Xytras [ śr wrz 09, 2009 10:29 am ]
Tytuł: 

A szczotą drapałeś? [zlosnik]

Autor:  Waciak [ śr wrz 09, 2009 10:34 am ]
Tytuł: 

Drapałem. Są wypukłe numery po obu stronach, tam gdzie dyfer łączy się z wałem....ale nieczytelne.

Autor:  Xytras [ śr wrz 09, 2009 10:42 am ]
Tytuł: 

A to musi być koło tego dekla z mocowaniem poduszki, jak tam nie ma to lipa ;)

Autor:  Waciak [ śr wrz 09, 2009 7:09 pm ]
Tytuł: 

Numer znalazłem wybity na dole po lewej stronie.
I co najgorsze to 3.46 czyli właściwy od 300D.
Czyli została raczej skrzynia biegów.
Efekt jest taki jakby nie wchodziła czwórka i piłowanie obrotów na trójce.
Ale: przy ruszaniu jest przez 2-3 sek. jedynka, następnie wszystkie biegi wchodzą prawidłowo.
???

Autor:  Janfocus [ śr wrz 09, 2009 7:27 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Efekt jest taki jakby nie wchodziła czwórka i piłowanie obrotów na trójce.

zredukuj ręcznie i zobacz czy obroty drgną, jeśli nie to masz pewność że 4ka nie wchodzi...

Autor:  Waciak [ czw wrz 10, 2009 6:22 am ]
Tytuł: 

Wchodzą wszystkie 4 biegi, kickdown działa, redukcja z D na S działa, redukuje do trójki....
Ślizga się na czwartym biegu czy jak?
Hamulce nie trzymają.
Efekt jest taki jakby do 300D zarzucić dyfer od benzyny.
Jaki jest numer tej skrzyni:722....

Autor:  Xytras [ czw wrz 10, 2009 10:13 am ]
Tytuł: 

Waciak pisze:
Numer znalazłem wybity na dole po lewej stronie.
I co najgorsze to 3.46 czyli właściwy od 300D.
Czyli została raczej skrzynia biegów.
Efekt jest taki jakby nie wchodziła czwórka i piłowanie obrotów na trójce.
Ale: przy ruszaniu jest przez 2-3 sek. jedynka, następnie wszystkie biegi wchodzą prawidłowo.
???

Znaczy mówisz o kick'u? No bo tradycyjnie skrzynia rusza z dwa...

EDIT

Oj spóźniłem :)

Możliwe że skrzynka ślizga, albo np. dyfer ma wnętrze z innego, ponoć też takie cuda odstawiali. Ja sam czasem się zastanawiam czy dyfer który 3.69 który dałem zamiast 3.92 nie jest kombinowany bo wielkiej zmiany nie odczułem :)
Sprawdziłeś prędkości np. z nawigacją ?

Autor:  Waciak [ czw wrz 10, 2009 10:28 am ]
Tytuł: 

Kurde, mam te same pomysły co Ty.
Też mi chodziło po głowie czy bebechy nie są od innego dyfra.
Z nawigacją sprawdzę jak będę wracał do domu.
Skrzynia rusza z dwójki: on rusza z jedynki, trwa to 2-3 sekundy, następnie 2 (przeciąga bardzo) puszczam gaz wskakuje 3 (przeciąga ale trochę) i wskakuje 4 ( gdzieś przy 60-70km/h). Powyżej 80-90 km/h obroty (na słuch) w granicach 70%.
Przy 120-130 km/h max obroty.
Jakby ruszał z 2 to mam 5-cio biegowy automat, bo liczyłem zmiany. [zlosnik]

Ponawiam pytanie: jaki powinien być prawidłowy nr początkowy dla skrzyni od 300D

Autor:  Cem [ czw wrz 10, 2009 12:43 pm ]
Tytuł: 

Waciak pisze:
Ponawiam pytanie: jaki powinien być prawidłowy nr początkowy dla skrzyni od 300D


Mówisz i masz:
722.118 i 722.405

Autor:  Waciak [ czw wrz 10, 2009 1:49 pm ]
Tytuł: 

OK dzięki.
I nastepne pytanie:

722.118 skrzynia do silnika 80KM 4 śruby w misce.
722.405 skrzynia do silnika 88KM 6 śrub w misce.

Czy te skrzynie są współwymienne?
Czy wałki są takie same?

Cem jak masz takie dane, to podaj mi numer skrzyni do 240D (65-72KM) ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/