MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Stromberg 175 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43791 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | boss87 [ pn wrz 21, 2009 6:13 pm ] |
Tytuł: | Stromberg 175 |
Witam, Proszę Was forumowiczów o pomoc w rozgryzieniu gaźnika, przekopałem całe forum, dowiedziałem się wiele ale jednak nie wszystko. No i mam kilka pytań, na początek zdjecia żeby było wiadomo o jakie elementy dokładnie chodzi: ![]() Element 1 - największa zagadka, w żadnych materiałach o strombergu tego nie ma, coś jakby zawór. 1a idzie do obudowy filtra powietrza, natomiast 1b do gażnika od strony kabiny. Za co to odpowiada? Element 2 - regulacja dawki paliwa i podobno zawór biegu jałowego, odłączenie go nie daje żadnych efektow, silnik pracuje tak samo, więc jakie jest jego zadanie? ![]() ![]() Element 3 - jakiś czujnik elektroniczny w dolocie, coś więcej ? ![]() Element 4 - dysza powietrzna biegu jałowego? połączona z filtrem powietrza, a dokładniej z tą małą okrągłą zaślepką na nim, nie powinno tutaj być śruby ze sprężyną do regulacji obrotów poprzez ilość powietrza? ![]() Element 5 - coś związane ze ssaniem, jak to działa? Grzałka ssania, podobno tutaj się ustawia długość działania ssania, czy może coś jeszcze? Wiem że w środku jest bimetaliczna sprężyna która wyłącza ssanie. I teraz pytanie, reguluje się obracając tą całą grzałkę na której jest wybita linia nr 8, czy może przestawiając ten "dzyndzel" w głębi [nr 7]. Obracając całą grzałką silnik zmienia obroty a nawet da sie go zadławić, a przestawiając ten "dzyndzel" można włączać i wyłączać ssanie. Jeszcze co do ssania, włącza się je naciskając pedał gazu przed odpaleniem tak? A co jeśli odpalę zimny silnik i dopiero wtedy nacisnę pedał gazu? Ssanie się włączy? Zapraszam do dyskusji, może powstanie tu baza wiedzy o automatycznym ssaniu ![]() |
Autor: | THC [ wt wrz 22, 2009 12:15 am ] |
Tytuł: | |
Jedynka i 2 a w kółkach to rzeźby. Ta odma z 2A jest taka sama jak w modelu M-102 z wtryskiem, ta która wchodzi w gumę pod klapą. 1b nie widziałem w żadnym silniku z tym gaźnikiem. Nawet w wersjach na Skandynawię. 3 jest w każdym, ma związek z ssaniem. Kolektor jest podgrzewany płynem z obiegu i ten czujnik informuje o jego temperaturze. 4 tam wchodzi wężyk z pokrywy filtra i tak ma być. ![]() Jak masz podłączone elementy obok strzałek? |
Autor: | boss87 [ wt wrz 22, 2009 2:21 am ] |
Tytuł: | |
na zdjęciu wkradł się mały błąd, 2a ze zdjęcia to 1a w moim opisie. Tak czy siak ta "odma" jest podłączona z tym "zaworem elekrtycznym". Co do Twoich strzałek, od góry: 1. Ten gruby idzie do serwa. 2. To jest właśnie 1a, idzie do tego zaworku elektrycznego i dalej do gaźnika, tak jakby miało sterować ilością powietrza? 3. Idzie do skrzyni, ASB EDIT: Element 1 się wyjaśnił, to pozostałość po instalacji gazowej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |