MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 8:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 19, 2009 10:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mam problem z nowymi sprężynami.

Kupiłem na przód nowe ale na to wygląda,że do M123 z silnikiem 300,ponieważ za cholerę mi nie chce "siąść" przód :-? Ja mam 240d.
Przód stoi tak wysoko jak by silnik był wymontowany [zlosnik]

W przyszłym tygodniu mechanik mi wyciągnie je na nowo i będzie ucinał ale ile przyciąć? Mówił mi,że jeden zwój powinien wystarczyć ale nie za mało?
Zawieszenie jest rozciągnięte prawie na max. Jak miałem z prawej amortyzator z ALKO to walił jak koło wpadało w większą dziurę albo przy przejeżdżaniu przez sierżanta (brakowało mu już skoku) ale wmontowałem z firmy MAGNUM (za 89zł) i jest ok - nie wali. Widocznie mają dłuższe skoki.

Ile ściąć zwojów? Jeden czy może 1,5?

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 19, 2009 11:33 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 8:08 pm
Posty: 8
Powiem tak cięte sprężyny nie zachowają już nigdy rozłożenia naprężeń jakie mają przewidziane oryginalne. Ryzyko jakie się z tym wiąże - pękanie. Chociaż wcale nie tak szybko. Po drugie pierwsze czego bym spróbował to zmienić gumowe podkładki dystansowe na najmniejsze czyli z jedna wypustką i zobaczyć jak auto stoi. Nie zapomnij także że podczas eksploatacji sprężyny usiądą trochę. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 7:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Kupiłem na przód nowe ale na to wygląda,że do M123 z silnikiem 300,ponieważ za cholerę mi nie chce "siąść" przód Ja mam 240d.
Przód stoi tak wysoko jak by silnik był wymontowany

zanim cokolwiek zrobisz pojeździj nim 2 miesiące, u mnie tyle siadały sprężyny w 123/240d i potem było równo jak pod linijkę... Cięcia sprężyn nie polecam, to proszenie się o awarie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 11:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Rozumiem ale ten przód to naprawdę za bardzo jest podniesiony. Nie wiem czy tak siądą to poziomu....
Jak wymieniałem przy okazji amora to jak podłożyłem pod piastę kloca aby opuścić auto i docisnąć wahacz to sprężyna nawet nie drgnęła :-? Nic się nie docisnęła pod obciążeniem na nią wpływającym. W czasie jazdy pracuje góra-dół.

Numer katalogowy na nich był to 703057 - może coś podpowie ten nr. aby się dowiedzieć do jakiego modelu są one przystosowane?

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 1:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
nie potrafię Ci podać jakichś konkretnych liczb, ale mój też na początku stał bardzo wysoko, a kółka były jak tatra [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pn wrz 21, 2009 9:39 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 4:12 pm
Posty: 43
mardan pisze:
Mam problem z nowymi sprężynami.

Kupiłem na przód nowe ale na to wygląda,że do M123 z silnikiem 300,ponieważ za cholerę mi nie chce "siąść" przód :-? Ja mam 240d.
P


nie masz nawet co ucinac, bo tego nie powinno sie robic,

kupiles po prostu sprezyny do ciezkiego silnika,

lepiej kup normalne, nie licz na to ze cos ci sie "ubije/ugniecie"

_________________
Rafal77

Ducati Monster S4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 1:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Autko wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek

Czyli jaka decyzja? Wymieniać na właściwe i te odsprzedać czy dać sobie spokój i ciąć?

Aha - dla pamięci - tył też jest nowy - i amorki i sprężyny.

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
Post: pn wrz 21, 2009 2:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
mardan pisze:
Zawieszenie jest rozciągnięte prawie na max. Jak miałem z prawej amortyzator z ALKO to walił jak koło wpadało w większą dziurę albo przy przejeżdżaniu przez sierżanta (brakowało mu już skoku) ale wmontowałem z firmy MAGNUM (za 89zł) i jest ok - nie wali. Widocznie mają dłuższe skoki.

Ile ściąć zwojów? Jeden czy może 1,5?

Mam nadzieję, że robiłeś obie strony.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 2:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tak - obie strony.

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 3:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 06, 2008 7:00 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Gdów
A jakiej firmy sa te sprezyny ? Jak spasuja do w116 to moze wezme bo mi chyba jedna pekla ;/ Wytrzymala rok , a szwedzkie byly ;p

_________________
W116 280SE-79

Polski Portal Amigowy- www.ppa.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 7:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
powiem tak, masz nie najlżejszy silnik, więc albo poczekasz 2 miesiące aż usiądą (ważne też jakie masz tam gumy pod nimi) -ale na bank ta sprężyna którą pokazałeś jest źle założona, bo jest skręcona i dlatego jest krzywa w osi -podejrzewam że z powodu nie odpowiedniego ściągacza... Więc jeśli będziesz cokolwiek robił, to zmień mechanika, albo ściągacz [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 7:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
Janfocus pisze:
poczekasz 2 miesiące aż usiądą

nie usiądą- te, które załozyłeś są od silnika 300D. Silnik cięższy o 1 garnek, więc sprężyny są skręcane z grubszego drutu- wysokości sprężyn w stanie spoczynku są takie same, nieważne czy 240 czy 300.
Lepiej oddaj te i kup właściwe do Twojego silnika.

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 7:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Nie wiem skąd wiesz na pewno że były od 300d, skoro właściciel tego nie uznał za pewnik...

U mnie po wymianie też stał tak wysoko i usiadł...
Oczywiście może łatwiej się dowiedzieć tam gdzie kolega kupował co i jak z tymi sprężynami...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 11:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Janfocus pisze:
-ale na bank ta sprężyna którą pokazałeś jest źle założona, bo jest skręcona i dlatego jest krzywa w osi


Co ciekawe - poprzednie też tak były wygięte.. Ja nie wiem jak mogą być prosto skoro leżą w łożu wahacza prawidłowo...

Dostałem odpowiedź od sprzedającego - sprężyny są do 300d :cry:
Decyduje się czekać aż siądą.....

Sprawdzałem suwmiarką grubość sprężyn starych i mają 15mm a te nowe 16mm. Jeden milimetr to raczej ten lakier ma na nowych :)

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 11:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mardan pisze:

- sprężyny są do 300d :cry:
Decyduje się czekać aż siądą.....

Jeden milimetr to raczej ten lakier ma na nowych :)


Powodzenia.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl