MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
skrzynia przekladka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43680 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ciopek [ wt wrz 15, 2009 8:44 pm ] |
Tytuł: | skrzynia przekladka |
Witam mam pytanie odnosnie skrzyni biegow a dokladnie zmiany z automata na manuala w mercedesie w108 67rok silnik 2500 moze ktos juz przerabial ten temat i jakie sa z tym problemy dzieki z gory Pozdrawiam |
Autor: | KarolS1988 [ wt wrz 15, 2009 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
pytanie mam do ciebie, po co kaleczyć automata i zmieniać na manual ? skrzynia padła ? czy co ? bo mam identyczny samochodzik i też silnik 2500 |
Autor: | ciopek [ śr wrz 16, 2009 11:31 pm ] |
Tytuł: | |
dokladnie kupilem auto z uszkodzona skrzynia i caly mechanizm przy kierownicy jest w czesciach i brakuje polowy z nich dlatego wydaje mi sie ze prostsza bedzie zmiana |
Autor: | KarolS1988 [ czw wrz 17, 2009 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
rozumiem, ale wiesz że do tej zamiany nie tylko skrzynia będzie potrzebna ale i cała kolumna kierownicza, no chyba że będziesz śmigać z patykiem w podłodze i z drugim przy kierownicy i mało tego z licznikiem z wyświetlaniem biegów, poza tym raczej nie będzie niespodzianek raczej. Jak by był jakiś problem to zapodam foty z manualną skrzynią |
Autor: | Ocet [ czw wrz 17, 2009 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
A jesteście pewni, że koło zamachowe i wał korbowy były wyważane osobno? Bo mi się coś kołacze, że razem i po przekładce koła trzeba na nowo wywarzyć wał. Generalnie nie polecam. Chyba bardziej lubię orginalność niż nie cierpię automatów ![]() Niemniej jednak jak byś się pozbywał wskaźnika biegów to się polecam. |
Autor: | KarolS1988 [ czw wrz 17, 2009 6:23 pm ] |
Tytuł: | |
dla mnie automat to świetna sprawa ale no niestety bujam się z manualem, może następny będzie taki jak chce a nie taki jak się trafił <br>Dodano po 2 godzinach. 17 minutach.:<br> co do tego wału i koła zamachowego to się nie zgodzę, koło zamachowe napewno jest do wymiany przy przekładaniu skrzyni ale wał napewno nie. Jaki sens byłby wyważania wału razem z kołem ? to wychodzi na to że jak by tak było to przy wymianie sprzęgła też byś koło wyważał z wałem od nowa ? |
Autor: | ciopek [ czw wrz 17, 2009 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
a moze dysponuje ktos zdjeciami takimi ktore mogly by mi pomoc przy skladaniu tego moze uda sie poskladac automata |
Autor: | Janfocus [ czw wrz 17, 2009 6:55 pm ] |
Tytuł: | |
nie wiem jak tam w 108, ale w wielu silnikach wał korbowy jest wyważany razem z kołem zamachowym... |
Autor: | M100 [ czw wrz 17, 2009 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
A ja mam i mechanizm przy kierownicy cały i licznik z wyświetlaniem biegów ciącle na aucie w moim dawcy w109 |
Autor: | KarolS1988 [ czw wrz 17, 2009 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: nie wiem jak tam w 108, ale w wielu silnikach wał korbowy jest wyważany razem z kołem zamachowym...
to co napisałem to była wypowiedź jednego mechanika, ale czy poprawna to się okaże jak się ktoś wypowie co ten sprzęt wymieniał ewentualnie skrzynie przekładał |
Autor: | chmielo [ czw wrz 17, 2009 9:54 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e może pomóc, naprawia takie skrzynie. |
Autor: | Ocet [ pt wrz 18, 2009 12:47 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co ja wiem to osobno zaczeli wyważa od W124. A jak masz razem wyważone koło i wał, to to nie rzutuje na wymianę sprzęgła, które jest wyważone osobno. Czyli masz dwa zespoły wyważone i je poprostu składasz. A niewyważenie wychodzi dopiero jak dziwnie szybko musisz wymienia panewki, chyba że jest naprawde poważne i silnik ucieka spod maski:) |
Autor: | ciopek [ sob wrz 26, 2009 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki za pomoc zostanie jednak automat byl bym wdzieczny za kazde zdjecie jak powinna byc poskladana kolumna kierownicza oraz caly osprzet do automatu |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |