MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Stuki w pedale przy hamowaniu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43774 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mardan [ ndz wrz 20, 2009 10:51 pm ] |
Tytuł: | Stuki w pedale przy hamowaniu |
Przy naciskaniu pedału hamulca czuję tak jak by stuknięcie/puknięcie na pedale. Jeśli naciskam powolutku pedał to nie występuje takie zjawisko ale jak szybciej wcisnę to tak w połowie skoku pedału czuję stuknięcie - jak by malutkim młoteczkiem puknąć w coś.Dzieje się to za każdym razem. Nie wiem czy dobrze opisałem ale inaczej nie wiem jak to określić. W każdym razie mam nowe tarcze i klocki (przód-tył),nowe szczęki ręcznego i linki. Płyn hamulcowy jest zalany nowy ale tylko wymieniony przy odpowietrzaniu z przodu i w hydraulice sprzęgła (nowy również wysprzęglik i pompka sprzęgła). Co może być spinkolone? |
Autor: | Jawu [ pn wrz 21, 2009 12:20 pm ] |
Tytuł: | |
Sworznie w zaciskach mogą mieć luz (wyrobione) i każde hamowanie powoduje stuknięcie klocka o sworzeń. Sam zacisk może też mieć wyrobione otwory. Te, w które wchodzi sworzeń. |
Autor: | michele [ pn wrz 21, 2009 1:41 pm ] |
Tytuł: | |
A ten stuk czujesz na pedale? Czy jedynie słyszysz go? |
Autor: | mardan [ pn wrz 21, 2009 1:49 pm ] |
Tytuł: | |
Stuk czuję na pedale ale nie wiem czy słychać go - nie zwróciłem uwagi na to ale dziś wieczorkiem "przystawię" ucho ![]() |
Autor: | michele [ pn wrz 21, 2009 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
Jak mi się uda popatrzeć na układ w W123, to będę mógł Ci doradzić. Myślę, że takie stukanie to jest gdzieś na drodze pedału hamulca, a wspomagania. A jak wygląda sprawa skoku? Po tym stuku pedał spada niżej, czy tylko taki stuk i pedał generalnie działa stabilnie. Czy stuk jest wtedy, gdy faktycznie auto już zaczyna hamować (jakaś różnica w hamowaniu przed i po stuku)? |
Autor: | mardan [ pn wrz 21, 2009 2:03 pm ] |
Tytuł: | |
Nie ma żadnej różnicy w hamowaniu. Czy powoli naciskam (jak sprawdzałem) bez stuknięcia płynnie hamował - im niżej pedał tym mocniej hamował. A przy szybszym naciśnięciu też bez różnicy -. Nie ma skoków pedału po stuknięciu - działa stabilnie. Nie ma żadnej różnicy w hamowaniu przed czy po stuknięciu. Właśnie się zastanawiam czy czasem coś w pompie hamulcowej nie będzie "latać" ale zaciski... W sumie to to stuknięcie tak jak bym odczuwał zaraz za pedałem. Jak by stukało w którymś kole to by chba coś było słychać (tak mi się wydaje). |
Autor: | michele [ pn wrz 21, 2009 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
Myślę, że to może być nawet przy mocowaniu pedału, lub w tych okolicach. Miałem w swoim tak, że miałem pewien opór w samochodzie przy sprzęgle i nagle ono wpadało, a jak wracało, to miało taki w pośrodku opór. Okazało się, że dywanik się podwinął pod pedał sprzęgła. Ale nie był to dramat i szybko został zlokalizowany. Tu tez nie myślę, że u Ciebie tak jest, ale może coś trzeba dokręcić i będzie dobrze ![]() |
Autor: | mardan [ pn wrz 21, 2009 2:21 pm ] |
Tytuł: | |
Hehe - kurde nie pomyślałem aby zanurkować pod deskę ![]() Możliwe,że w tych prowadnicach pedałów już się coś obrobiło.... A dywanik - faktycznie - jest on długi i sięga aż za pedały ale w sumie to ja go wyciągam dość często (trzepanie) i nie zauważałem różnicy ale.... A ze sprzęgłem - mam to samo ![]() Hm...może to tylko problemy tkwią w pedałach-prowadnicach? Się okaże,że to duperela jakaś a ja problemy stwarzam nie wiadomo jakie ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |