MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300D Aut. dyfer-skrzynia? problemy z osiagami. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43557 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Waciak [ śr wrz 09, 2009 8:44 am ] |
Tytuł: | 300D Aut. dyfer-skrzynia? problemy z osiagami. |
Czołem. Podejrzewam, że w taksówce jest dyfer o innym przełożeniu. Powyzej 80km/h silnik ma za wysokie obroty. Samochód ma super przyspieszenie, ale max wyciągnałem nim 130 km/h. Nie muszę dodawać, iż obroty były na maxa. Wlazłem do kanału ale nie mogłem odczytać nigdzie przełożenia. Pamietam, że gdzieś było wybite, ale gdzie? |
Autor: | Xytras [ śr wrz 09, 2009 9:56 am ] |
Tytuł: | |
Jak dobrze pamiętam, to z tyłu dyfra(patrząc od dupy strony samochodu ![]() ![]() |
Autor: | Janfocus [ śr wrz 09, 2009 10:14 am ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: Jak dobrze pamiętam, to z tyłu dyfra(patrząc od dupy strony samochodu ) obok dekla można powiedzieć w prawym dolnym rogu, wybity na obudowie główki. Często niewidoczny, póki nie wyczyścisz druciakiem
w 126 mam w tym samym miejscu... |
Autor: | Xytras [ śr wrz 09, 2009 10:24 am ] |
Tytuł: | |
No i w 124/201 też tam jest z tego co pamiętam ![]() |
Autor: | Waciak [ śr wrz 09, 2009 10:27 am ] |
Tytuł: | |
Kurde dyfer jest suchy, czysty a numeru nie widać ![]() Co to już dyfry szczepią w polsce? ![]() |
Autor: | Xytras [ śr wrz 09, 2009 10:29 am ] |
Tytuł: | |
A szczotą drapałeś? ![]() |
Autor: | Waciak [ śr wrz 09, 2009 10:34 am ] |
Tytuł: | |
Drapałem. Są wypukłe numery po obu stronach, tam gdzie dyfer łączy się z wałem....ale nieczytelne. |
Autor: | Xytras [ śr wrz 09, 2009 10:42 am ] |
Tytuł: | |
A to musi być koło tego dekla z mocowaniem poduszki, jak tam nie ma to lipa ![]() |
Autor: | Waciak [ śr wrz 09, 2009 7:09 pm ] |
Tytuł: | |
Numer znalazłem wybity na dole po lewej stronie. I co najgorsze to 3.46 czyli właściwy od 300D. Czyli została raczej skrzynia biegów. Efekt jest taki jakby nie wchodziła czwórka i piłowanie obrotów na trójce. Ale: przy ruszaniu jest przez 2-3 sek. jedynka, następnie wszystkie biegi wchodzą prawidłowo. ??? |
Autor: | Janfocus [ śr wrz 09, 2009 7:27 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Efekt jest taki jakby nie wchodziła czwórka i piłowanie obrotów na trójce.
zredukuj ręcznie i zobacz czy obroty drgną, jeśli nie to masz pewność że 4ka nie wchodzi... |
Autor: | Waciak [ czw wrz 10, 2009 6:22 am ] |
Tytuł: | |
Wchodzą wszystkie 4 biegi, kickdown działa, redukcja z D na S działa, redukuje do trójki.... Ślizga się na czwartym biegu czy jak? Hamulce nie trzymają. Efekt jest taki jakby do 300D zarzucić dyfer od benzyny. Jaki jest numer tej skrzyni:722.... |
Autor: | Xytras [ czw wrz 10, 2009 10:13 am ] |
Tytuł: | |
Waciak pisze: Numer znalazłem wybity na dole po lewej stronie.
I co najgorsze to 3.46 czyli właściwy od 300D. Czyli została raczej skrzynia biegów. Efekt jest taki jakby nie wchodziła czwórka i piłowanie obrotów na trójce. Ale: przy ruszaniu jest przez 2-3 sek. jedynka, następnie wszystkie biegi wchodzą prawidłowo. ??? Znaczy mówisz o kick'u? No bo tradycyjnie skrzynia rusza z dwa... EDIT Oj spóźniłem ![]() Możliwe że skrzynka ślizga, albo np. dyfer ma wnętrze z innego, ponoć też takie cuda odstawiali. Ja sam czasem się zastanawiam czy dyfer który 3.69 który dałem zamiast 3.92 nie jest kombinowany bo wielkiej zmiany nie odczułem ![]() Sprawdziłeś prędkości np. z nawigacją ? |
Autor: | Waciak [ czw wrz 10, 2009 10:28 am ] |
Tytuł: | |
Kurde, mam te same pomysły co Ty. Też mi chodziło po głowie czy bebechy nie są od innego dyfra. Z nawigacją sprawdzę jak będę wracał do domu. Skrzynia rusza z dwójki: on rusza z jedynki, trwa to 2-3 sekundy, następnie 2 (przeciąga bardzo) puszczam gaz wskakuje 3 (przeciąga ale trochę) i wskakuje 4 ( gdzieś przy 60-70km/h). Powyżej 80-90 km/h obroty (na słuch) w granicach 70%. Przy 120-130 km/h max obroty. Jakby ruszał z 2 to mam 5-cio biegowy automat, bo liczyłem zmiany. ![]() Ponawiam pytanie: jaki powinien być prawidłowy nr początkowy dla skrzyni od 300D |
Autor: | Cem [ czw wrz 10, 2009 12:43 pm ] |
Tytuł: | |
Waciak pisze: Ponawiam pytanie: jaki powinien być prawidłowy nr początkowy dla skrzyni od 300D
Mówisz i masz: 722.118 i 722.405 |
Autor: | Waciak [ czw wrz 10, 2009 1:49 pm ] |
Tytuł: | |
OK dzięki. I nastepne pytanie: 722.118 skrzynia do silnika 80KM 4 śruby w misce. 722.405 skrzynia do silnika 88KM 6 śrub w misce. Czy te skrzynie są współwymienne? Czy wałki są takie same? Cem jak masz takie dane, to podaj mi numer skrzyni do 240D (65-72KM) ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |