MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Stromberg 175
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43791
Strona 1 z 1

Autor:  boss87 [ pn wrz 21, 2009 6:13 pm ]
Tytuł:  Stromberg 175

Witam,

Proszę Was forumowiczów o pomoc w rozgryzieniu gaźnika, przekopałem całe forum, dowiedziałem się wiele ale jednak nie wszystko.

No i mam kilka pytań, na początek zdjecia żeby było wiadomo o jakie elementy dokładnie chodzi:

Obrazek

Element 1 - największa zagadka, w żadnych materiałach o strombergu tego nie ma, coś jakby zawór.
1a idzie do obudowy filtra powietrza, natomiast 1b do gażnika od strony kabiny. Za co to odpowiada?

Element 2 - regulacja dawki paliwa i podobno zawór biegu jałowego, odłączenie go nie daje żadnych efektow, silnik pracuje tak samo, więc jakie jest jego zadanie?

Obrazek

Obrazek

Element 3 - jakiś czujnik elektroniczny w dolocie, coś więcej ?



Obrazek


Element 4 - dysza powietrzna biegu jałowego? połączona z filtrem powietrza, a dokładniej z tą małą okrągłą zaślepką na nim, nie powinno tutaj być śruby ze sprężyną do regulacji obrotów poprzez ilość powietrza?


Obrazek

Element 5 - coś związane ze ssaniem, jak to działa?



Grzałka ssania, podobno tutaj się ustawia długość działania ssania, czy może coś jeszcze?

Wiem że w środku jest bimetaliczna sprężyna która wyłącza ssanie. I teraz pytanie, reguluje się obracając tą całą grzałkę na której jest wybita linia nr 8, czy może przestawiając ten "dzyndzel" w głębi [nr 7]. Obracając całą grzałką silnik zmienia obroty a nawet da sie go zadławić, a przestawiając ten "dzyndzel" można włączać i wyłączać ssanie.

Jeszcze co do ssania, włącza się je naciskając pedał gazu przed odpaleniem tak? A co jeśli odpalę zimny silnik i dopiero wtedy nacisnę pedał gazu? Ssanie się włączy?

Zapraszam do dyskusji, może powstanie tu baza wiedzy o automatycznym ssaniu :)

Autor:  THC [ wt wrz 22, 2009 12:15 am ]
Tytuł: 

Jedynka i 2 a w kółkach to rzeźby.
Ta odma z 2A jest taka sama jak w modelu M-102 z wtryskiem, ta która wchodzi w gumę pod klapą.
1b nie widziałem w żadnym silniku z tym gaźnikiem. Nawet w wersjach na Skandynawię.
3 jest w każdym, ma związek z ssaniem. Kolektor jest podgrzewany płynem z obiegu i ten czujnik informuje o jego temperaturze.
4 tam wchodzi wężyk z pokrywy filtra i tak ma być.

Obrazek


Jak masz podłączone elementy obok strzałek?

Autor:  boss87 [ wt wrz 22, 2009 2:21 am ]
Tytuł: 

na zdjęciu wkradł się mały błąd, 2a ze zdjęcia to 1a w moim opisie. Tak czy siak ta "odma" jest podłączona z tym "zaworem elekrtycznym".

Co do Twoich strzałek, od góry:

1. Ten gruby idzie do serwa.
2. To jest właśnie 1a, idzie do tego zaworku elektrycznego i dalej do gaźnika, tak jakby miało sterować ilością powietrza?
3. Idzie do skrzyni, ASB

EDIT:

Element 1 się wyjaśnił, to pozostałość po instalacji gazowej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/