MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Nowy nabytek - w123 3.0d https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43883 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tito [ ndz wrz 27, 2009 2:48 am ] |
Tytuł: | Nowy nabytek - w123 3.0d |
Witam Towarzystwo ds. klasyków! Po pięciu miesiącach poszukiwań, od kiedy to po raz pierwszy przejechałem się Tym Klasykiem, w końcu nastała ta chwila kiedy mogę powiedzieć,że mam swój upragniony egzemplarz, który to prawie zrujnował firmę Mercedes-Benz. Oglądałem sporo, pisałem na Tym forum kilkakrotnie i w końcu nastała ta chwila, która moim zdaniem potwierdza przysłowie, iż cierpliwość popłaca. Według papierów to cudo narodziło się w 85 roku i pięć pierwszych lat spędziło w salonie Mercedesa w oczekiwaniu na pierwszego nabywcę. W roku 90' auto wyjechało na ulice Barcelony, gdzie jeździło do 2005r. W tymże roku wpadł w ręce polskiego fanatyka starych Mercedesów, z którym to miałem szczęście się spotkać tydzień temu w niemiłych w sumie okolicznościach, kiedy to ww. Pan musiał się rozstać ze swoim dzieckiem. Załączam kilka plenerowych zdjęć - będzie ich na pewno więcej, ponieważ jestem początkującym fanem i chciałbym poważnie prowadzić konwersację edukacyjną w poważnym temacie w123. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jak na zdjęciach widać, wnętrze auta (galaxy blue - moim zdaniem najładniejsze) zostało wyniesione do wyprania (ręcznego). Pod maską auta znajduje się 3.0 diesel - Stwierdzenie, że "pali od pierwszego dotknięcia" w tym przypadku naprawdę działa ![]() Silnik nie rzyga olejem na lewo i prawo, i w górę. Kopcenie w tej sztuce naprawdę znikome. Biegi wchodzą dość płynnie, choć kilka razy miałem już pewien zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego (proszę o porady). Gumy-osłonki na łączeniu półosie-dyfer są dwóch rodzajów. 1. przetarta 2. w ogole jej nie ma, zastąpiona przez srebrną taśmę. I tu pojawia się pewien problem, bo chyba dzięki temu, "coś" uległo zniszczeniu w tych okolicach, ponieważ czasami przy jeździe na odjętym gazie słychać słabe stuknięcia o częstotliwości zależnej od prędkości toczenia się auta. Wieksza predkosc = mniejszy okres występowania "stuków". Czasami przy "energicznym dodaniu gazu" słychać stuknięcie pochodzące najprawdopodobniej od dyferencjału - tu również zachęcam do `brainstormingu` Korozja widoczna gołym okiem na podłodze od strony kierowcy. Drzwi kierowcy, lewy tył - początkujące ognisko. Lewy przedni błotnik miał jakąś przygodę - jest lekko wgnieciony i koroduje, lewy tylny błotnik również posiada ognisko korozji na linii listwy chromowanej. Prawy tył auta również z przygodą - chyba nie obejdźie się bez wymiany drzwi i błotnika. Klapa bagażnika posiadała jeszcze niedawno "tylne skrzydło", poprawiające aerodynamikę - stąd osiem dziur zaklejonych od paru dni szpachlem uszczelniającym hydraulike z Castoramy ![]() Uszczelnienie auta na deszczu zdało egzamin. Dopiero pod ciśnieniem "Karchera" uszczelka prawych tylnych drzwi odpuściła i polało się kilka kropel. Z ciekawego "wypasu", Auto posiada prawe, elektrycznie sterowane lusterko (jeszcze nie uruchomiono), elektrycznie otwierany szyberdach (smiga) oraz klimatyzcję (póki co również nie działa). To tyle z tego co mi wchodzi teraz do głowy Pozdrawiam ;] |
Autor: | Seweryn [ ndz wrz 27, 2009 9:49 am ] |
Tytuł: | |
tito pisze: Witam Towarzystwo ds. klasyków!
Po pięciu miesiącach poszukiwań, od kiedy to po raz pierwszy przejechałem się Tym Klasykiem, w końcu nastała ta chwila kiedy mogę powiedzieć,że mam swój upragniony egzemplarz, Witaj w klubie starych trypli ![]() Bardzo fajne autko, widać niezbyt zmęczone i jeszcze długo posłuży przy odrobinie opieki. Wymień wszystkie płyny na początek - olej w silniku, w skrzyni (specjalny żółty ATF, dostaniesz w serwisie - 2 litry weź), olej w tylnym moście (85W90 GL-5), płyn hamulcyjski, płyn chłodzący, płyn do wspomagania (ATF), sprawdź zaworki, zmień filtry (paliwa wstępny i zasadniczy oraz powietrza), potem trochę kosmetyki, którą jak widać już się zająłeś i szerokiej drogi. Pozdrawiam. |
Autor: | MajsterGarage [ ndz wrz 27, 2009 10:35 am ] |
Tytuł: | |
Kolego wklej mniejsze zdjęcia, lub za pomocą forumowej "ładowarki"... Te zdjęcia rozwaliły całą stronę ![]() |
Autor: | darus [ ndz wrz 27, 2009 11:23 am ] |
Tytuł: | |
Podoba mi się, szczególnie wypas ma fajny. A jak progi i podłużnice? Radziłbym jeszcze ściągnąć przednie błotniki. Na poczatek do jazdy wystarczy wymienić oleje, płyny, filtry, przejrzeć zawieche i hamulce. |
Autor: | LiveLetDie [ ndz wrz 27, 2009 11:26 am ] |
Tytuł: | |
Widzę gdzie stoi to może się przejadę i zerknę. Kolega Thomas ma identyczną w kolorze 300D i też stacjonuje na Chełmie ![]() Do zobaczenia na mieście! |
Autor: | kaczmar52 [ ndz wrz 27, 2009 11:46 pm ] |
Tytuł: | |
Bardzo słusznie, że nie ma spojlera ![]() ![]() ![]() |
Autor: | tito [ pn wrz 28, 2009 11:58 am ] |
Tytuł: | |
Auto zostalo zakupione na Chelmie i stamtąd są też dwa pierwsze zdjęcia - już tam go nie znajdziecie ![]() Auto stacjonuje na Niedźwiedniku - jak ktoś wpadnie to zatrąbić dwa razy, z chęcią powymieniam zdania i zaczerpne opinii ![]() Co do progów i podłużnic - zrobie fotki jak znajde jakiś kanał (może znacie gdzieś w Trójmieście miejscówke gdzie można sobie wjechać o każdej porze dnia/nocy ? kaczmar - spojler polecial pierwszego poranka, a cena to mediana pomiedzy 2k a 4k ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |