MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

prądnica słabe ładowanie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43580
Strona 1 z 1

Autor:  barpawel [ czw wrz 10, 2009 2:46 pm ]
Tytuł:  prądnica słabe ładowanie

dopinam wszystko na ostatni guzik i mam następujący problem w swoim skrzydlaku
jak uruchomię silnik kontrolka ładowania gaśnie ale po zmierzeniu napięcia na klemach jest w granicach 12v
dopiero po lekkim przygazowaniu (naprawdę lekkim tak około 1000-1200 obr/min) ładowanie pokazuje ponad 13v i dalej w pełnym zakresie obrotów jest takie same z małymi wahaniami ale nigdy poniżej 13v
dopiero jak puszcze mu obroty znowu ładowanie jest tylko 12v
co zrobić aby na wolnych miał te 13v ładowania
czy rozebrać tą prądnice i przeczyścić czy może jakiś regulator napięcia

aha
i jeszcze jedno nie wiem czy to prądnica czy alternator ale kilku naocznych świadków mówi mi ze to prądnica
cytuję "taka podobna jak do żuka i warszawy" [zlosnik]
na zdjęciu słabo może to widać
jak coś to wieczorem porobię bardziej szczegółowe fotki
Obrazek

Autor:  KamilKamil [ czw wrz 10, 2009 3:37 pm ]
Tytuł: 

Wraz ze wzrostem prędkości zwiększa się prąd ładowania to chyba logiczne.Ona się wzbudza przy 800obr/min chyba no i nic innego chyba nie zrobisz aby ładowała więcej.Jeśli nie doładowywuje Ci akumulatora sprawdź czy to jest taki aku jak ma być.Ewentulanie załóż alternator i już [zlosnik]

Autor:  bmw [ czw wrz 10, 2009 6:03 pm ]
Tytuł: 

Mi to na alternator wygląda,sam kiedyś taki rozmontowałem w garażu.Regulator napięcia powinien być zewnętrzny zamontowany na fartuchu.Na pewno nie zaszkodzi wyjąć to cudo z auta i przeglądnąć,wymienić szczotki i łożyska,groszowe sprawy.A jak wyjmiesz go z auta i nie czujesz się na siłach żeby go samemu naprawić to każdy elektryk samochodowy da sobie z nim radę,i też nie skasuje dużych pieniędzy :) Napięcie ładowania masz trochę niskie powinno być od 13,8 V do 14,4 V.

Autor:  Jarosław Tobolski [ sob wrz 12, 2009 10:49 pm ]
Tytuł: 

Ja ze swoją prądnicą i regulatorem napięcia walczyłem dwa lat i poległem z powodu bardzo częstych problemów z brakiem lub za dużym ładowaniem. Zamontowałem alternator z W123 i działa już cztery lata bez problemu. Nie wpływa to na dobre imię zabytkowego auta i jest to dozwolona przeróbka. Trzeba tylko wykonać uchwyt uniwersalny do alternatora lub prądnicy, żeby można było zakładać zamiennie.
Jak potrzebujesz to wrzucę zdjęcia mojego patentu.
A u Ciebie to jest prądnica.

Autor:  barpawel [ pn wrz 14, 2009 10:26 am ]
Tytuł: 

Jarosław Tobolski pisze:
Ja ze swoją prądnicą i regulatorem napięcia walczyłem dwa lat i poległem z powodu bardzo częstych problemów z brakiem lub za dużym ładowaniem. Zamontowałem alternator z W123 i działa już cztery lata bez problemu. Nie wpływa to na dobre imię zabytkowego auta i jest to dozwolona przeróbka. Trzeba tylko wykonać uchwyt uniwersalny do alternatora lub prądnicy, żeby można było zakładać zamiennie.
Jak potrzebujesz to wrzucę zdjęcia mojego patentu.
A u Ciebie to jest prądnica.

będę bardzo wdzięczny za jakąś fotorelacje
i krótki opis co i jak
pewnie będę musiał ominąć jakoś regulator napięcia
i jaki ten alternator musi być z jakiego modelu beczki

jeszcze jedno mi się przypomniało
kiedyś ładowałem auto do odpalenia
odpaliłem pochodził z 2 min i zgasiłem kluczyk w pozycji zero
a z pod maski wydobywał się dziwny dźwięk tak jakby jakieś zwarcie było
odłączyłem klemę i podłączyłem z powrotem i już więcej się to nie powtórzyło
a dokładniej ten dźwięk wydobywał się z tej oto puszki
może to w tym coś się zwarło podejrzewam ze to jest ten regulator napięcia

Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/