MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w108 i w114] reanimacja silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43855 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bartek74 [ czw wrz 24, 2009 10:00 pm ] |
Tytuł: | [w108 i w114] reanimacja silnika |
Witam, czy możecie podpowiedzieć i poradzić gdzie bez zdzierstwa można uruchomić motor 280 SE? Najlepiej gdzieś w okolicach Warszawy lub Kielc lub na trasie pomiędzy? |
Autor: | Mitu [ czw wrz 24, 2009 11:45 pm ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze to nie wiadomo o jaki motor Ci chodzi. Wtryskowe 2.8 w W108 to M130, a w W114 to M110. Są to zupełnie inne silniki i mają inne układy zasilania (pompa wtryskowa versus wtrysk D-jetronic). Po drugie, sprecyzuj co masz na myśli pod pojęciem "uruchomić". |
Autor: | bartek74 [ pt wrz 25, 2009 9:30 am ] |
Tytuł: | |
Zadając to pytanie myślałem o warsztacie, sądzę, że rodzaj silnika nie ma znaczenia albo mechanik zna się na rzeczy albo się nie zna. Generalnie szukam kogoś godnego polecenie, kogoś kto rzetelnie ogarnie temat. Sytuacja następująca w108 silnik ma podejrzenie padniętej pompy wtrysku. Oprócz tego trzeba go uszczelnić. w114 uszczelnienie. Pozdrawiam Bartek |
Autor: | Mitu [ pt wrz 25, 2009 12:38 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() W W108 masz silnik M130, a w W114 silnik M114. bartek74 pisze: Zadając to pytanie myślałem o warsztacie, sądzę, że rodzaj silnika nie ma znaczenia albo mechanik zna się na rzeczy albo się nie zna. Generalnie szukam kogoś godnego polecenie, kogoś kto rzetelnie ogarnie temat. Jesteś w błędzie, bo nie ma takich mechaników co się znają na wszystkim. bartek74 pisze: w108 silnik ma podejrzenie padniętej pompy wtrysku. Oprócz tego trzeba go uszczelnić. Tutaj był poruszany temat pompy wtryskowej (polecany warsztat z okolic Trójmiasta): http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... +wtryskowa Generalnie w autoryzowanym serwisie Boscha powinni ogarnąć temat, tylko kwestia ceny. bartek74 pisze: w114 uszczelnienie.
Uszczelnianie całego silnika to spora robota i dość kosztowna, ale każdy dobrze ogarnięty mechanik powinien dać radę. Przy rozbieraniu może się okazać, że masz do wymiany różne części (po za kompletem uszczelek rzecz jasna), albo że coś wymaga naprawy np. prowadnice zaworowe itd. Zastanów się co chcesz zrobić z autem, bo jeżeli przede wszystkim jeździć, a nie remontować latami to jeśli z silnika nie cieknie ciurkiem to najlepiej ogarnąć najprostsze rzeczy, typu uszczelka pod miską olejową, pod deklem zaworowym, pod korkiem wlewowym oleju itp. i jeździć. Jak rozbierzesz silnik to już nie będzie odwrotu i bez sensu będzie pozostawianie zużytych czy uszkodzonych elementów, a koszta będą wysokie. |
Autor: | bartek74 [ pt wrz 25, 2009 9:47 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadza się jeszcze nie do końca czaję oznaczeń silników ![]() ![]() Biały przejechał o własnych siłach 600 km i dał radę niestety z tyłu mu się kurzy na siwo ![]() Biały ma udokumentowany szwedzki przebieg 69000 km bez ściemy są na to oryginalne kwity. To tyle. Tak więc podsumowując jeśli możecie mi polecić kogoś godnego uwaqgi będę wdzięczny, Przecież pewnie gdzieś każdy naprawia swoje autka. Ja niestety znam się tylko na wiatrołapach (VW Garbus) Pozdrawiam Bartek |
Autor: | radek81 [ czw lis 05, 2009 12:11 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, 250CE o którym pisze Bartek właśnie przechodzi remont blach. Silnik wyciągnięty czeka na troskliwą opiekę. Możecie polecić jakiegoś sensownego mechanika? Może ktoś ma doświadczenia z serwisami na Parowcowej, lub Wiklinowej 38 w Warszawie? Pomoc bardzo potrzebna... |
Autor: | Kubitus [ czw lis 05, 2009 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Mo¿e kto¶ ma do¶wiadczenia z serwisami na Parowcowej, lub Wiklinowej 38 w Warszawie?
Na wiklinowej naprawiam swoje gwiazdki od 1997 roku. Są dobrzy i mają dobre ceny. O konkretach należy rozmawiać z Szefem - Pan Tomek . Jak byś chciał poznać więcej detali wal na GG. Pozdrawiam, <br>Dodano po 13 minutach.:<br> Rozmawialem właśnie z Szefem tego warsztatu:), Remont takiego silnika (M130) może zrobić, bez problemu. Pompy wtryskowej nie, bo to do fachowca,a w Warszawie takiego nie zna. Co nie znaczy że takiego nie ma ![]() Ale,ale.....na Wiklinowej mają taki silnik i pompę(pompa robiona w Austrii) wyremontowe na sprzedaż. Szczegóły poznasz dzwoniąc do nich ![]() |
Autor: | radek81 [ czw lis 05, 2009 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki Kubitus, Rozmawiałem z nimi. Podałem numer VIN a jeden z właścicieli (nie znam imienia niestety) obiecał sprawdzić dostępność części i w poniedziałek dać mi znać czy się podejmie. Dzięki Twojej rekomendacji nie będę się wahał, jeśli się zgodzi ![]() Zależy mi na dopieszczeniu mojego silnika, bo był na chodzie i teoretycznie ma bardzo mały przebieg (70 000). Nie powinna to być jakaś megaskomplikowana naprawa. Poza tym fajnie by był to oryginał. |
Autor: | Kubitus [ czw lis 05, 2009 4:23 pm ] |
Tytuł: | |
radek81 pisze: Zale¿y mi na dopieszczeniu mojego silnika, bo by³ na chodzie i teoretycznie ma bardzo ma³y przebieg (70 000).
Właśnie, teoretycznie. A czy W108 nie ma przypadkiem tylko 5 cyfr głównego licznika kliometrów? |
Autor: | radek81 [ czw lis 05, 2009 4:30 pm ] |
Tytuł: | |
Na razie robimy tylko 114 - 108 stoi u Bartka na posesji ![]() Poprawka - 69 605km ![]() |
Autor: | maxtro [ czw lis 05, 2009 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
Jednak przebieg prawdziwy https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx pisze: Fordonsidentifikation
Regnr: DAE165 Fabrikat: MERCEDES-BENZ 250 CE/8 Färg: VIT Fordonsslag: PB Fordonsår: 1970 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: 11402210001783 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2009-08-25 Senaste EU-regbevis del 2: 2009-08-25 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2009-08-21) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 5 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 1969-10-28 I trafik första gången i utlandet: Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktning senast: 2011-08-31 Senast godkända besiktning: 2009-08-04 Vägmätarställning: 69605 |
Autor: | KarolS1988 [ śr kwie 25, 2012 3:37 pm ] |
Tytuł: | Re: [w108 i w114] reanimacja silnika |
i co tematem ? auto się remontuje czy nie ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |