MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
prądnica słabe ładowanie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43580 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | barpawel [ czw wrz 10, 2009 2:46 pm ] |
Tytuł: | prądnica słabe ładowanie |
dopinam wszystko na ostatni guzik i mam następujący problem w swoim skrzydlaku jak uruchomię silnik kontrolka ładowania gaśnie ale po zmierzeniu napięcia na klemach jest w granicach 12v dopiero po lekkim przygazowaniu (naprawdę lekkim tak około 1000-1200 obr/min) ładowanie pokazuje ponad 13v i dalej w pełnym zakresie obrotów jest takie same z małymi wahaniami ale nigdy poniżej 13v dopiero jak puszcze mu obroty znowu ładowanie jest tylko 12v co zrobić aby na wolnych miał te 13v ładowania czy rozebrać tą prądnice i przeczyścić czy może jakiś regulator napięcia aha i jeszcze jedno nie wiem czy to prądnica czy alternator ale kilku naocznych świadków mówi mi ze to prądnica cytuję "taka podobna jak do żuka i warszawy" ![]() na zdjęciu słabo może to widać jak coś to wieczorem porobię bardziej szczegółowe fotki ![]() |
Autor: | KamilKamil [ czw wrz 10, 2009 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
Wraz ze wzrostem prędkości zwiększa się prąd ładowania to chyba logiczne.Ona się wzbudza przy 800obr/min chyba no i nic innego chyba nie zrobisz aby ładowała więcej.Jeśli nie doładowywuje Ci akumulatora sprawdź czy to jest taki aku jak ma być.Ewentulanie załóż alternator i już ![]() |
Autor: | bmw [ czw wrz 10, 2009 6:03 pm ] |
Tytuł: | |
Mi to na alternator wygląda,sam kiedyś taki rozmontowałem w garażu.Regulator napięcia powinien być zewnętrzny zamontowany na fartuchu.Na pewno nie zaszkodzi wyjąć to cudo z auta i przeglądnąć,wymienić szczotki i łożyska,groszowe sprawy.A jak wyjmiesz go z auta i nie czujesz się na siłach żeby go samemu naprawić to każdy elektryk samochodowy da sobie z nim radę,i też nie skasuje dużych pieniędzy ![]() |
Autor: | Jarosław Tobolski [ sob wrz 12, 2009 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
Ja ze swoją prądnicą i regulatorem napięcia walczyłem dwa lat i poległem z powodu bardzo częstych problemów z brakiem lub za dużym ładowaniem. Zamontowałem alternator z W123 i działa już cztery lata bez problemu. Nie wpływa to na dobre imię zabytkowego auta i jest to dozwolona przeróbka. Trzeba tylko wykonać uchwyt uniwersalny do alternatora lub prądnicy, żeby można było zakładać zamiennie. Jak potrzebujesz to wrzucę zdjęcia mojego patentu. A u Ciebie to jest prądnica. |
Autor: | barpawel [ pn wrz 14, 2009 10:26 am ] |
Tytuł: | |
Jarosław Tobolski pisze: Ja ze swoją prądnicą i regulatorem napięcia walczyłem dwa lat i poległem z powodu bardzo częstych problemów z brakiem lub za dużym ładowaniem. Zamontowałem alternator z W123 i działa już cztery lata bez problemu. Nie wpływa to na dobre imię zabytkowego auta i jest to dozwolona przeróbka. Trzeba tylko wykonać uchwyt uniwersalny do alternatora lub prądnicy, żeby można było zakładać zamiennie.
Jak potrzebujesz to wrzucę zdjęcia mojego patentu. A u Ciebie to jest prądnica. będę bardzo wdzięczny za jakąś fotorelacje i krótki opis co i jak pewnie będę musiał ominąć jakoś regulator napięcia i jaki ten alternator musi być z jakiego modelu beczki jeszcze jedno mi się przypomniało kiedyś ładowałem auto do odpalenia odpaliłem pochodził z 2 min i zgasiłem kluczyk w pozycji zero a z pod maski wydobywał się dziwny dźwięk tak jakby jakieś zwarcie było odłączyłem klemę i podłączyłem z powrotem i już więcej się to nie powtórzyło a dokładniej ten dźwięk wydobywał się z tej oto puszki może to w tym coś się zwarło podejrzewam ze to jest ten regulator napięcia ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |