MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w108 i w114] reanimacja silnika
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43855
Strona 1 z 1

Autor:  bartek74 [ czw wrz 24, 2009 10:00 pm ]
Tytuł:  [w108 i w114] reanimacja silnika

Witam, czy możecie podpowiedzieć i poradzić gdzie bez zdzierstwa można uruchomić motor 280 SE? Najlepiej gdzieś w okolicach Warszawy lub Kielc lub na trasie pomiędzy?

Autor:  Mitu [ czw wrz 24, 2009 11:45 pm ]
Tytuł: 

Po pierwsze to nie wiadomo o jaki motor Ci chodzi. Wtryskowe 2.8 w W108 to M130, a w W114 to M110. Są to zupełnie inne silniki i mają inne układy zasilania (pompa wtryskowa versus wtrysk D-jetronic).
Po drugie, sprecyzuj co masz na myśli pod pojęciem "uruchomić".

Autor:  bartek74 [ pt wrz 25, 2009 9:30 am ]
Tytuł: 

Zadając to pytanie myślałem o warsztacie, sądzę, że rodzaj silnika nie ma znaczenia albo mechanik zna się na rzeczy albo się nie zna. Generalnie szukam kogoś godnego polecenie, kogoś kto rzetelnie ogarnie temat. Sytuacja następująca w108 silnik ma podejrzenie padniętej pompy wtrysku. Oprócz tego trzeba go uszczelnić.
w114 uszczelnienie.

Pozdrawiam
Bartek

Autor:  Mitu [ pt wrz 25, 2009 12:38 pm ]
Tytuł: 

[hehe] Nadal nie wiadomo dokładnie o jakie silniki pytasz. Rozumiem, że sam możesz jeszcze nie znać oznaczeń, ale mógłbyś przynajmniej napisać, że chodzi o W108 280 SE oraz W114 250 CE (wiem, bo znalazłem temat w którym pisałeś o autach i podałeś linki do aukcji, ale nawet w tym temacie nie napisałeś jakie masz auta). :roll:

W W108 masz silnik M130, a w W114 silnik M114.

bartek74 pisze:
Zadając to pytanie myślałem o warsztacie, sądzę, że rodzaj silnika nie ma znaczenia albo mechanik zna się na rzeczy albo się nie zna. Generalnie szukam kogoś godnego polecenie, kogoś kto rzetelnie ogarnie temat.


Jesteś w błędzie, bo nie ma takich mechaników co się znają na wszystkim.

bartek74 pisze:
w108 silnik ma podejrzenie padniętej pompy wtrysku. Oprócz tego trzeba go uszczelnić.


Tutaj był poruszany temat pompy wtryskowej (polecany warsztat z okolic Trójmiasta):

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... +wtryskowa

Generalnie w autoryzowanym serwisie Boscha powinni ogarnąć temat, tylko kwestia ceny.

bartek74 pisze:
w114 uszczelnienie.


Uszczelnianie całego silnika to spora robota i dość kosztowna, ale każdy dobrze ogarnięty mechanik powinien dać radę. Przy rozbieraniu może się okazać, że masz do wymiany różne części (po za kompletem uszczelek rzecz jasna), albo że coś wymaga naprawy np. prowadnice zaworowe itd. Zastanów się co chcesz zrobić z autem, bo jeżeli przede wszystkim jeździć, a nie remontować latami to jeśli z silnika nie cieknie ciurkiem to najlepiej ogarnąć najprostsze rzeczy, typu uszczelka pod miską olejową, pod deklem zaworowym, pod korkiem wlewowym oleju itp. i jeździć. Jak rozbierzesz silnik to już nie będzie odwrotu i bez sensu będzie pozostawianie zużytych czy uszkodzonych elementów, a koszta będą wysokie.

Autor:  bartek74 [ pt wrz 25, 2009 9:47 pm ]
Tytuł: 

Zgadza się jeszcze nie do końca czaję oznaczeń silników :-). Niemniej jednak szukam kogoś kto postawi diagnozę, pomierzy ciśnienia, etc. spróbuje znaleźć optymalne rozwiązanie nie mówię o uszczelnianiu kitem :-). Ale też nie zależy mi na wywalaniu kasy na panewki i szlif bloku, Zakładam, że trzeba będzie zajrzeć do głowicy, sprawdzić wtryski, powymieniać gumki, przeszlifować i splanować zawory. W najgorszym wypadku pomyśleć o pierścieniach.
Biały przejechał o własnych siłach 600 km i dał radę niestety z tyłu mu się kurzy na siwo :-). Niebieski ma odkręcony jeden wtrysk i podobno padła pompa wtrysku ale nie wiadomo na 100% co faktycznie mu dolega. kręci normalnie.
Biały ma udokumentowany szwedzki przebieg 69000 km bez ściemy są na to oryginalne kwity. To tyle.
Tak więc podsumowując jeśli możecie mi polecić kogoś godnego uwaqgi będę wdzięczny, Przecież pewnie gdzieś każdy naprawia swoje autka. Ja niestety znam się tylko na wiatrołapach (VW Garbus)
Pozdrawiam
Bartek

Autor:  radek81 [ czw lis 05, 2009 12:11 pm ]
Tytuł: 

Witam,

250CE o którym pisze Bartek właśnie przechodzi remont blach. Silnik wyciągnięty czeka na troskliwą opiekę. Możecie polecić jakiegoś sensownego mechanika?
Może ktoś ma doświadczenia z serwisami na Parowcowej, lub Wiklinowej 38 w Warszawie?
Pomoc bardzo potrzebna...

Autor:  Kubitus [ czw lis 05, 2009 3:55 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Mo¿e kto¶ ma do¶wiadczenia z serwisami na Parowcowej, lub Wiklinowej 38 w Warszawie?


Na wiklinowej naprawiam swoje gwiazdki od 1997 roku.
Są dobrzy i mają dobre ceny. O konkretach należy rozmawiać z Szefem - Pan Tomek .

Jak byś chciał poznać więcej detali wal na GG.

Pozdrawiam, <br>Dodano po 13 minutach.:<br> Rozmawialem właśnie z Szefem tego warsztatu:),

Remont takiego silnika (M130) może zrobić, bez problemu.
Pompy wtryskowej nie, bo to do fachowca,a w Warszawie takiego nie zna. Co nie znaczy że takiego nie ma :)

Ale,ale.....na Wiklinowej mają taki silnik i pompę(pompa robiona w Austrii) wyremontowe na sprzedaż. Szczegóły poznasz dzwoniąc do nich :)

Autor:  radek81 [ czw lis 05, 2009 4:21 pm ]
Tytuł: 

Dzięki Kubitus, Rozmawiałem z nimi. Podałem numer VIN a jeden z właścicieli (nie znam imienia niestety) obiecał sprawdzić dostępność części i w poniedziałek dać mi znać czy się podejmie. Dzięki Twojej rekomendacji nie będę się wahał, jeśli się zgodzi :)
Zależy mi na dopieszczeniu mojego silnika, bo był na chodzie i teoretycznie ma bardzo mały przebieg (70 000). Nie powinna to być jakaś megaskomplikowana naprawa. Poza tym fajnie by był to oryginał.

Autor:  Kubitus [ czw lis 05, 2009 4:23 pm ]
Tytuł: 

radek81 pisze:
Zale¿y mi na dopieszczeniu mojego silnika, bo by³ na chodzie i teoretycznie ma bardzo ma³y przebieg (70 000).


Właśnie, teoretycznie. A czy W108 nie ma przypadkiem tylko 5 cyfr głównego licznika kliometrów?

Autor:  radek81 [ czw lis 05, 2009 4:30 pm ]
Tytuł: 

Na razie robimy tylko 114 - 108 stoi u Bartka na posesji :) Jednak masz rację tak czy inaczej - w 114 jest też 5 cyfr. Przebieg może być wiarygodny, bo w Szwecji skąd auto pochodzi, przy przeglądach wpisuje się w system stan licznika. Prześledziłem wpisy od kilku lat i wyglądają na prawdopodobne. Ostatni przegląd samochód przeszedł (bez uwag) w zeszłym roku. Miał wtedy teoretycznie 60 605 km... Może to oszukane, ale stan wnętrza nie nasuwa wątpliwości - wygląda jak nowe. Auto przyjechało też z wybrzeża do Starachowic na kołach bez problemu.

Poprawka - 69 605km :)

Autor:  maxtro [ czw lis 05, 2009 5:01 pm ]
Tytuł: 

Jednak przebieg prawdziwy
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx pisze:
Fordonsidentifikation
Regnr: DAE165
Fabrikat: MERCEDES-BENZ 250 CE/8
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1970 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 11402210001783
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-08-25
Senaste EU-regbevis del 2: 2009-08-25
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2009-08-21)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 5 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1969-10-28
I trafik första gången i utlandet:
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2011-08-31
Senast godkända besiktning: 2009-08-04
Vägmätarställning: 69605

Autor:  KarolS1988 [ śr kwie 25, 2012 3:37 pm ]
Tytuł:  Re: [w108 i w114] reanimacja silnika

i co tematem ? auto się remontuje czy nie ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/