kielbik pisze:
To zielone to najprawdopodobniej kontrolka kierunkowskazow przyczepy do dolozonego haka.
Bardzo prawdopodobne, już kilka razy widziałem takie kontrolki w W116 właśnie, ale to dziwne, bo W116 kontrolkę miał w zegarach, a nie jak /8 oddzielną.
ROBHEN pisze:
Auto te jest prawdopodobnie z 1978 bo w tym roku "przeniesiono" głośniki na desce rozdzielczej z dolnej części na podszybie. A jak dobrze widze to te auto tak ma.
grabekk pisze:
Mi sie wydaje ze juz okolo 75 roku przeniesiono
Wydaje mi się, że prawda leży gdzieś po środku
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.
grabekk pisze:
no i te boczki jak to z nimi w koncu jest ? bo deska jest 2 seria i gdzie tu jakas logika ?
ROBHEN pisze:
Co do "cienkiej" tapicerki na drzwiach to występowała ona przez cały okres produkcji W 116 tak samo jak "gruba" która była jednak wersją "za dopłatą" i to jakie auto miało boczki zależało od kaprysu kupującego a nie od rocznika auta.
class pisze:
A nie jest przypadkiem tak, że standardowo wszystkie 280-tki miały uboższą opcję tapicerki?
Bo z tego typu boczkami spotkałem się tylko w wersjach z M110 pod maską.
grabekk pisze:
Nie wydaje mi sie kiedys w wiekszym silniku spotkalem sie ze mialy cienkie boczki.
ROBHEN pisze:
W 280 -tkach tak jak pisałem "cienkie" boczki były w standardcie a "grube" za dopłatą. Natomiast wersje z dużymi silnikami miały "grube" boczki a "cienkie" montowano tylko na życzenie kupującego.
Logiki brak, jak to często bywało w wyposażeniu MB, a chodziło o to by podnieść prestiżowość droższych wersji.
Prawie zęby zjadłem na rozgryzieniu kwestii boczków tapicerowanych.
Moja teoria jest następująca:
"Cienkie boczki" występowały tylko i wyłącznie w 280 S i 280 SE (280 SEL miał zawsze "grube boczki"), po za tym tylko i wyłącznie przy tapicerce materiałowej (tzw. Stoff) i skajowej (tzw. MB-Tex) i nie przez cały okres produkcji, ale do 1978 roku włącznie.Były one wyposażeniem standardowym, za "grube boczki" trzeba było dopłacić. Jeśli auto zamówione było ze skórą, bądź welurem dostawało od razu "grube boczki" bez dodatkowej opłaty. Inna rzecz, że każda niestandardowa tapicerka (skaj, welur, skóra) do 280 S i 280 SE wymagał większej dopłaty niż do pozostałych modeli (tylko 450 SEL i 6.9 miały welur w standardzie i można było dokupić skórę, ale nie skaj czy materiał).
Ktoś ma jeszcze jakieś uwagi co do logiki?
Po pierwsze prestiż, po drugie pieniądze.
grabekk pisze:
Ten panel dokladany przy lewarku do czego jest ?
Zestaw dla audiofilii
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.
class pisze:
Skąd masz te informacje? Warto by było podać konkretne źródło, aby mieć 100% pewności na temat wersji boczkowej tapicerki.
Zapewne lata obserwacji
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
i jeszcze więcej W116, które przeszły przez ręce

. <br>
Dodano po 55 minutach.:<br>
Mitu pisze:
ROBHEN pisze:
Auto te jest prawdopodobnie z 1978 bo w tym roku "przeniesiono" głośniki na desce rozdzielczej z dolnej części na podszybie. A jak dobrze widze to te auto tak ma.
grabekk pisze:
Mi sie wydaje ze juz okolo 75 roku przeniesiono
Wydaje mi się, że prawda leży gdzieś po środku
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.
Przepraszam, mój błąd tutaj ("co nagle to po diable", a w oczach cyferki się mienią

), chciałem być jajcarz, a wyszedłem na gamonia

! "ROBHEN" ma rację co do głośników (weszły od 1978) i dzięki temu można dokładnie określić rok produkcji auta z ogłoszenia: "cienkie boczki"+głośniki w górnej części deski rozdzielczej - to na pewno 1978 rok. Zakładając oczywiście, że nic nie było przekładane

.