MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak to jest w koncu z tymi Detalami ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43852 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | grabekk [ czw wrz 24, 2009 9:24 pm ] |
Tytuł: | Jak to jest w koncu z tymi Detalami ? |
Juz kilka razy spotkalem sie z rocznikiem po 75 czyli teoretycznie juz druga seria a mialy boczki 1 serie czyli cienkie plaskie. np ta 116 http://allegro.pl/item752341617_mercede ... _zeta.html Co to jest ten zielony przycisk przy lewarku ? Tapicerka to mb-tex ? no i te boczki jak to z nimi w koncu jest ? bo deska jest 2 seria i gdzie tu jakas logika ? |
Autor: | _me: how_ [ czw wrz 24, 2009 9:51 pm ] |
Tytuł: | |
Pierwsza rejestracja a data produkcji. MB- Tex. |
Autor: | kielbik [ czw wrz 24, 2009 9:58 pm ] |
Tytuł: | |
To zielone to najprawdopodobniej kontrolka kierunkowskazow przyczepy do dolozonego haka. |
Autor: | ROBHEN [ czw wrz 24, 2009 10:20 pm ] |
Tytuł: | |
Auto te jest prawdopodobnie z 1978 bo w tym roku "przeniesiono" głośniki na desce rozdzielczej z dolnej części na podszybie. A jak dobrze widze to te auto tak ma. Co do "cienkiej" tapicerki na drzwiach to występowała ona przez cały okres produkcji W 116 tak samo jak "gruba" która była jednak wersją "za dopłatą" i to jakie auto miało boczki zależało od kaprysu kupującego a nie od rocznika auta. |
Autor: | class [ czw wrz 24, 2009 10:27 pm ] |
Tytuł: | |
A nie jest przypadkiem tak, że standardowo wszystkie 280-tki miały uboższą opcję tapicerki? Bo z tego typu boczkami spotkałem się tylko w wersjach z M110 pod maską. |
Autor: | ROBHEN [ czw wrz 24, 2009 10:38 pm ] |
Tytuł: | |
W 280 -tkach tak jak pisałem "cienkie" boczki były w standardcie a "grube" za dopłatą. Natomiast wersje z dużymi silnikami miały "grube" boczki a "cienkie" montowano tylko na życzenie kupującego. |
Autor: | grabekk [ czw wrz 24, 2009 10:48 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Auto te jest prawdopodobnie z 1978 bo w tym roku "przeniesiono" głośniki na desce rozdzielczej Mi sie wydaje ze juz okolo 75 roku przeniesiono Tak jak np spotkalem sie z plastikami nad nogami tak jak w 123 bez materialu a tu sa z materialem tak jak w 2 serii tak samo jest np z oslonami slupka A na dole sa plastikowe albo obszyte materialem. class pisze: A nie jest przypadkiem tak, że standardowo wszystkie 280-tki miały uboższą opcję tapicerki?
Bo z tego typu boczkami spotkałem się tylko w wersjach z M110 pod maską. Nie wydaje mi sie kiedys w wiekszym silniku spotkalem sie ze mialy cienkie boczki. ![]() Ten panel dokladany przy lewarku do czego jest ? |
Autor: | class [ czw wrz 24, 2009 11:23 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: Natomiast wersje z dużymi silnikami miały "grube" boczki a "cienkie" montowano tylko na życzenie kupującego.
Skąd masz te informacje? Warto by było podać konkretne źródło, aby mieć 100% pewności na temat wersji boczkowej tapicerki. |
Autor: | Mitu [ pt wrz 25, 2009 1:30 am ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: To zielone to najprawdopodobniej kontrolka kierunkowskazow przyczepy do dolozonego haka. Bardzo prawdopodobne, już kilka razy widziałem takie kontrolki w W116 właśnie, ale to dziwne, bo W116 kontrolkę miał w zegarach, a nie jak /8 oddzielną. ROBHEN pisze: Auto te jest prawdopodobnie z 1978 bo w tym roku "przeniesiono" głośniki na desce rozdzielczej z dolnej części na podszybie. A jak dobrze widze to te auto tak ma. grabekk pisze: Mi sie wydaje ze juz okolo 75 roku przeniesiono Wydaje mi się, że prawda leży gdzieś po środku ![]() grabekk pisze: no i te boczki jak to z nimi w koncu jest ? bo deska jest 2 seria i gdzie tu jakas logika ? ROBHEN pisze: Co do "cienkiej" tapicerki na drzwiach to występowała ona przez cały okres produkcji W 116 tak samo jak "gruba" która była jednak wersją "za dopłatą" i to jakie auto miało boczki zależało od kaprysu kupującego a nie od rocznika auta. class pisze: A nie jest przypadkiem tak, że standardowo wszystkie 280-tki miały uboższą opcję tapicerki? Bo z tego typu boczkami spotkałem się tylko w wersjach z M110 pod maską. grabekk pisze: Nie wydaje mi sie kiedys w wiekszym silniku spotkalem sie ze mialy cienkie boczki. ROBHEN pisze: W 280 -tkach tak jak pisałem "cienkie" boczki były w standardcie a "grube" za dopłatą. Natomiast wersje z dużymi silnikami miały "grube" boczki a "cienkie" montowano tylko na życzenie kupującego. Logiki brak, jak to często bywało w wyposażeniu MB, a chodziło o to by podnieść prestiżowość droższych wersji. Prawie zęby zjadłem na rozgryzieniu kwestii boczków tapicerowanych. Moja teoria jest następująca: "Cienkie boczki" występowały tylko i wyłącznie w 280 S i 280 SE (280 SEL miał zawsze "grube boczki"), po za tym tylko i wyłącznie przy tapicerce materiałowej (tzw. Stoff) i skajowej (tzw. MB-Tex) i nie przez cały okres produkcji, ale do 1978 roku włącznie. Były one wyposażeniem standardowym, za "grube boczki" trzeba było dopłacić. Jeśli auto zamówione było ze skórą, bądź welurem dostawało od razu "grube boczki" bez dodatkowej opłaty. Inna rzecz, że każda niestandardowa tapicerka (skaj, welur, skóra) do 280 S i 280 SE wymagał większej dopłaty niż do pozostałych modeli (tylko 450 SEL i 6.9 miały welur w standardzie i można było dokupić skórę, ale nie skaj czy materiał). Ktoś ma jeszcze jakieś uwagi co do logiki? ![]() Po pierwsze prestiż, po drugie pieniądze. grabekk pisze: Ten panel dokladany przy lewarku do czego jest ? Zestaw dla audiofilii ![]() class pisze: Skąd masz te informacje? Warto by było podać konkretne źródło, aby mieć 100% pewności na temat wersji boczkowej tapicerki. Zapewne lata obserwacji ![]() ![]() Mitu pisze: ROBHEN pisze: Auto te jest prawdopodobnie z 1978 bo w tym roku "przeniesiono" głośniki na desce rozdzielczej z dolnej części na podszybie. A jak dobrze widze to te auto tak ma. grabekk pisze: Mi sie wydaje ze juz okolo 75 roku przeniesiono Wydaje mi się, że prawda leży gdzieś po środku ![]() Przepraszam, mój błąd tutaj ("co nagle to po diable", a w oczach cyferki się mienią ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MarcinL [ pt wrz 25, 2009 9:33 am ] |
Tytuł: | |
grabekk pisze: Ten panel dokladany przy lewarku do czego jest ?
Z tego co dobrze pamiętam to Me-How opisał kiedyś do czego to służyło. Działało to jak dzisiejsze funkcj info w radiu samochodowym, tyle że tam trzeba było przełączyć na odpowiednią literke w zależności od regionu w jakim się było. Jak się myle to mnie poprawcie . Pozdrawiam |
Autor: | ROBHEN [ pt wrz 25, 2009 12:37 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu "Zapewne lata obserwacji i jeszcze więcej W116, które przeszły przez ręce " Swięta prawda (kilkadziesiąt W 116 rozebranych i kilkanaście "na kołach" na placu). Bo żadna teoria nie zastąpi wiedzy nabytej w praktyce. |
Autor: | Mitu [ pt wrz 25, 2009 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: Mitu
"Zapewne lata obserwacji i jeszcze więcej W116, które przeszły przez ręce " Swięta prawda (kilkadziesiąt W 116 rozebranych i kilkanaście "na kołach" na placu). Bo żadna teoria nie zastąpi wiedzy nabytej w praktyce. Moje teoria oparta jest na tym co widziałem, czytałem i analizowałem - nie wyssałem tego z palca. Rozumiem, że się ze mną nie zgadzasz? |
Autor: | filippo [ pt wrz 25, 2009 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
grabekk pisze: ![]() Ten panel dokladany przy lewarku do czego jest ? W W123 też można było to mieć ![]() A to jeszcze kilka dodatków które nie wiem do czego służą? Wybaczcie OT. ![]() ![]() Zdjęcia pochodzą ze strony - http://forum.mercedes-benz-clubs.com |
Autor: | class [ pt wrz 25, 2009 2:06 pm ] |
Tytuł: | |
To są sterowniki Webasto, czyli ogrzewanie postojowe. Ten pierwszy to starszy model, drugi już nowszy elektroniczny. Zresztą widać, że to wypasione W123 jest z III serii. |
Autor: | filippo [ pt wrz 25, 2009 2:51 pm ] |
Tytuł: | |
class pisze: Zresztą widać, że to wypasione W123 jest z III serii.
No wypasione dobrze ale brak tego wszystkiego w drewnie jest sporym niedopatrzeniem ze strony pierwszego właściciela ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |