MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

skrzynia przekladka
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43680
Strona 1 z 1

Autor:  ciopek [ wt wrz 15, 2009 8:44 pm ]
Tytuł:  skrzynia przekladka

Witam mam pytanie odnosnie skrzyni biegow a dokladnie zmiany z automata na manuala w mercedesie w108 67rok silnik 2500 moze ktos juz przerabial ten temat i jakie sa z tym problemy dzieki z gory
Pozdrawiam

Autor:  KarolS1988 [ wt wrz 15, 2009 9:02 pm ]
Tytuł: 

pytanie mam do ciebie, po co kaleczyć automata i zmieniać na manual ? skrzynia padła ? czy co ? bo mam identyczny samochodzik i też silnik 2500

Autor:  ciopek [ śr wrz 16, 2009 11:31 pm ]
Tytuł: 

dokladnie kupilem auto z uszkodzona skrzynia i caly mechanizm przy kierownicy jest w czesciach i brakuje polowy z nich dlatego wydaje mi sie ze prostsza bedzie zmiana

Autor:  KarolS1988 [ czw wrz 17, 2009 1:05 pm ]
Tytuł: 

rozumiem, ale wiesz że do tej zamiany nie tylko skrzynia będzie potrzebna ale i cała kolumna kierownicza, no chyba że będziesz śmigać z patykiem w podłodze i z drugim przy kierownicy i mało tego z licznikiem z wyświetlaniem biegów, poza tym raczej nie będzie niespodzianek raczej. Jak by był jakiś problem to zapodam foty z manualną skrzynią

Autor:  Ocet [ czw wrz 17, 2009 2:46 pm ]
Tytuł: 

A jesteście pewni, że koło zamachowe i wał korbowy były wyważane osobno? Bo mi się coś kołacze, że razem i po przekładce koła trzeba na nowo wywarzyć wał. Generalnie nie polecam. Chyba bardziej lubię orginalność niż nie cierpię automatów [cool]
Niemniej jednak jak byś się pozbywał wskaźnika biegów to się polecam.

Autor:  KarolS1988 [ czw wrz 17, 2009 6:23 pm ]
Tytuł: 

dla mnie automat to świetna sprawa ale no niestety bujam się z manualem, może następny będzie taki jak chce a nie taki jak się trafił <br>Dodano po 2 godzinach. 17 minutach.:<br> co do tego wału i koła zamachowego to się nie zgodzę, koło zamachowe napewno jest do wymiany przy przekładaniu skrzyni ale wał napewno nie. Jaki sens byłby wyważania wału razem z kołem ? to wychodzi na to że jak by tak było to przy wymianie sprzęgła też byś koło wyważał z wałem od nowa ?

Autor:  ciopek [ czw wrz 17, 2009 6:50 pm ]
Tytuł: 

a moze dysponuje ktos zdjeciami takimi ktore mogly by mi pomoc przy skladaniu tego moze uda sie poskladac automata

Autor:  Janfocus [ czw wrz 17, 2009 6:55 pm ]
Tytuł: 

nie wiem jak tam w 108, ale w wielu silnikach wał korbowy jest wyważany razem z kołem zamachowym...

Autor:  M100 [ czw wrz 17, 2009 9:33 pm ]
Tytuł: 

A ja mam i mechanizm przy kierownicy cały i licznik z wyświetlaniem biegów ciącle na aucie w moim dawcy w109

Autor:  KarolS1988 [ czw wrz 17, 2009 9:53 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
nie wiem jak tam w 108, ale w wielu silnikach wał korbowy jest wyważany razem z kołem zamachowym...


to co napisałem to była wypowiedź jednego mechanika, ale czy poprawna to się okaże jak się ktoś wypowie co ten sprzęt wymieniał ewentualnie skrzynie przekładał

Autor:  chmielo [ czw wrz 17, 2009 9:54 pm ]
Tytuł: 

marcin280e może pomóc, naprawia takie skrzynie.

Autor:  Ocet [ pt wrz 18, 2009 12:47 pm ]
Tytuł: 

Z tego co ja wiem to osobno zaczeli wyważa od W124. A jak masz razem wyważone koło i wał, to to nie rzutuje na wymianę sprzęgła, które jest wyważone osobno. Czyli masz dwa zespoły wyważone i je poprostu składasz. A niewyważenie wychodzi dopiero jak dziwnie szybko musisz wymienia panewki, chyba że jest naprawde poważne i silnik ucieka spod maski:)

Autor:  ciopek [ sob wrz 26, 2009 2:24 pm ]
Tytuł: 

dzieki za pomoc zostanie jednak automat byl bym wdzieczny za kazde zdjecie jak powinna byc poskladana kolumna kierownicza oraz caly osprzet do automatu

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/